Vanne probleema...

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
GAstra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GAstra »

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Tuolla voi vertailla näppärästi erikokoisia renkaita keskenään.
--
GAstra
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

On 2002-04-04 13:58, GAstra wrote:
No ajatteleppa asiaa näin:

Jos sulla on vakio jouset, eikä renkaat ota kiinni niillä vaikka jousi painetaan pohjaan. Sitten kun laitat madallus jouset, niin eikai ne madallusjousetkaan mene sen syvempään kuin orggis jouset? Ja rengas on lähempänä kaarta madallusjousilla, koska jousi on lyhyempi ja siinä on lyhyempi jousto.. yksinkertaista eikö totta?
Eli vaikka jousi on lyhyempi, niin myös jousto on lyhyempi ja näin ollen homma on pulkassa.
Kiitos, nyt koin valaistuksen!!! :cool:
GAstra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GAstra »

Hehe... voipi kyllä olla että joutuu madallus jouset tilaamaan noiden 17" kaveriksi. Mutta ajellaan nyt ensin hetkonen ihan vaan Sport jousilla (jotka muuten on 19mm matalemmat kuin esim comfortin jouset) Sulas vaan nuo lumet!!!!
--
GAstra
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

On 2002-04-04 14:12, Markus_J wrote:
On 2002-04-04 13:58, GAstra wrote:
No ajatteleppa asiaa näin:

Jos sulla on vakio jouset, eikä renkaat ota kiinni niillä vaikka jousi painetaan pohjaan. Sitten kun laitat madallus jouset, niin eikai ne madallusjousetkaan mene sen syvempään kuin orggis jouset? Ja rengas on lähempänä kaarta madallusjousilla, koska jousi on lyhyempi ja siinä on lyhyempi jousto.. yksinkertaista eikö totta?
Ja tuohon lisäyksenä se että jos ET ja kumin koko on oikea niin ei tuo 17" ota kiinni. Koska 17" 205x40x17 ja vakio 15 on halkaisijaltaa todella lähellä toisia tuohon kastiin kuulu viellä 18". Itselläni on 215x35x18 kesäkumit ja talvikut185*65x15 niin yllätykseksi nuo talvirenkaat ovat korkeammat keskeltä
205/45-16 pyörii nätisti -35mm jousien ja Bilsteinin iskarien kanssa, mutta talveksi olin ostamassa 185/65-15 niin nehän raapikin takanta sisälokareihin keskeltä.
Päädyin sitten 195/55-15 -kumeihin ja avot.
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-04-04 14:18, GAstra wrote:
Hehe... voipi kyllä olla että joutuu madallus jouset tilaamaan noiden 17" kaveriksi. Mutta ajellaan nyt ensin hetkonen ihan vaan Sport jousilla (jotka muuten on 19mm matalemmat kuin esim comfortin jouset) Sulas vaan nuo lumet!!!!
Voin sanoa suoraa että auto näyttää aika traktorilta. Itselläni oli 17" ja 18" vakio alusta ja se näytti todelta hullulta. Peten auto (musta astra G) OCF tapaamisessa, sitä oli laskettu muistaakseni 30 mm ja silti se näytti todella korkealta
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

On 2002-03-18 08:58, HILE wrote:
Toi madaltaminen on melkeimpä välttämätöntä isoilla vanteilla.Ostin vaimon autoon isot vanteet renkaineen ja kun niitä soviteltiin
niin se oli mallia offroad.-45 madalluksella asian pitäisi korjaantua.koko on 205/40-17"
Sama juttu oli ton mun bemarin kans.16" vanteilla oli karmeen näkönen.-60mm korjas tilanteen.Saas kattoo miltä A Vectra näyttää
kun käyn sellasen ostamassa nyt lähipäivinä
ittelleni synttärilahjaksi.
Mulla on Vectra A:ssa -35mm alusta Bilsteineilla ja 205/45-16 kumit ja näyttää ihan hyvältä. Kaverilla 215/40-17 ja -40mm alusta ja näyttää myös ihan hyvältä.
Vastaa Viestiin