iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Samppa100
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 13 Tammi 2011, 22:48
Paikkakunta: Helsinki

iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja Samppa100 »

Hei!

Koitin jo hakua mutta se ei tuonut vastauksia.

Kysymys: onko kukaan yhdistänyt iPhonea toimimaan Opelin oman radiojärjestelmän kanssa? Omassa Zafirassa on CD30 MP3 ja Opelilla kuulemma on varaosalistalla handsfree-sarja myös iPhonelle.
Soittaessani Metro-Auton varaosiin ei puhelimessa ollut kaveri kylläkääna tiennyt asiasta höykäsen pölläystä. Lupasi penkoa asiaa mutta ei kuulostanut toiveikkaalle.

Foorumin hakukaan ei tuonut iPhonen ja ko soittimen ketjuja esille. Oliko mun haku huono vai eikö kukaan ole koittanut?

Lisäkysymys on että saako tuolla HF-sarjalla myös musan iPhonesta radioon?

Jos tuo sarja on kallis ja toimii ainostaan puhelimen HF:nä niin sitten ehkä jokin muu radio on kannattavampi asentaa... Pioneerillä ainakin on radioita joissa saa johdoilla iPhone/iPod-musan/latauksen ja puhelimen HF:n bluetoothin kautta pelaamaan.

Kokemuksia? Suosituksia?

sami
Zafira B 1.9 cdti
Samppa100
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 13 Tammi 2011, 22:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja Samppa100 »

Vastaan nyt sitten itse itselleni.. ja muille jos ketä kiinnostaa.

Ratkaisin tämän ostamalla Parrot mki9200:n. Laitekohtainen välikaapeli + Parrot yhteensä n. 270,00

http://www.parrot.com/uk/products/hands ... ot-mki9200

Musa pelaa, puhelut pelaa, kaikki pelaa. Liittimet menee hanskalokeroon ja sinne saa vaikkapa ipodin, usb-liitinkin löytyy ja pelkkä plugikin äänelle.
Handsfree toimii bluetootin kautta ja on tähän mennessä paras käyttöliittymältään mihin olen törmännyt.
Tällä sarjalla pääsin siihen mihin pyrinkin ja kojelauta on reiätön ja orggisradio + ajotietokone toimii niinkuin ennenkin.

Ja pienenä bonarina Parrotissa on onnistuttu tunkemaan sisään pieni digivahvistin (20W) joten Zafiran omien kajareiden tuottama ääni parani huomattavasti. Todella huomattavasti.

sami
Zafira B 1.9 cdti
Helke
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 18:11

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja Helke »

Terve,

mulla on H-mallin farmari-Astra vm 2005 ja sama mankka (CD30 MP3). Luurina on iPhone3GS.

Pari kysymystä:

1) Mistä ostit tuon Parrot mki9200 + adapterin?

2) Oliko vaikeaa asentaa? Ilmeisesti mankka irti niillä neljällä ruuvilla, liittimet kiinni ja jonkinlainen reiän poraus hansikaslokeroon? Eikö tartte katkoa mitään olemassa olevia piuhoja?

3) Pidätkö puhelinta ajonaikana hansikaslokerossa jos kerta liitospiuha tulee sinne? Etkö tartte puhelinta näkösälle esim telineeseen, jos haluaa käyttää puhelimen softia, spotifyta, navigointia? Mites kuuluvuuden laita jos siis on hansikaslokerossa?

4) Lataako systeemi puhelinta auton sähköjärjestelmästä?

5) Mihin asensit hf-mikrofonin?
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Ne neljä ruuvia pois, jonka jälkeen lainaat jostain(esim. merkkiliikkeestä) ulosvetoavaimet. Mulla on vanhempi kottero, johon ostin JVC-merkkisen 2din rammarin, ja Bluetooth mikki on rattipylväässä, jossa toimii oikein hyvin. Meinasin ensiksi kiskoa mikin piuhoineen aurinkolipalle, mutta kaveri kerkesi ilmoitteleen että turhaa puuhaa. Toimii täysin rattipylväässä(minkä paikan myös ohjekirja kertoi).
Opel Corsa c 1.2 16v -01
Samppa100
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 13 Tammi 2011, 22:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja Samppa100 »

vastasin jossain välissä jo yv:llä mutta laitetaan tännekin:

1) Mistä ostit tuon Parrot mki9200 + adapterin?

Moi. Tenhuselta ostin. http://www.helsinginautoradio.com/

2) Oliko vaikeaa asentaa? Ilmeisesti mankka irti niillä neljällä ruuvilla, liittimet kiinni ja jonkinlainen reiän poraus hansikaslokeroon? Eikö tartte katkoa mitään olemassa olevia piuhoja?

