Ensimmäinen Auto jossa mutteri kierretään kiinni pulttiin. Ekat 3 rengasta sujuivat ongelmitta mutta oikeasta eturenkaasta pamahti 2 eri pulttia paskaksi. Fiksumpi olisi tietty oppinut jo ekasta pamahduksesta, mutta tyhmänä katkoin seuraavankin.
Tuli vähän yllätyksenä kun perseelläni istuen ilman vipuvartta kiristelin omasta mielestäni hyvinkin hellästi.
Onko noiden vaihto itse miten vaativa operaatio/maksaako se korjaamolla kuinka paljon? Yritin googletella mutta ei näyttänyt olevan järin yleinen ongelma.
Astra j pultti poikki
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Astra j pultti poikki
Siitähän se lähtee laipasta läpi.
Ohjeen mukaan napa pitäisi irroittaa ja prässillä painaa irti mutta vois ehkä saada ilmankin pois.
Ohjeen mukaan napa pitäisi irroittaa ja prässillä painaa irti mutta vois ehkä saada ilmankin pois.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra j pultti poikki
Saa ilmankin. Ihan pienellä lekalla koppaamalla lähtee irti. Kannattaa lyödä se irti kun pyörä on vielä maassa niiñ ei rasita laakeria. Sitä en tiedä mahtuiko tuo pinnapulti pois irroittamatta laakeripakettia. Asennus ei välttämättä mene mutta kannattaa kokeilla rasvata mutterinkartio ja vetää sillä paikoilleen ennen kuin irroittaa laakeripakettia.
Ja ei kannata vaihtaa koko napaa. Pinnapultti maksaa alle kympin. Alkuperäinen on FAG valmistama.
Pyöränmutterien ohjetiukkuus on 140nm
Ja ei kannata vaihtaa koko napaa. Pinnapultti maksaa alle kympin. Alkuperäinen on FAG valmistama.
Pyöränmutterien ohjetiukkuus on 140nm
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra j pultti poikki
Ok, kiitos viesteistä kaikille. Näillä ohjeilla pääsee jo vähän pidemmälle.