Astra F:n madallus

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
SilverStar
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SilverStar »

Olen aikeissa laitaa astraan -40mm.madaltavat Sparcon jouset.
Kestääkö monroen "tavalliset" kaasuiskarit jousien tuoman rasituksen? Olen myös kuullut, että pyörien kulmat saattavat muuttua niin että renkaat ovat pian entiset, pitääkö tämä paikkansa?Kauhutarinoiden perusteella on väkisin käynyt mielessä, että onko madaltaminen vain keino parantaa auton ulkonäköä, ajo-ominaisuuksien kustannuksella?
Jartsu
OCF Member
OCF Member
Viestit: 2723
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Joo rengaskulmat muuttuu. Kokemouksia on, edellisestä autosta kun en heti madalluksen jälkeen käynyt säädättämässä kulmia niin renkaat meni todella äkkiä huonoiksi ja sitten oli pakko laittaa ne vaihtoon.
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

Heti kun madallusjouset on laitettu alle, käytä auto aurauskulmien säädössä.
Muuten renkaat `syöpyvät` nopeasti epätasaisiksi.

Kyllä ne ajo-ominaisuudet paranee, kaarteissa varsinkin huomaat eron.
Avatar
simo.n
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 593
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Valkeakoski, Finland

Viesti Kirjoittaja simo.n »

mulla on astra car f ja laitoin siihen 35mm jouset,kulmia ei tarvinnut säätää(hyvä säkä),iskareina on monroen sensatrakit ja niitten kanssa ei kuulemma saa käyttää madallusjousia ollenkaan mutta mä kokeilin kuitenkin ja toimii oikein hyvin ,niin että eiköhän ne monroet toimi!
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

On 2002-04-14 21:26, astra94 wrote:
mulla on astra car f ja laitoin siihen 35mm jouset,kulmia ei tarvinnut säätää(hyvä säkä),iskareina on monroen sensatrakit ja niitten kanssa ei kuulemma saa käyttää madallusjousia ollenkaan mutta mä kokeilin kuitenkin ja toimii oikein hyvin ,niin että eiköhän ne monroet toimi!
Eihän madallusjousten käyttöä niiden kanssa ole kielletty ja varmaan normaalissa ajossa toimiikin, mutta SensaTracissa on jäykempi joustoalue `kriittisempiin` tilanteisiin, eikä se varmaankaan toimi ihan suunnitellulla tavalla...
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

Monroe Sensa-Trac ja Boge P=Progressive kanssa ei saa käyttää madallusjousia!
(lukee myyjän ohjeissa iskareiden luetteloissa)

keskellä on pehmeämpi alue jonka tulee olla ajokorkeudessa tasaisella tiellä

ylhäällä ja alhaalla on jäykempi alue joka vähentää heilahteluita isoissa kuopissa tai kovaa kaarteeseen ajettaessa = kun kallistuu enemmän

kun madallat "putoaa" auto tasaisella tiellä iskarin jäykälle aleelle
toimii tasaisella tiellä mutta mäen harjalla, isoissa kuopissa jne menee levottomaksi kun nousee löysälle alueelle yllättäen

em on siis tarkoitettu vakiojousille ja niiden kanssa toimivat hyvin, varsinkin jos hakee ajomukavuutta

------

Boge A=Automatic gas ja F=Turbo-gas sekä Sachs Supertouring gas ja Advantage Gas Monroe Gas-Matic toimivat taas madallusjousten 30-40mm kanssa

-------

pete

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-04-15 11:13 ]</font>
Vastaa Viestiin