Auton nosto jossa on helmat..
Auton nosto jossa on helmat..
Kesää odotellessa kyselen et millasella tunkki viritelmällä nostelette autojanne jossa on aikasta matalat helmat? Tahtoo tuo tunkki ottavan ensin muovi lärpyttimeen kiinni!
Kai se on lähettävä tunkki vertailua tekemään liikkeisiin..
Kai se on lähettävä tunkki vertailua tekemään liikkeisiin..
Ompas ollut matala hallitunkki kun itellä raapii jo vakio("sport")alustallakin vakiohelmoja;) tosin suht järeän luokan vehe, en nyt muista tonnejaMakeTku kirjoitti:Hallitunkilla olen ainakin itse saanut aina nostettua ihan hyvin vaikka entinen calibra oli tosi matalalla alustallakin ( -60mm )
Triumph Speed Triple -06
Gorilla XSi -92
Gorilla XSi -92
Pitääkin haitari tunkki ostaa En ole sitä kokeillu. Tosiaan ei mahdu oikeen mikään tunkki alle. Sit ku mahtuu niin ei mahdu veivaamaan sitä ylös tai heti on muoveissa kiinni et kiva!!C20XE-Veccu kirjoitti:Itsekin käytän haitaritunkkia, ei paljon hallitunkit mahdu alle.c_alibra kirjoitti:haitari tunkki on aika hyvä matalissa autoissa
Tokmannilla on niitä pieniä hallitunkkeja, millä ei normaalikäytössä tee oikein mitään, mut tollasen matalan auton kohdalla vois riittää nostokorkeus. Eikö sellane mahdu alle? Eihän noi mitään hupputukevia kyllä ole... Sellanen vaihtoehto sitten on, että heität kakkosnelosen pätkän (reilu metri) sopivaan nostokohtaan, toinen pää auton alla maahan, ja toinen tunkin korvaan. Keskivaihe lankusta täytys olla auton helman nostokohdassa. Nyt voit käyttää isompaakin tunkkia...
pullotunkki nyt ei mahdu millään. pieni hallinosturi ja haitaritunkki lienee samaa korkeusluokkaa alhaalla, mutta kai niitä on tosi mataliakin haitaritunkkeja?
Mulla sama ongelma, ettei saa mitään tunkkia alle tasamaalla. Etuspoileri ja takahelma pitää huolen siitä, ettei voi ajaa minkään jyrkän nyppylän päälle. Autonosturille ei myöskään ole asiaa jos siinä on keskellä se murikka, jonka yli pitää ajaa. Sivulta käännettävät käpälätkään ei menny alle, ennen kuin oli vähän tunkattu ylös
Mulla on parkkipaikalla kanttikivetys, jolle ajan lankunpätkän avulla. Kun etuakseli on ylhäällä kivetyksen päällä, voi lankun poistaa, että saa tunkin siihen ja sitten alkaa jo onnistumaan.
Jos asuu omakotitalossa, niin kannattaa ehdottomasti askarrella rampit, joille voi ajaa. Mulla on mökillä semmoset siirrettävät, järeästä lankusta tehdyt, ja paljon puutavaraa auton tuentaan.
Mulla sama ongelma, ettei saa mitään tunkkia alle tasamaalla. Etuspoileri ja takahelma pitää huolen siitä, ettei voi ajaa minkään jyrkän nyppylän päälle. Autonosturille ei myöskään ole asiaa jos siinä on keskellä se murikka, jonka yli pitää ajaa. Sivulta käännettävät käpälätkään ei menny alle, ennen kuin oli vähän tunkattu ylös
Mulla on parkkipaikalla kanttikivetys, jolle ajan lankunpätkän avulla. Kun etuakseli on ylhäällä kivetyksen päällä, voi lankun poistaa, että saa tunkin siihen ja sitten alkaa jo onnistumaan.
Jos asuu omakotitalossa, niin kannattaa ehdottomasti askarrella rampit, joille voi ajaa. Mulla on mökillä semmoset siirrettävät, järeästä lankusta tehdyt, ja paljon puutavaraa auton tuentaan.
Niin mulla on joku 'MiuMau' merkkinen pieni hallitunkki ( olisko korkeus jotain 8 senttiä ) joka on ihan tukevan oloinen...
Jos auto on tuotakin matalampi niin sitten saa varmasti olla tunkin lisäksi pakkelipurkki ja lasikuitua takaluukussa jos mielii saada pidettyä helmat edes suurinpiirtein kasassa
Jos auto on tuotakin matalampi niin sitten saa varmasti olla tunkin lisäksi pakkelipurkki ja lasikuitua takaluukussa jos mielii saada pidettyä helmat edes suurinpiirtein kasassa
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Mulla sama ongelma, ettei saa mitään tunkkia alle tasamaalla. Etuspoileri ja takahelma pitää huolen siitä, ettei voi ajaa minkään jyrkän nyppylän päälle. Autonosturille ei myöskään ole asiaa jos siinä on keskellä se murikka, jonka yli pitää ajaa. Sivulta käännettävät käpälätkään ei menny alle, ennen kuin oli vähän tunkattu ylös
Ihan samat ongelmat. Onnex etusiivun saa pois mut nosturille ei mene. Sakseen turha etes uneksia ja siltaan saa lankkujen kanssa ja sittenki pitää eturenkaat ajaa lankuille et siirettävä tunkki kulkee alla. Mut ei mulla liian matala ole. Tää on niiiin vaikeeta välillä..
Ihan samat ongelmat. Onnex etusiivun saa pois mut nosturille ei mene. Sakseen turha etes uneksia ja siltaan saa lankkujen kanssa ja sittenki pitää eturenkaat ajaa lankuille et siirettävä tunkki kulkee alla. Mut ei mulla liian matala ole. Tää on niiiin vaikeeta välillä..
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Niitä punaisia 10 euron hallitunkkejahan saa vähän joka marketista ja sellaisesta on hyvä askarrella sitten oikein viimeisenpäälle "tuning-tunkki" eli madallettu malli.
Lunttilallakin näytti kerran olevan Supran nostamisessa omat temppunsa, ensin sellaisella saksitunkilla vähän matkaa ja sitten hallitunkilla loput ja laskiessa toisinpäin.
Lunttilallakin näytti kerran olevan Supran nostamisessa omat temppunsa, ensin sellaisella saksitunkilla vähän matkaa ja sitten hallitunkilla loput ja laskiessa toisinpäin.
-
- 'Senator'
- Viestit: 329
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00