Napsutus

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Shahab
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2019, 19:12

Napsutus

Viesti Kirjoittaja Shahab »

Terve.

Elikkä autona Opel Vectra c wagon 2004.

Kuuluu napsutusta edestä kuskin puolelta.(?) satunnaisesti, kun rattia kääntää ääriasentoon vasemmalle. Auto meni katsastuksesta läpi ilman mitään huomautusta. Katsastuksessa kysyin äänen syytä ja siellä ehdotti, että voisi olla kääntölaakeri remontti. No se tehtiin ja vaihdettiin eteen kallistuksenvakaajan kumit. Ääni kuuluu vieläkin enkä viitsisi enää paljoa rahaa pistää palamaan.

Kiitos
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Onko minkäkoiset renkaat ja vanteet jos rengas ottaa kiinni esim koriin tai jarruletkuun
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2206
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja Iro »

Eikös tuo oirekertomus viittaisi ennemminkin vetariin??
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Shahab
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2019, 19:12

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja Shahab »

Vanteet ja renkaat ovat vakio mittaiset. En muista nyt ulkoa, että minkä kokoiset ovat.

Jos kyse vetarista, niin eikö katsastuksessa/huollossa olisi huomattu, kun erikseen olen pyytänyt, että tutkisivat vian. Ääni ei kuulu aina.
Shahab
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2019, 19:12

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja Shahab »

Okei. Katsastusmies teki kyllä yllättävän pitkän lenkin autolla, ennenkun nosti nosturille. Onko vetarilla muita oireita, muuta kun tuo napsutus satunnaisesti?
Shahab
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2019, 19:12

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja Shahab »

Unohdin mainita, että katsastuksessa etuiskari tärisi kun katsastusmies käänsi eturenkaita. Onko oleellista tietoa?
lapin-ukko
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 86
Liittynyt: 12 Syys 2019, 19:41

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja lapin-ukko »

Iskarin yläpään laakeri ja se vetari kannattaa tarkistaa. Itsellä oli molemmat morottaneet. Se natina paheni vain ajan kanssa. Luulin ensin pelkkää laakeria syyksi mutta oli vetarikin entinen. Olikohan jotain vetari 150€ +työt.
Mulla oli ihan samat oireet ja katsastuksesta huomautuksitta meni läpi vaikka tuota vikaa oli jo silloin

Shahab
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2019, 19:12

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja Shahab »

Iskarin yläpäänlaakeri vaihdettiin eilen. Pystynkö itse tarkistamaan vetarin?

Ainiin..uskallanko ajaa autolla?
lapin-ukko
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 86
Liittynyt: 12 Syys 2019, 19:41

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja lapin-ukko »

Joo se oli siis just vaihdettu tuo laakeri. Samaan vikaan kyllä viittais. Tarkastaminen varmaan huoltoliikkeen hommia kun siinä ilmeisesti pitää purkaa koko tolppa ja pudottaa vetari. En tiedä näkeekö itse miten. Jos vetarin kumit rikki niin sen vois varmaan katsoa.
En ehkä ajais kovin kauas korjaamolta. Mulla sanoi huoltomies että ihan kohta olis porsinut tien poskeen. Jokusen viikon tuon natinan kanssa ajelin kun koveni se ääni.
Shahab
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2019, 19:12

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja Shahab »

Okei. Ääni on kuulunut 2-3kk jo. Välillä katoaa kokonaan ja sitten tulee takaisin. En kyllä varmaan lähde enää selvittelemään, että mikä on autossa vialla. Myyntiin ja viimenen Oopeli mulla. 😐
lapin-ukko
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 86
Liittynyt: 12 Syys 2019, 19:41

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja lapin-ukko »

Joo se hävis itselläkin välillä niin siksi pelkkää laakeria epäilin että jumii välillä. Toiseen suuntaan kääntäessä sitten välillä pahemmin alkoi kuulua. Jos on tuttu seppä niin ei tuo posketon homma ole vaihtaa tai kannattaa ainakin tarkastuttaa.
Shahab
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2019, 19:12

Re: Napsutus

Viesti Kirjoittaja Shahab »

Okei. Ehkä käytän auton huollossa ja kysäsen tuota vetaria. Toivottavasti on se, muuten menee motivaatio😂

Rookeri, vitsi oli tuo viimeinen kommentti minulta. Autot ovat autoja ja osia saa vaihtaa.
Vastaa Viestiin