Mistä korokerenkaat Vectra B:hen kajareille?

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Mistä korokerenkaat Vectra B:hen kajareille?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Tarttui Powersetistä tuommoinen Rainbown 6,5" erkkasarja mukaan, mutta korokerenkaathan tuo tarvitsee.

Löytyykö Biltemasta? Motonetistä? Vai joudunko etsimään jotain erikoispuljua jolla saattaisi hyvällä säkällä olla varastossa?

Mitään vanerirakennelmia en jaksa alkaa väsäämään...
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 985
Liittynyt: 14 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mistä korokerenkaat Vectra B:hen kajareille?

Viesti Kirjoittaja TeBa »

Ahnuld kirjoitti:Tarttui Powersetistä tuommoinen Rainbown 6,5" erkkasarja mukaan, mutta korokerenkaathan tuo tarvitsee.

Löytyykö Biltemasta? Motonetistä? Vai joudunko etsimään jotain erikoispuljua jolla saattaisi hyvällä säkällä olla varastossa?

Mitään vanerirakennelmia en jaksa alkaa väsäämään...
Teet ite vaan :D
Itellä tällä hetkellä rakennuksessa 8" bassojen laitto oviin, vähän sahasin MDF rinkulaa alle, niin hyvin menee 8)
Ei ovipahvien laitto takasin ole ihan Plug&Play homma, mutta pitää olla nysväämistä.(Ihan kun ei olis ihan tarpeeks muutenkin)
MB W201 190D OM605 powered with Holset
Avatar
Katatonia
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 10 Loka 2007, 08:00

Viesti Kirjoittaja Katatonia »

Mä oon joskus ainakin expertiltä ostanu, tiedä sit myykö enään?
et kysyny oliko powersetillä?
eipä kyl niitten tekeminen itekkään ole vaikeeta, vanhasta kajarista vaan muoto levylle ja saha laulamaan 8)
Puhun vähän ja silloinkin vain täyttä sontaa.
Avatar
Mikaa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 19 Loka 2006, 18:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mikaa »

Astra H 1.7 CDTI Cosmo -05
CBR 1100XX Super Blackbird -97
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Mikaa kirjoitti:Oisko noista mihinkään....?
Juuri tuollaisia etsin, tosin miellään Tampereen tai Forssan suunnalta.

On muuten perhena muovirinkuloilla hintaa.... :o
Alkaa se itsetehty houkuttelemaan :roll:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Forssan Hifi-Kulmasta moiset Blaukkarin merkillä myytävät löytyi.
Mutta ei perhana näemmä riitä vieläkään noille Rainbowlle... Täytyy vielä viitisen milliä nostaa... Ahdasta tulloo.

ps. Ei muuten bitumimatto pysy kotelosuojatussa pellissä... Perkule :-?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
raipert
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 191
Liittynyt: 27 Touko 2006, 12:18

Viesti Kirjoittaja raipert »

lempäälässä jollain puutavarafirmalla teetin itselleni 35mm koivuvanerista ne rinkulat ja tais maksaa jopa 5€/kpl :lollis:
elämä on kovaa.. osta tyyny!

omega 2.6 v6 -02
Avatar
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1233
Liittynyt: 18 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Sama pulma. Pitäis olla yli 30-milliset, edelliseen Vectraan tein ite liimaamalla kaks 18mm vaneria päällekkäin mut nyt ihan kuin ei jaksais.
Avatar
mustakaapu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 23 Loka 2006, 19:11
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja mustakaapu »

Tuolta oon ite tilaillu, eihän se toki ilmasta ole mutta vaivatonta jollei askartelu kiinnosta..

http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... istaja=101
Avatar
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1233
Liittynyt: 18 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Tänään just päätin että teurastan alkuperäiset kaiuttimet asian hyväksi. Pistosahalla kaiutinosa irti kehyksestä, sen verran jättää reunaa että saa liimamassalla uuden elementin kiinni.

Eikä oo aikaa tilailla, lauantai on ainoo päivä muutamaan aikaan kun kerkeen tehdä autolle mitään. Silloin on tarvikkeet oltava.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Orkkis kajarit taisi olla 35 milliä korkeat. Velocity 170 meni noitten päälle juuri ja juuri. Päädyin kääntämään renkaat "ylösalaisin", kun entisessä asennossa en olisi saanut Veloja ruuvattua kiinni korokkeen reunaan. Ajatukseni oli fiksautunut ruuvikiinnitykseen :D Piuhojen kiinnityksetkin tahtoivat olla tässä yhdistelmässä hyvin lähellä muita rakenteita. Ovipeltiin piti tietty porata uudet ruuvinreiät.
Avatar
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1233
Liittynyt: 18 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timotee »

rgs1 kirjoitti:Orkkis kajarit taisi olla 35 milliä korkeat. Velocity 170 meni noitten päälle juuri ja juuri. Päädyin kääntämään renkaat "ylösalaisin", kun entisessä asennossa en olisi saanut Veloja ruuvattua kiinni korokkeen reunaan. Ajatukseni oli fiksautunut ruuvikiinnitykseen :D Piuhojen kiinnityksetkin tahtoivat olla tässä yhdistelmässä hyvin lähellä muita rakenteita. Ovipeltiin piti tietty porata uudet ruuvinreiät.
Mulla taitaa mennä samoilla rei'illä. 8) Ja tosiaan liimata meinasin elementit renkaisiin. Noi uudet on jotkut Rainbowit, aika matalat ja pienellä magneetilla.
deore
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja deore »

Ylivoimaisesti helpointahan korotusrenkaat on sahata pistosahalla jostain levynkappaleesta, esim. MDF tai vaneri. Jos levyn paksuus ei riitä, tehdään renkaita tuplasti ja asetetaan ne päällekkäin.
all love is unrequited
Avatar
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1233
Liittynyt: 18 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timotee »

deore kirjoitti:Ylivoimaisesti helpointahan korotusrenkaat on sahata pistosahalla jostain levynkappaleesta, esim. MDF tai vaneri. Jos levyn paksuus ei riitä, tehdään renkaita tuplasti ja asetetaan ne päällekkäin.
Rohkenen olla erimieltä. Sahasin tänään samaisella sahalla alkup. kaitsat irti rinkuloistaan, aikaa meni n. minuutti per puoli. Reiät valmiina ja tarpeeksi korkeat. Eikä tarvi isommin hioskella.
deore
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja deore »

Timotee kirjoitti:
deore kirjoitti:Ylivoimaisesti helpointahan korotusrenkaat on sahata pistosahalla jostain levynkappaleesta, esim. MDF tai vaneri. Jos levyn paksuus ei riitä, tehdään renkaita tuplasti ja asetetaan ne päällekkäin.
Rohkenen olla erimieltä. Sahasin tänään samaisella sahalla alkup. kaitsat irti rinkuloistaan, aikaa meni n. minuutti per puoli. Reiät valmiina ja tarpeeksi korkeat. Eikä tarvi isommin hioskella.
Olisi varmaan pitänyt lisätä että tuhoamatta alkuperäisiä kaittimia, jotka ainakin minä yleensä sujautan takaisin paikoilleen kun auto vaihtaa omistajaa.
all love is unrequited
Vastaa Viestiin