Vectra A -80mm
Sääntöjen mukaanhan suurin sallittu madallus on 50 mm, joten...
Mikä Vectra on kyseessä, itselläni on omassa GT:ssä -55 mm sarja (GT:ssä siis -40 mm, muutoskatsastettu) ja takapyörä on vakiokokoisilla 195/60R15 pyörillä ihan siististi hieman lokasuojan sisässä. Pienemmillä 40-sarjan 16" kesäpyörillä rakoa jää hieman, mutta omasta mielestä ihan siististi eikä näytä traktorilta...
Mikä Vectra on kyseessä, itselläni on omassa GT:ssä -55 mm sarja (GT:ssä siis -40 mm, muutoskatsastettu) ja takapyörä on vakiokokoisilla 195/60R15 pyörillä ihan siististi hieman lokasuojan sisässä. Pienemmillä 40-sarjan 16" kesäpyörillä rakoa jää hieman, mutta omasta mielestä ihan siististi eikä näytä traktorilta...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
näinköhän riittää sisäänjoustomatka enää yli 60mm madalluksella järkevän jäykkyisillä = katujousilla
omassa vectra a 2,0i autossa on 60mm (GT:ssä 40mm) KW:n alustasarja (KW madallusjouset + kaasu/nesteiskarit lyhennetyllä ulosjoustolla) ja se on ns sopivan matala kadulle, maavaraa on vielä hieman yli 80mm ja jäykkyys on mallia sport, sopii myös ratapäiville
samanlaisen sarjan saa meiltä h 426e+alv22%=520e (noin 3095mk) ja KW 40mm sarjan (GT:ssä 20mm) h 409e+alv22%=499e (noin 2970mk)
rata-autot sitten erikseen
pete
http://www.prostreet.fi
omassa vectra a 2,0i autossa on 60mm (GT:ssä 40mm) KW:n alustasarja (KW madallusjouset + kaasu/nesteiskarit lyhennetyllä ulosjoustolla) ja se on ns sopivan matala kadulle, maavaraa on vielä hieman yli 80mm ja jäykkyys on mallia sport, sopii myös ratapäiville
samanlaisen sarjan saa meiltä h 426e+alv22%=520e (noin 3095mk) ja KW 40mm sarjan (GT:ssä 20mm) h 409e+alv22%=499e (noin 2970mk)
rata-autot sitten erikseen
pete
http://www.prostreet.fi
Vectra on ihan perus 2.0i GLS johon on vaihettu 16v kone. Rengastuksena 215/40/17 ja tuo laskusarja oli siis se G&M -60mm, jolloin takana renkaan ja lokasuojan väliin jää rakoa (sen verran että huonontaa ulkonäköä. Ainaki mun mielestä...) Edessä on ihan sopiva "rako".
PS. Kun kävin muutoskatsastaan auton niin multa kysyttiin vaan ,että "Onko autossa alustasarja?...ja minkä merkkinen". Ei kysyny että paljoko laskeva, vaikka onhan tuhonki tuo säännös!
PS. Kun kävin muutoskatsastaan auton niin multa kysyttiin vaan ,että "Onko autossa alustasarja?...ja minkä merkkinen". Ei kysyny että paljoko laskeva, vaikka onhan tuhonki tuo säännös!
eikö vectra gt ole n.20mm matalampi kuin normaalivectra?
gmaxin nettisivuilta ( http://www.hiltrac.com ) näyttäs löytyvät gsi vectraan(=gt vectra, vauxhalliin sekoittaneet?)-60mm jousisarja, ja tämä sarjahan sitten laskis normaalivectraa n.-80mm...
gmaxin nettisivuilta ( http://www.hiltrac.com ) näyttäs löytyvät gsi vectraan(=gt vectra, vauxhalliin sekoittaneet?)-60mm jousisarja, ja tämä sarjahan sitten laskis normaalivectraa n.-80mm...
Vauxhall Cavalier mk3 GSi = Opel Vectra A 2000, eli ei sama kuin GT. Vauxhall Cavalier mk3 SRi = Opel Vectra A GT. Ja näin myös siis SRi 16V ja GT 16V.
Vectra 2000:n eli joka tuossa on tosiaan väärin merkitty GSi:ksi alustarakenne on takana täysin erilainen (vinoheiluri) kuin GT:ssä ja muissa tavallisella takaripustuksella (yhdystukiakselisto). Ja tuo 60mm 2000:n sarja olikin "X-low" eli erikoismatala, ei mutta kyllä tuolla sivulla on mallit väärin, siinä kun lukee tuon 60mm sarjan kohdalla "Vectra Gsi excl. 4x4/2.5 V6/Turbo X-Low" ja chassistypessä "A/A-CC" ja GSi eli 2000 on aina A-X-alustalla, ei A eikä A-CC. Ovat sekoittaneet mallimerkintöjä enemmänkin, eli tuossahan lukee "Vectra GSi paitsi neliveto, V6 ja Turbomallit" ja nuo ovat ihan eri malleja, mitäköhän tuolla Gsi:llä ovat tarkoittavinaan sitten.
Vectra 2000:n eli joka tuossa on tosiaan väärin merkitty GSi:ksi alustarakenne on takana täysin erilainen (vinoheiluri) kuin GT:ssä ja muissa tavallisella takaripustuksella (yhdystukiakselisto). Ja tuo 60mm 2000:n sarja olikin "X-low" eli erikoismatala, ei mutta kyllä tuolla sivulla on mallit väärin, siinä kun lukee tuon 60mm sarjan kohdalla "Vectra Gsi excl. 4x4/2.5 V6/Turbo X-Low" ja chassistypessä "A/A-CC" ja GSi eli 2000 on aina A-X-alustalla, ei A eikä A-CC. Ovat sekoittaneet mallimerkintöjä enemmänkin, eli tuossahan lukee "Vectra GSi paitsi neliveto, V6 ja Turbomallit" ja nuo ovat ihan eri malleja, mitäköhän tuolla Gsi:llä ovat tarkoittavinaan sitten.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
jos siellä sivulla ovat sekoittaneet niin hyvin mallit että vectra gsi:llä tarkoittavat sitä sri-vauxhallia eli gt vectraa...
silloin tuo chassis-type ois oikein eli a/a-cc ja jouset kävisivät normaali vectraan ja laskisivat n.80mm... mukava yrittää etsiä reilusti madaltavia jousia vectraan kun eivät edes jousivalmistajat tiedä mihin autoon ovat jousensa tehneet...
silloin tuo chassis-type ois oikein eli a/a-cc ja jouset kävisivät normaali vectraan ja laskisivat n.80mm... mukava yrittää etsiä reilusti madaltavia jousia vectraan kun eivät edes jousivalmistajat tiedä mihin autoon ovat jousensa tehneet...