asconan offsetti

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

mulla on toi cona muutostettu 205/45/16-pyörille.. tuli vaan mieleen, että mimmosella offsetilla semmoset nakit mahtuu pyöränkoteloihin ilman laikkakoneella avitusta..? ei enää niihin kaariin jaksais koskea..

mikä muuten on asconan omien vanteiden et? vois koettaa pärjätä ilman levikepaloja, on kuulemma laittomia :wink:
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1407
Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Nokia/Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

Vakio 5" x 13" on ET 37mm. Ilman muutoksia lokarin reunoihin pitäisi vielä sopia 7" leveä ET 25-30 riippuen madalluksesta.
Ascona B -77 (226hv/259nm) ex 2.240l and next 2.8XXl (xxxhv/xxxnm), BMW 530 dA -00, Omega 2.0 16v -96
Mikko I
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko I »

Menisikös sinne vielä ilman muutoksia 16x7,5 vanne 25 tai 30 offsetillä? Sattuuko kenelläkään olemaan juuri tämän kokoisia vanteita.

7" vannehan menee ET35, mutta 16" vanteet tuppaa olemaan järjestään 7,5".
7,5" ET35 ottaa kaiketi sisäpuolelta jo kiinni?
Jyrki K
'Senator'
'Senator'
Viestit: 430
Liittynyt: 12 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Omassa Kadetissa on 7,5x16 tuuman vanteet joissa offset on 36 (205/45/16 renkailla). Alusta on GSi:n orkkisalusta ja edestä mahtuu ihan hyvin, takaa saattaa ottaa täysjoustolla kaariin kiinni (sisäkanttia taivutettu hiukan, mutta ei vielä leikattu) . Hiukan "alikokoinen" rengas on kulmistaan pyöreämpi, joten mahtuu senkin puolesta paremmin. Joten jos Kadettiin mahtuu, niin miksei myös Asconaan. Mutta jos Asco on paljon madallettu niin asia voi olla toinen.
Mikko I
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko I »

Niin, ottaakos 16x7,5 vanne b-asconassa sisäpuolelelta kiinni ET35:llä. Entäpäs sitten ET25, kuinka lähelle lokarin reunaa se tulee. Renkaana 205/45. 195 lienee liian kapea tuolle vanteelle

_________________
Ascona B 2.0E

<font size=-1>[ This Message was edited by: Mikko I on 2002-04-06 12:15 ]</font>
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Takana ei ole ongelmaa, mutta edessä pitää olla et mahdollisimman lähellä 25. Keltaisten konien kanssa on vielä tiukempaa.

Ongelmana on erityisesti ulosjousto, jossa vanne ottaa iskariin jos et on liian iso.
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1407
Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Nokia/Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

Näin on kuten turbobliz asian totesi, ET 25 on varmin offsetti B asconan etupäähän sekä 7 että 7,5. ET 20 ja pienempiin täytyy lokarin kaarien kantteihin jo jotain tehdä. Eli taittaa/leikata.

ET 35 mahtuu pyörimään, mutta vanne on aika lähellä ulosjoustossa iskarin kanssa.
Sam
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Sam »

Mulla on 7.5x16" ET30 205/45 pyörillä ja tolla alustalla mikä kuvassa on alla (Bilsteinin ralli-iskarit edessä ~-40mm jouset) painot otti kiinni iskariin kun keula oli nostettu ylös. Asia on ratkaistavissa liimapainoilla, hommaamalla madallusjousien rinnalle vastaavat iskarit tai hommaamalla pienemmällä ET:llä olevat vanteet. Takana joutu taivuttamaan aikasemmin kaaret sisään kun alla oli 225/50/16".


http://www.teli.stadia.fi/~slonnqvi/frontpage/sivu6.htm
Vastaa Viestiin