omegan jarrusatula ongelma.
jos se on jo katkennut niin lämmitys voi olla tärkeää jos meinaa saada sen irti sieltä...
ja sitten vastakierre tappi vasta...
se poraaminen onkin sittne jo hanakalempi juttu kun pitää porata vain sopivasti yms...
kansii kokeilla kaikki muu ennen sitä..
ja varmaan satula kansii ottaa pyödälle..
ja sitten vastakierre tappi vasta...
se poraaminen onkin sittne jo hanakalempi juttu kun pitää porata vain sopivasti yms...
kansii kokeilla kaikki muu ennen sitä..
ja varmaan satula kansii ottaa pyödälle..
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
uus imaksaa varmaan paljon mutta jos viet vaikka vaihdossa ton nykysen niin ei pitäs olla niin kallis...
tarvike liikkeistä pitäs saaha about 65 euroon vaihtosatula...
eli viet oman sinne ja saat kunnostetun tilalle...
motonetistä löysin tommoset hinnat:
JARRUSATULA (VAIHTOLAITE!) OPEL OMEGA --94
Hintaan lisätään 20 euron pantti joka palautetaan vanhaa KORJAUSKELPOISTA satulaa vastaan!
Sedan 86--89 TAAKSE vasen (reikäväli 33mm). . . . . . . . . 23-9349 61.22 ??? P20
Sedan 86--89 TAAKSE oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9350 61.22 ??? P20
Sedan 89--94 TAAKSE vasen (reikäväli 36mm). . . . . . . . . 23-9383 66.94 ??? P20
Sedan 89--94 TAAKSE oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9384 66.94 ??? P20
_________________
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
<font size=-1>[ This Message was edited by: veksu on 2003-12-01 08:12 ]</font>
tarvike liikkeistä pitäs saaha about 65 euroon vaihtosatula...
eli viet oman sinne ja saat kunnostetun tilalle...
motonetistä löysin tommoset hinnat:
JARRUSATULA (VAIHTOLAITE!) OPEL OMEGA --94
Hintaan lisätään 20 euron pantti joka palautetaan vanhaa KORJAUSKELPOISTA satulaa vastaan!
Sedan 86--89 TAAKSE vasen (reikäväli 33mm). . . . . . . . . 23-9349 61.22 ??? P20
Sedan 86--89 TAAKSE oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9350 61.22 ??? P20
Sedan 89--94 TAAKSE vasen (reikäväli 36mm). . . . . . . . . 23-9383 66.94 ??? P20
Sedan 89--94 TAAKSE oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9384 66.94 ??? P20
_________________
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
<font size=-1>[ This Message was edited by: veksu on 2003-12-01 08:12 ]</font>
Toi on tosi tehokas ja yksinkertainen tapa millä itsekin niitä olen aukonut. Jos vaan roppu on kunnon materiaalia, niitäkin on kaikensorttisia paskarautoja mihin ei hitsaus oikein onnistu. Hitsauksessa syntynyt lämpö ja laajeneminen herättää aika hyvin ruosteiset pultit henkiin.On 2003-12-01 12:13, sirkus wrote:
Ei muutako migillä kasvattaa hitsiä siihen tyngän päähän ja sit siihen hitsaa vaikka mutterin niin lähtee jos ei ekalla niin muutamalla yrityksellä kuiteski. Ps mig hitsi ei tartu kunnolla valurunkoiseen satulaan et ei tartte pelätä et hitsais sen pahemmin jumiin.
joo saatin ilmattua se siitä jarruletkun päästä mut perkele ei se auttanu mitään???
eli siis mulla pääs vajenemaan se jarrunestesäiliö ihan tyhjäks eli missäköhän siel on viel ilmaa kun ilmaa jarruja nii eestä ei tuu ku tiputtamalla sitä nestettä ja takaa tulee ihan kunnolla
ja mullahan on abs jarrut eli mitenköhän ne sais ilmattua nyt kun ei näyttäny olevan apua tosta renkaitten kautta ilmauksesta???
päästettiin siit jarrunesteen säiliön putkistakin ilmat jne.........
et oiskohan siin abs mötikässä viel ilmaa mikä ei tullu pois?????
tulikohan tarpeeks vaikeesti selitettyä!!
eli siis mulla pääs vajenemaan se jarrunestesäiliö ihan tyhjäks eli missäköhän siel on viel ilmaa kun ilmaa jarruja nii eestä ei tuu ku tiputtamalla sitä nestettä ja takaa tulee ihan kunnolla
ja mullahan on abs jarrut eli mitenköhän ne sais ilmattua nyt kun ei näyttäny olevan apua tosta renkaitten kautta ilmauksesta???
päästettiin siit jarrunesteen säiliön putkistakin ilmat jne.........
et oiskohan siin abs mötikässä viel ilmaa mikä ei tullu pois?????
tulikohan tarpeeks vaikeesti selitettyä!!
OPEL OMEGA 3000 24V
juu sielä on ilmaa ja se vaatii että siitä ilmataan nyt kaikki.
kunnolla
käyttäkää lekua apuna niin näette varmasti että milloin ei enää tule ilmaa..
ja huomauttaisin viel äetei se takasatula ilmaannu kunnola kun ilmataan suorana letkusta...
se letku ei ole niin ylhäällä kuin se ilmaus ruuvi ja sinne jää ilmaa.
eli sinuna takoisin sen ilmaus ruuvin pois sieltä ja uusi tilalle... jos aioit jarrut saada siihen autoon...
varsinkin kun on ABS:it
kunnolla
käyttäkää lekua apuna niin näette varmasti että milloin ei enää tule ilmaa..
ja huomauttaisin viel äetei se takasatula ilmaannu kunnola kun ilmataan suorana letkusta...
se letku ei ole niin ylhäällä kuin se ilmaus ruuvi ja sinne jää ilmaa.
eli sinuna takoisin sen ilmaus ruuvin pois sieltä ja uusi tilalle... jos aioit jarrut saada siihen autoon...
varsinkin kun on ABS:it
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...