Vannetta A-Vectraan

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
AS
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja AS »

Mulle olis tarjolla vanteet A-Vectraan merkiltään SMC ja 16*7.5 ET35 renkailla 205/45.Autoa on madallettu 55mm Nyt pitäis tietää vaan että mahtuuko alle ilman muutoksia. Vai joutuuko takaa ottaan sisälokarit pois ja tekemään muutakin pientä viilausta?
Avatar
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1298
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

Mahtuu
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

On 2002-02-06 14:18, AS wrote:
Mulle olis tarjolla vanteet A-Vectraan merkiltään SMC ja 16*7.5 ET35 renkailla 205/45.Autoa on madallettu 55mm Nyt pitäis tietää vaan että mahtuuko alle ilman muutoksia. Vai joutuuko takaa ottaan sisälokarit pois ja tekemään muutakin pientä viilausta?

renkaan kyljen muodosta riippuen voit joutua trimmaamaan takalokasuojien käänteitä + sisälokkaria, muuten menee

Pete
Veekuus
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 208
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veekuus »

Kakspuolikkaassa mulla oli just samanmittaiset vanteet ja 205/50 renkaat.

Otti kiinni sisälokareihin kaarien yläreunan kohdalla sisäänjoustossa sekä edessä että takana.

Silloin ei ollut edes madallussarjaa.
Tosin renkaitten muotokin vaikuttaa tiukan paikan tullen.

Lisäksi ohjaus meni todella "tahmaiseksi".
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Minulla omassa Vectrassa vastaava madallus ja samankokoiset vanteet ja takasisälokarit joutui ottamaan pois sekä lokarin kantit nostamaan ylös, eli veikkaan että näin joutuu tekemään.

Niin, tarkennuksena vielä tähän sen verran että minulla oli siis 215-leveät renkaat noilla 7,5" vanteilla.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-02-07 16:07 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

tarkennetaan vielä että madallus ei periaatteessa muuta tilannetta koska pohjaanlyöntikumeja ei normaali madallussarjojen kanssa lyhennetä, siis löysemmällä vakiojouistuksellakin raapii jos on raapiakseen koska pyörän joustoliikkeen ylin=pohjauspiste on sama
(tietysti raapii madallettuna useammin)

_________________
Vectra A, Manta B, Corsa A, Calibra

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-02-06 19:00 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-02-06 19:01 ]</font>
AS
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja AS »

kiitoksia vastauksista, eipä muuta kun keväämmällä takapäätä muotoilemaan :wink:
Avatar
VP
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja VP »

Mulla on vekusa -60mm alusta ja rengastus on 215/40/17. Ei oo tarvinu tehä mitään muutoksia. Jos jonnekki pitää niin eteen!!
Veekuus
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 208
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veekuus »

Paljonkos noissa on ET?
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Kinnunen_Janne
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kinnunen_Janne »

Tänään sattui parkkipaikalla olemaan GT-vectra, jossa oli rengastuksena 215/40R16 suht reilulla madallussarjalla, veikkaisin 40mm GT (eli 60mm muut vekut?). Autossa oli takana muovilokarit paikallaan. Ovatko nämä GT-mallien pyöräkotelot sitten suurempia?

Itselläkin on varmaan edessä kesän jossain vaiheessa tuo madallus (tyydyn 40mm madallukseen). Olisihan se myös kiva jos ton kokoset kumit mahtus ilman sisälokarien poistoa pyörimään omassakin vekussa. Tällä hetkellä kumitus on 195/60R15 ja tilaa vaikka muille jakaa...
-KINE-
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2002-04-02 17:29, Kinnunen_Janne wrote:
Tänään sattui parkkipaikalla olemaan GT-vectra, jossa oli rengastuksena 215/40R16 suht reilulla madallussarjalla, veikkaisin 40mm GT (eli 60mm muut vekut?). Autossa oli takana muovilokarit paikallaan. Ovatko nämä GT-mallien pyöräkotelot sitten suurempia?
Ei ole... oma auto on alkuperäinen GT ja tuolla samalla 215/40R16-rengastuksella ja vastaavalla madalluksella (40-60 mm sarja TÜV-paperien mukaan, kataloogin mukaan 55 mm) ja takana otti kiinni lokariin ja sisälokarit piti ottaa pois ja taittaa lokarin reuna ylös. Tuohon tietysti vaikuttaa suuresti myös vanteen ET sekä renkaan muoto, pyöreäolkainen mahtuu helpommin kuin teräväolkainen rengas. Erimerkkisissä renkaissa kun samassa nimellikoossa voi olla enemmän eroa kuin eri kokoisissa renkaissa numeroiden mukaan. Minullakin nykyiset Toyot saattaisivat mahtuakin ilman muutoksia, mutta aikaisemmat Yokohamat olivat niin teräväolkaiset ja leveät samasta nimelliskoosta huolimatta että eivät mahtuneet. 215 Yokohama olikin leveämpi kuin moni 225:nen.

Eli riippuu vanteesta ja renkaan mallista.
AS
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja AS »

Nyt on alla 205/45/16 renkaat vanteilla ET35. Ei joutunut muotoilelaan takapäätä ollenkaan ja vaikka lastia päällä renkaat mahtuu nätisti lokarin sisään. Edessä taas enemmän mielestäni ongelmia, rankaat mahtuu nippa nappa sisään joustossa lokarin alle ja käännettäessä renkaita sisäänjoustossa rengas raapaisee lokarin reunaan. Ei muuta kun varovasti mutkissa!!!

_________________


<font size=-1>[ This Message was edited by: AS on 2002-04-03 08:23 ]</font>
Vastaa Viestiin