Auton nosto jossa on helmat..

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Auton nosto jossa on helmat..

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

Kesää odotellessa kyselen et millasella tunkki viritelmällä nostelette autojanne jossa on aikasta matalat helmat? Tahtoo tuo tunkki ottavan ensin muovi lärpyttimeen kiinni! :roll:
Kai se on lähettävä tunkki vertailua tekemään liikkeisiin..
Olbe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 579
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Olbe »

ajat vaikka patikan pätkän päälle ensin, niin auto nousee :wink:
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

Tahtoo olemaan 10cm matka tuohon helman palkkiin niin ei ole viel onnistunu. Oma tunkki oli kyl paras ennen mut nythän sen saa heittää mäkeen! :cry: Pitää kai se pien pullotunkki hankki jos mahtus just alle pystyyn lankun kanssa.
Avatar
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1179
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Hallitunkilla olen ainakin itse saanut aina nostettua ihan hyvin vaikka entinen calibra oli tosi matalalla alustallakin ( -60mm )
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Avatar
wille-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 359
Liittynyt: 12 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja wille- »

MakeTku kirjoitti:Hallitunkilla olen ainakin itse saanut aina nostettua ihan hyvin vaikka entinen calibra oli tosi matalalla alustallakin ( -60mm )
Ompas ollut matala hallitunkki kun itellä raapii jo vakio("sport")alustallakin vakiohelmoja;) tosin suht järeän luokan vehe, en nyt muista tonneja
Triumph Speed Triple -06
Gorilla XSi -92
c_alibra
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 15 Maalis 2005, 09:32
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c_alibra »

ajaa vaikka renkaan lankun päälle, haitari tunkki on aika hyvä matalissa autoissa 8)
bmw e46
B vectra, polaris xc600,
honda 125cc,
vene volvo penta
-AM-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2607
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -AM- »

c_alibra kirjoitti:haitari tunkki on aika hyvä matalissa autoissa 8)
Itsekin käytän haitaritunkkia, ei paljon hallitunkit mahdu alle.
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

C20XE-Veccu kirjoitti:
c_alibra kirjoitti:haitari tunkki on aika hyvä matalissa autoissa 8)
Itsekin käytän haitaritunkkia, ei paljon hallitunkit mahdu alle.
Pitääkin haitari tunkki ostaa :) En ole sitä kokeillu. Tosiaan ei mahdu oikeen mikään tunkki alle. Sit ku mahtuu niin ei mahdu veivaamaan sitä ylös tai heti on muoveissa kiinni et kiva!!
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1068
Liittynyt: 03 Joulu 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja SKL »

Tokmannilla on niitä pieniä hallitunkkeja, millä ei normaalikäytössä tee oikein mitään, mut tollasen matalan auton kohdalla vois riittää nostokorkeus. Eikö sellane mahdu alle? Eihän noi mitään hupputukevia kyllä ole... Sellanen vaihtoehto sitten on, että heität kakkosnelosen pätkän (reilu metri) sopivaan nostokohtaan, toinen pää auton alla maahan, ja toinen tunkin korvaan. Keskivaihe lankusta täytys olla auton helman nostokohdassa. Nyt voit käyttää isompaakin tunkkia... 8)
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

Joo..kiva pitää tunkki valikoimaa kontissa ja lankun pätkiä. Sit Tosi kiva viedä huoltoon kun ihmetteleevät et milläs tää ilmaan saadaan :) No katsastuksessa ne viimestään hajottaa!
Racoon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 602
Liittynyt: 28 Huhti 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Racoon »

pullotunkki nyt ei mahdu millään. pieni hallinosturi ja haitaritunkki lienee samaa korkeusluokkaa alhaalla, mutta kai niitä on tosi mataliakin haitaritunkkeja?

Mulla sama ongelma, ettei saa mitään tunkkia alle tasamaalla. Etuspoileri ja takahelma pitää huolen siitä, ettei voi ajaa minkään jyrkän nyppylän päälle. Autonosturille ei myöskään ole asiaa jos siinä on keskellä se murikka, jonka yli pitää ajaa. Sivulta käännettävät käpälätkään ei menny alle, ennen kuin oli vähän tunkattu ylös :roll:

Mulla on parkkipaikalla kanttikivetys, jolle ajan lankunpätkän avulla. Kun etuakseli on ylhäällä kivetyksen päällä, voi lankun poistaa, että saa tunkin siihen ja sitten alkaa jo onnistumaan.

Jos asuu omakotitalossa, niin kannattaa ehdottomasti askarrella rampit, joille voi ajaa. Mulla on mökillä semmoset siirrettävät, järeästä lankusta tehdyt, ja paljon puutavaraa auton tuentaan.
Avatar
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1179
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Niin mulla on joku 'MiuMau' merkkinen pieni hallitunkki ( olisko korkeus jotain 8 senttiä ) joka on ihan tukevan oloinen...

Jos auto on tuotakin matalampi niin sitten saa varmasti olla tunkin lisäksi pakkelipurkki ja lasikuitua takaluukussa jos mielii saada pidettyä helmat edes suurinpiirtein kasassa :D
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

Mulla sama ongelma, ettei saa mitään tunkkia alle tasamaalla. Etuspoileri ja takahelma pitää huolen siitä, ettei voi ajaa minkään jyrkän nyppylän päälle. Autonosturille ei myöskään ole asiaa jos siinä on keskellä se murikka, jonka yli pitää ajaa. Sivulta käännettävät käpälätkään ei menny alle, ennen kuin oli vähän tunkattu ylös :roll:


Ihan samat ongelmat. Onnex etusiivun saa pois mut nosturille ei mene. Sakseen turha etes uneksia ja siltaan saa lankkujen kanssa ja sittenki pitää eturenkaat ajaa lankuille et siirettävä tunkki kulkee alla. Mut ei mulla liian matala ole. Tää on niiiin vaikeeta välillä..
-(z)-
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Niitä punaisia 10 euron hallitunkkejahan saa vähän joka marketista ja sellaisesta on hyvä askarrella sitten oikein viimeisenpäälle "tuning-tunkki" eli madallettu malli.

Lunttilallakin näytti kerran olevan Supran nostamisessa omat temppunsa, ensin sellaisella saksitunkilla vähän matkaa ja sitten hallitunkilla loput ja laskiessa toisinpäin.
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Vastaa Viestiin