Vectra C:n onnettomat takaiskarit
Lähetetty: 23 Syys 2020, 23:38
Meillä on ihan vakiokuntoinen 2006 Vectra C farmari 1,8 Easyshift-automaatilla, jossa on mielestäni aivan kelvottomat takaiskarit.
Auto huojuu 2-3 kertaa kun keinuttaa vetokoukusta. Luulin tietenkin että olivat loppu joten tilasin Autodocilta uudet Sachsit rek.numeroni mukaan.
Mutta yllätys yllätys, auto huojuu aivan samalla lailla uusillakin iskareilla eikä vanhoissakaan näkynyt mitään selvää vikaa irroitettuina.
Etupäässä ei ole tätä vikaa, se kelpaa kyllä ihan hyvin sellaisenaan.
Jouset kantaa muuten ihan hyvin kuormaa enkä kaipaa mitään madallusta eikä ratajäykkyyttä, vain sellaista käyttäytymistä jota odottaisi hyvältä perheautolta.
Nyt kysyn täältä neuvoja, löytyykö esimerkiksi Sport/Turbo/OPC- vakiovaihtoehtoja jotka sopisivat autooni, ja kuitenkin olisi selvästi jäykempiä?
Tai olisiko Saab 9-3:sen iskarit hyvä vaihtoehto?
Autodoc tuntuu olevan pullollaan täynnä erilaisia vaihtoehtoja, tarttisin vaan rekisterinumeron sellaisesta autosta jossa on hyvä vakiojousitus(Onko selaiasia Ooppeleita olemassa?)
Tietenkin voisin harkita myös vähän kallimmat sport-iskarit taakse, jos sopivat vakiojousien pariksi. Mutta kun esim Fordeihin ja Volvoihin löytyy ihan hyviä iskareita muutamalla kympillä, miksei Ooppeliinkin?
Onko kellään ajatuksia tästä, mitä olisi hyvä iskari autooni, Bilstein, Koni, KYB....?
Auto huojuu 2-3 kertaa kun keinuttaa vetokoukusta. Luulin tietenkin että olivat loppu joten tilasin Autodocilta uudet Sachsit rek.numeroni mukaan.
Mutta yllätys yllätys, auto huojuu aivan samalla lailla uusillakin iskareilla eikä vanhoissakaan näkynyt mitään selvää vikaa irroitettuina.
Etupäässä ei ole tätä vikaa, se kelpaa kyllä ihan hyvin sellaisenaan.
Jouset kantaa muuten ihan hyvin kuormaa enkä kaipaa mitään madallusta eikä ratajäykkyyttä, vain sellaista käyttäytymistä jota odottaisi hyvältä perheautolta.
Nyt kysyn täältä neuvoja, löytyykö esimerkiksi Sport/Turbo/OPC- vakiovaihtoehtoja jotka sopisivat autooni, ja kuitenkin olisi selvästi jäykempiä?
Tai olisiko Saab 9-3:sen iskarit hyvä vaihtoehto?
Autodoc tuntuu olevan pullollaan täynnä erilaisia vaihtoehtoja, tarttisin vaan rekisterinumeron sellaisesta autosta jossa on hyvä vakiojousitus(Onko selaiasia Ooppeleita olemassa?)
Tietenkin voisin harkita myös vähän kallimmat sport-iskarit taakse, jos sopivat vakiojousien pariksi. Mutta kun esim Fordeihin ja Volvoihin löytyy ihan hyviä iskareita muutamalla kympillä, miksei Ooppeliinkin?
Onko kellään ajatuksia tästä, mitä olisi hyvä iskari autooni, Bilstein, Koni, KYB....?