Tenhunen asensi.

3) Pidätkö puhelinta ajonaikana hansikaslokerossa jos kerta liitospiuha tulee sinne? Etkö tartte puhelinta näkösälle esim telineeseen, jos haluaa käyttää puhelimen softia, spotifyta, navigointia? Mites kuuluvuuden laita jos siis on hansikaslokerossa?

Puhelin on taskussa. Yhteys HF:ään bluetoothilla. Jos haluaa ladata voi laittaa parrotin piuhaan hanskalokerossa tai ladata tupakansytkärilaturilla. Kumpi parempi.

4) Lataako systeemi puhelinta auton sähköjärjestelmästä?

Kyllä jos kiinni systeemissä piuhalla.

5) Mihin asensit hf-mikrofonin?

Taustapeilin kehykseen.

sami
Zafira B 1.9 cdti
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja Robertx »

iPhone 3GS toimii ongelmitta Opelin oman UHP - sarjan kanssa , joka on liitetty CD30 MP3 - soittimeen. UHP - sarjalla saa liitettyä 5 eri puhelinta järjestelmään. AUX - portin kautta saa syötettyä musiikkia iPhonesta tai iPodista.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
hiltunenj
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 98
Liittynyt: 28 Touko 2005, 14:52

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja hiltunenj »

Samppa100 kirjoitti:Vastaan nyt sitten itse itselleni.. ja muille jos ketä kiinnostaa.

Ratkaisin tämän ostamalla Parrot mki9200:n. Laitekohtainen välikaapeli + Parrot yhteensä n. 270,00

http://www.parrot.com/uk/products/hands ... ot-mki9200

Musa pelaa, puhelut pelaa, kaikki pelaa. Liittimet menee hanskalokeroon ja sinne saa vaikkapa ipodin, usb-liitinkin löytyy ja pelkkä plugikin äänelle.
Handsfree toimii bluetootin kautta ja on tähän mennessä paras käyttöliittymältään mihin olen törmännyt.
Tällä sarjalla pääsin siihen mihin pyrinkin ja kojelauta on reiätön ja orggisradio + ajotietokone toimii niinkuin ennenkin.

Ja pienenä bonarina Parrotissa on onnistuttu tunkemaan sisään pieni digivahvistin (20W) joten Zafiran omien kajareiden tuottama ääni parani huomattavasti. Todella huomattavasti.

sami
Tuleeko tuossa Parrotissa aina mukana sopiva johtosarja auton merkin mukaan ? Ilman sitä kai se ei toimi ?
Jape
Samppa100
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 13 Tammi 2011, 22:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja Samppa100 »

Näin se muistaakseni oli eli tilatessa merkkaat auton merkin/mallin ja mukana tulee ISO-adapteri.

sami

http://www.parrot.com/documents/en/supp ... 0_3400.pdf
Zafira B 1.9 cdti
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1799
Liittynyt: 07 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

Robertx kirjoitti:iPhone 3GS toimii ongelmitta Opelin oman UHP - sarjan kanssa , joka on liitetty CD30 MP3 - soittimeen. UHP - sarjalla saa liitettyä 5 eri puhelinta järjestelmään. AUX - portin kautta saa syötettyä musiikkia iPhonesta tai iPodista.

Löysimpä kuvan tuosta Opelin UHP-sarjasta, aika helpon näköinen asennus (hankalin osuus on saada CD30mp3 soitin irti...)

Kuva
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Joo, ei varmaan ole vaikea asentaa. Toimii todistettavasti myös HTC Desire - luurin kanssa... jopa paremmin kuin iPhonen kanssa.
Mikrofonikoteloon laitoin äänieristettä, niin loppui suhinat ja kohina... ilman eristettä siellä on kattopelti ja tuulilasi näkyvissä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
makejer
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:54
Paikkakunta: klaukkala

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja makejer »

kapiteeli kirjoitti:
Robertx kirjoitti:iPhone 3GS toimii ongelmitta Opelin oman UHP - sarjan kanssa , joka on liitetty CD30 MP3 - soittimeen. UHP - sarjalla saa liitettyä 5 eri puhelinta järjestelmään. AUX - portin kautta saa syötettyä musiikkia iPhonesta tai iPodista.

Löysimpä kuvan tuosta Opelin UHP-sarjasta, aika helpon näköinen asennus (hankalin osuus on saada CD30mp3 soitin irti...)

