MD kirjoitti:Kyllä ne ovet aika hyvin resonoimittomiksi saa kun viitsii vähän nähdä vaihdon yhteydessä vaivaa. Laitoin itse bitumimattoa peltiin, teippasin kaikki johdot paremmin kiinni ja liimailin vielä solumuovikuutioita puristukseen muovipaneelin taakse. Yhtään resonanssia ei ole sen jälkeen kuulunut. Kyseessä Meriva, mutta sama se mikä ooppeli... Ja ostaisin/tekisin kyllä korokerenkaat ja laittaisin sen verran syvemmät kaiuttimet samantien kun kerran vaihtaa. Alpinella on mynnissä tuohon sopiva malli, joka on tosi matala ja kevyt, mutta eipä se kovin kaksiselta voi kyllä kuulostaakaan. Hintaa oli muistaakseni alle 70 euroa.
Tuotanoin... Mistäs ostatte tuota bitumimattoa? Eihän maton alle pääse vesi muhimaan?
Itse olen suunnitellut peltien vaimentamista kotelonsuojamassalla.. pensselillä kerrosta vedellen niin ei ainakaan vesi menisi väliin.. Vitun melukärry toi Astra G Vakiona.. kuuluu linnunlaulukii ovesta läpi...
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Etolasta ostin omat mattoni, äkkiä valehdellen tais olla silloin joku 24e(sain pari euroa alennusta raksafirman kautta) reilu neliön 4mm lätty bitumia.
Eipä sinne mikään pääse alle muhinoimaan ja hyvin on pysynyt kiinni jo pari vuotta.
Ei oo tosta ylläolevasta kokemusta, mutta se liimattava matto oli simppeli homma. Kuumana kesäpäivänä pystyi saksilla leikkelemään oikean kokoisia paloja joita sitten lämmittelin peltiin kiinni hiustenkuivaajalla Kuumailmapuhaltimella tietenkin helpompaa ja nopeampaa, ei vaan silloin ollut sellaista käytössä.
Kylmällä ilmalla matto vaan lohkeilee joten ei parane hätiköidä. Ei oo sotkuisaa hommaa. Hanskojen käyttöä suosittelen, välillä meinas nakit palaa
Ite laitoin takakonttiin tasaisille kohdille liimattavaa bitumia, ja epätasaisille Dinitrol 471-liisteriä.
Molemmat Motonetistä. Toi on bitumipohjainen kotelonsuoja-aine, ainut vaan että varmaan kuukauden päivät haisee vähän.
Käsittääkseni ajaa saman asian kun esim. Katepal K-34 jota porukka kai käyttää paljonkin?
Melu ehkä vaimeni vähän, suurin meteli johtuu kyllä selkeesti renkaista (215/40/17 Aurorat)
Soitin kiinni ja pelittää. Vakiokaiuttimien särkeminen kalvaa siihen malliin, että nyt vaihtuu. Sellainen asia tuli mieleen, että ilmeisesti noiden vaikiokauttimien tilalle pitäis vaihtaa mid/bassot eikä mitään pääkaiuttimia, onko näin? Onko normaali-/pääkaiuttimista mitään hyötyä vakiodiskanttien kanssa?
Vielä kysymys: lähteekö oven alaosan muovikotelo erikseen irti / riittääkö sen irroittaminen kaiuttimien vaihtoa silmällä pitäen?
Ei tarvi Saisin nyt hyvin laitettua vartin pusailun jälkeen kaiuttimet kiinni oviin, mutta miten nuo kuuluu laittaa nuo johdot kiinni? Ilmeisesti ne pitää juottaa kiinni vai kuinka? Kysymys saattaa olla hieman hölmö, mutta myyjä tosiaan sanoi että ne sais kiinni suoraan. Mutta ilmeisesti tästä joutuu taas taipumaan työkaluostoksille, mulla mitään vehkeitä himassa ole
Hiljasta on... Miten, jos ne piuhat kolvaa liittimiin kiinni, vedetäänkö ne ensin niihin reikiin vai miten? Kuulin että piuhat eivät saisi ottaa yhteen, mitä tällä meinataan ja missä vaiheessa ne on pidettävä kaukana toisistaan?
Jep jep, taitaa olla sit jossain vaiheessa viikonlopun projekti, tekis huolella vaimennukset ja kaik Hirvittää taas se rahanmeno, nopeasti kun laskeskeli tarvikkeet vaikka omasta takaa löytyyki paljon niin 600e semmonen halvahko merkkisetti
Siis eikös astrassa ole takana sekä edessä 6,5" kaijuttimet? Vai olenko nyt katsonut ihan väärin ne paikat. Edessä tosin tarvitsee ne korokkeet jo senkin takia ettei se reikä ole pystysuunnassa kuin 13,5cm sivuttais suunnassa 16cm.. mutta korokkeilla sinne saa magneetin nätisti uppoamaan. Taakse taas ei varmaan korokkeita tarvitse, mutta olin kyllä katsovinani, että siellä olisi 6,5 olleet eivätkä nuo 5,25" vai mitkä olivatkaan. Onko fakta tietoa?
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Onkos kukaan laittanut g astraan eteen SPL Dynamics S-6.2 sarjaa?
Itellä olisi ko. sarja ylimääräisenä ja oli hieman tarkoitus laittaa se kiinni. Meneekö diskantti nätisti alkuperäiseen paikkaan? Keskiääni/basso menee soviterenkailla nätisti oveen? Entä jakosuodin, onko oven sisällä tyhjää tilaa jos sen kiinnittäisi vaikka oven ja pahvin väliin?