C kadetin jarruista

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Minkä kokoiset etujarrusatulat on 1.9 Kadett c coupessa? Kun vertasin a mallin asconan(1.9) satuloita niin ne olivat samankokoiset kuin 1.2sen c kadetin, voiko olla mahdollista?

Kun pitäisi jostain etujarru satulat löytää projektiin, levyt on jo ja ne on jäähdyttämättömät rekordista(samat löytyy ascona/manta) mutta kuitenkin.

Entäs taakse? Vectran levyt ilmeisesti käy?Mitenkäs satulat, kun pitäisi olla kässärille vipstaakit :smile: Onkos Audi 80sen satulat hyvät? mitä muita vaihtoehtoja löytyy??
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1407
Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Nokia/Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

On 2002-02-22 22:13, Hezzu wrote:
Minkä kokoiset etujarrusatulat on 1.9 Kadett c coupessa? Kun vertasin a mallin asconan(1.9) satuloita niin ne olivat samankokoiset kuin 1.2sen c kadetin, voiko olla mahdollista?
kadett c 1.9 coupessa on kaksimäntäiset aten tai girlingin -satulat. Ihan riittävät normaaliin katukäyttöön.
Pienikoneisissa Kadeteissa on eri satulat
Entäs taakse? Vectran levyt ilmeisesti käy?Mitenkäs satulat, kun pitäisi olla kässärille vipstaakit :smile: Onkos Audi 80sen satulat hyvät? mitä muita vaihtoehtoja löytyy??
Vectran levyt käyvät, kunhan muistaa ottaa sen malliset , missä on alkujaan käsijarru rummun sisällä. Eli 2.0 mallin. Jarrusatulan kiinnityslevy/adapteri pultataan vetarin kahteen kiinnityspulttiin. Vetarin ja taka-akselin välin jäävä rako täytetään vaikka vanhasta jarrukilvestä leikatulla sopivalla palalla.

Audin liukuvamäntäiset satulat ihan hyvät. Ei liian isoja takajarrusylintereitä ja mekaanine käsijarru. Toinen vaihtoehto Aten kaksimäntäinen a-ryhmään luokiteltu takajarrusatula mm. Alfa Romeon joissakin malleissa.
Ascona B -77 (226hv/259nm) ex 2.240l and next 2.8XXl (xxxhv/xxxnm), BMW 530 dA -00, Omega 2.0 16v -96
harald
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harald »

Tuossa oli eräässä forumissa saksalainen joka
kaupitteli noita laippoja jolla tuollaiset
satulat saa kiinni nimenomaan pulteilla.

Hintaa vain oli jonkin verran, eli sen verran
ettei viitsi ostaa varastoon.

Jos joku voisi tehdä piirrustukset noihin, niin
olisin yksi halukas jakamaan sarjan tuotannon
kustannuksia sorvarilla tjms. Onko muita?

Niin, ja se saksalainen oli osoitteessa
http://www.helmis-tech.de


<font size=-1>[ This Message was edited by: harald on 2002-02-25 23:03 ]</font>
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Nyt on satulat tiedossa Ascona Bstä. Takajarrut päätettii vielä tehdä rummuilla, katsoo sitten joskus jos jaksaa levyjä alkaa suunnittelemaan sinne taakse.

Kiitos vastauksista.
wallander
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja wallander »

Ostin tossa vuos aikaa keskeneräisen projektin, city -kadetin, johon on laitettu 2-litranen kaasarikone asconasta, samasta taka-akselisto, etulevyt ja jarrusatulat. Muutoskatsastuksessa oli käyty, muuten ok, mut ku oli konttorilla todettu et se vaatii kanta-autokatsastuksen (%..), oli kustannusten takia jätetty homma kesken.
Etuakselisto (nyt alkuper) tarvii vaihtaa raskaammalle moottorille sopivaksi, vaan mistä sen repäisis?
-A -mallin asconasta..?
-akselin boksausta ne tuskin enää hyväksyy.
Ja konekin on tarkotus vaihtaa hiukan vihasempaan :smile:
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

No mulla on kadetin(siis 1.2) oma etuakseli, koska käsittääkseni 1.2 ja 1.9 on sama etuakseli, vai olenko väärässä? jos olen niin täytyy toivoo että menee läpi tai sitte vaihtamaan :smile: Tosin se on boksattu, saa nähdä mitä sanomista siitä tulee....

Etulevyt on rekordin tuulettamattomat(asconassa samat) ja kuten jo mainitsin satulat tulee B asconasta. Perä on A asconasta(1.9).
-TH-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 340
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja -TH- »

Ei ne etupalkit oo ihan samanlaisia, ns.isolohkon (1.6-2.0) palkit on vahvistettu palkin päistä kolmio tuella(pieni peltilappu) ja GTE:n palkissa on vielä boxattu alapuoli umpeen, vrt. ascona b jne. ja onhan se koneen korvakkeen vastamutteri eri reiässä kun pikkukoneen.(tästä ei varmaan kellekkään tule onkelmaa) Täytyy muistaa että myös alatukivarsi on erilainen isotekniikka autossa.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Mitä eroa niillä alatukivarsilla on ??
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

alatukivarsilla on semmoinen ero että :
alapallo nivelen koko on eri iso / pikkukoneella... siihen käy alapalloksi b-asconan... nimim. joskus vaihdettu tommoiseen isolohkoon alapallot + yläpallot :grin:
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
wallander
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja wallander »

Onkos noissa 1.6-2.0 koneisissa etupalkki ja tukivarret nyt sitten alunperin samanlaisia? Olis vaan 1.6:n etuakselisto tiedossa -> sais tolle 2-litraselle koneelle luvat. :grin:
Vastaa Viestiin