kynäjouset taakse
kynäjouset takapäässä
Tarkoitus on laittaa kynät gsi kadetin 16v taka-akselille (oikeestaan on jo laitettu). Tuli tossa äsken mieleen, että kuinka iskarien alapään kiinnitys kestää suurentuneen rasituksen. Ennenhän auto paino lepäsi takajousien päällä. Kynäjousien kanssa koko takapään paino on iskarien alapään kiinnikeitten päällä.
Eli kysymys kuuluu: Kuinka on hoidettu kilpakäytössä kyseinen asia?
Onko taka-akselissa olevia kiinnikkeitä vahvistettu ja, jos on niin miten homma on hoidettu?
Yläpää on jo vahvistettu mutta alapää mietityttää?????
Tarkoitus on laittaa kynät gsi kadetin 16v taka-akselille (oikeestaan on jo laitettu). Tuli tossa äsken mieleen, että kuinka iskarien alapään kiinnitys kestää suurentuneen rasituksen. Ennenhän auto paino lepäsi takajousien päällä. Kynäjousien kanssa koko takapään paino on iskarien alapään kiinnikeitten päällä.
Eli kysymys kuuluu: Kuinka on hoidettu kilpakäytössä kyseinen asia?
Onko taka-akselissa olevia kiinnikkeitä vahvistettu ja, jos on niin miten homma on hoidettu?
Yläpää on jo vahvistettu mutta alapää mietityttää?????
Mihin toi tieto perustuu, että kiinnikkeet kestäisivät, onko se kokemuksesta vai jostain tietolähteestä?
Joo kyllä mulla on noita kuvia rakennusvaiheista niitä löytyy osoitteessa http://www.buzztuning.net ja saa niitä vaikka s-postilla kun kaikkia ei ole vielä nettiin keritty laittamaan.
Joo kyllä mulla on noita kuvia rakennusvaiheista niitä löytyy osoitteessa http://www.buzztuning.net ja saa niitä vaikka s-postilla kun kaikkia ei ole vielä nettiin keritty laittamaan.
n-ryhmän säännöt antavat mahdollisuuden vahvistaa muoto säilyttäen (ei saa tehdä kotelorakennnetta). Ne n-ryhmän autot joita olen katsellut ovat olleet ilman vahvistuksia ja ilman ongelmia.On 2002-03-03 18:31, kadettgsi wrote:
kynäjouset takapäässä
Onko taka-akselissa olevia kiinnikkeitä vahvistettu ja, jos on niin miten homma on hoidettu?
Yläpää on jo vahvistettu mutta alapää mietityttää?????
Mutta tiedän, että vahvistettujakin on ollut käytössä.
Sitten tiedän yhden a-/kitcar astran , että siinä ei ollut vahvistuksia ja homma toimi ihan hyvin.
Näissä kaikissa esimerkeissä on ollut opelin tynnyrimäiset takajouset (multi-block?) sekä HYVÄT kisa iskunvaimentimet.
j.h
<font size=-1>[ This Message was edited by: jpisteh on 2002-03-04 22:17 ]</font>
-
- OCF Member 2022
- Viestit: 1407
- Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Nokia/Toijala
- Viesti:
Ne kynäjousipaketit ralliautoissa, joita itse olen tiiraillut ovat sisältäneet myös normaalit jouset alkuperäisillä paikoillaan kynäjousien lisäksi.
Pari viikkoa sitten perjantaina juuri ennen Lempäälän F-cup kisaa oltiin teippaamassa/huoltamassa yhtä ralliascona b:tä. Tässä yksilössä oli mielenkiintoinen alusta ratkaisu öhlinseineen ja volvon taka-akseleineen sekä kynäjousineen. Tässä ainakin oli säilytetty alkuperäiset jouset. Meinas vaan jäädä teippailut tekemättä, kun tuli tutkittua tarkemmin auton alustaa.
_________________
3 X Ascona B
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-03-04 22:11 ]</font>
Pari viikkoa sitten perjantaina juuri ennen Lempäälän F-cup kisaa oltiin teippaamassa/huoltamassa yhtä ralliascona b:tä. Tässä yksilössä oli mielenkiintoinen alusta ratkaisu öhlinseineen ja volvon taka-akseleineen sekä kynäjousineen. Tässä ainakin oli säilytetty alkuperäiset jouset. Meinas vaan jäädä teippailut tekemättä, kun tuli tutkittua tarkemmin auton alustaa.
_________________
3 X Ascona B
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-03-04 22:11 ]</font>
usein tehdastekoisissa korkeussäädettävissä alustasarajoissa jousi ei olekkaan iskarin ympärillä takana
(niissä autoissa joissa ei vakionakaan siellä ole, esim BMW e36, Golf 4 jne)
vaan takajousen alla, tukivarteen pultattuna M10 pultilla on korkeusäätöosa, n 5cm korkea teräs- tai alumiinosa jossa ulkopinnalla kierre
sen ympärillä sisäkierteellä olevat alalautunen+lukituslautanen
pultin kierre menee korkeussäätöosan sisään n 15-20mm ja pultti siis tulee tukivarren läpi
tämä paketti on alkuperäisen jousen paikalla
tällaista rakennetta kannattaa harkita jos tila riittää korkeussuunnassa
tehdasvalmisteiset korkeussäädettävät sarjat ratkaisevat tilaongelman yleensä tyynytrijousella
Pete
http://www.prostreet.fi
(niissä autoissa joissa ei vakionakaan siellä ole, esim BMW e36, Golf 4 jne)
vaan takajousen alla, tukivarteen pultattuna M10 pultilla on korkeusäätöosa, n 5cm korkea teräs- tai alumiinosa jossa ulkopinnalla kierre
sen ympärillä sisäkierteellä olevat alalautunen+lukituslautanen
pultin kierre menee korkeussäätöosan sisään n 15-20mm ja pultti siis tulee tukivarren läpi
tämä paketti on alkuperäisen jousen paikalla
tällaista rakennetta kannattaa harkita jos tila riittää korkeussuunnassa
tehdasvalmisteiset korkeussäädettävät sarjat ratkaisevat tilaongelman yleensä tyynytrijousella
Pete
http://www.prostreet.fi