Kuva

Mitäs kyseinen palikka maksaa ,onkos tietoa??
Astra GTC 07
Astra Sports Tourer Sport 2,0 CDTI 160hvAT 2011
Astra K Sports Tourer Sport Innovation 150hv-17
Insignia B Grand Sport Executive A 1,6T 200 -20
vos
'Senator'
'Senator'
Viestit: 319
Liittynyt: 27 Syys 2002, 03:00

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja vos »

Samppa100 kirjoitti:Vastaan nyt sitten itse itselleni.. ja muille jos ketä kiinnostaa.

Ratkaisin tämän ostamalla Parrot mki9200:n. Laitekohtainen välikaapeli + Parrot yhteensä n. 270,00

http://www.parrot.com/uk/products/hands ... ot-mki9200

Musa pelaa, puhelut pelaa, kaikki pelaa. Liittimet menee hanskalokeroon ja sinne saa vaikkapa ipodin, usb-liitinkin löytyy ja pelkkä plugikin äänelle.
Handsfree toimii bluetootin kautta ja on tähän mennessä paras käyttöliittymältään mihin olen törmännyt.
Tällä sarjalla pääsin siihen mihin pyrinkin ja kojelauta on reiätön ja orggisradio + ajotietokone toimii niinkuin ennenkin.

Ja pienenä bonarina Parrotissa on onnistuttu tunkemaan sisään pieni digivahvistin (20W) joten Zafiran omien kajareiden tuottama ääni parani huomattavasti. Todella huomattavasti.

sami
Mäkin hommasin kyseisen setin ja asensin itse.
Tilasin Parrotin nettisivuilta pari viikkoa sitten perjantaina ja tiistaina DHL toi paketin kotiin.

Asennus oli helppoa mukana tulleella autokohtaisella asennusjohdoilla.
Oikeastaan ainoa ongelma oli, että johdot sai aika tarkaan "tunkea" radion ja lämmönsäätimien taakse. Oli meinaan aika ahdasta!
Johtonipussa olleen sinisen johdon liitin tupakansytyttimen +12v johtoon. Ohjeessa ei ollut tuolle siniselle johdolle mitään kunnollista merkintää...
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
folo
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Helmi 2012, 17:57

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja folo »

Itse hommasin Dension gateway 300 pulikan. Asennus oli hellpo, ei siinä mitään. Huomasin sitten siinä asennuksen jälkeen että eihän tämä värkki toimi minulla, koska tässä minun CD30 MP3 mallissa ole aux-in:iä ollenkaan. Joten se siitä. Onkohan sama kohtalo jos tilaan tuon Parrotin? Mulla on nimittäin iPhone ja iPod täynnä musiikkia ja en haluais kiikuttaa joka helvetin CD:tä autoon mitä hyllyssä on. Enkä jaksais alkaa polttelemaan levyllekkään noita kaikkia.
folo
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Helmi 2012, 17:57

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja folo »

...Niin ja aiheeseen liittyen, jos on tarvetta, voin myydä ton Densionin.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=217917
vos
'Senator'
'Senator'
Viestit: 319
Liittynyt: 27 Syys 2002, 03:00

Re: iPhone ja CD30 MP3 - handsfree

Viesti Kirjoittaja vos »

folo kirjoitti:Itse hommasin Dension gateway 300 pulikan. Asennus oli hellpo, ei siinä mitään. Huomasin sitten siinä asennuksen jälkeen että eihän tämä värkki toimi minulla, koska tässä minun CD30 MP3 mallissa ole aux-in:iä ollenkaan. Joten se siitä. Onkohan sama kohtalo jos tilaan tuon Parrotin? Mulla on nimittäin iPhone ja iPod täynnä musiikkia ja en haluais kiikuttaa joka helvetin CD:tä autoon mitä hyllyssä on. Enkä jaksais alkaa polttelemaan levyllekkään noita kaikkia.
Eihän kukaan tarvitsisi Densionia/Parrottia jos autossa olisi valmiina aux-in liitäntä...

Parrot toimii siten, että se asennetaan autosoittimen ja kaiuttimien väliin Iso-liittimillä.
Mulla Parrot toimii niin, että jos tulee puhelu tai soitan esim usb/Ipodista musaa niin autosoittimen(CD30MP3) näytössä lukee External In.

Oletko varma että sulla on oikeanlaiset johdot ja olet kytkenyt ne oikein? Parrotin autokohtaisella johtosarjalla kytkentää ei voinut tehdä väärin tai sitten kyseessä olisi ollut vääränmalliset johdot.
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
Vastaa Viestiin