Ensimmäisen kerran Abs jarrullisen auton takajarrusylinteriä vaihtelen. G- Astra 1.6 ja 8v 280 000 km takana jarrurummut. Alumiiniset työsylinterit kiinni ja tilasin rautaiset kun en ollut avannut vielä jarruja. Ekan kerran vuosiin jumittui työsylinterin toinen mäntä.
Kun katselin nettikauppaa niin jossain työsylinyterissä luki että ei Abs jarrullisiin.
Yllätyksekseni kaikki vasemman puolen työsylinterin pultit ja putki irtosivat hyvin. Jumiiko alumiiniset vähemmän kuin rautaiset vai oliko vain tuuria. Oikea avaamatta vielä. Kokemuksena on että yleensä putki on lähtenyt aina kiertymään jengalle kun yrittää avata sitä työsylinteristä. Seurauksena jarruputken vaihtoa. Tai työsylinterin irroitus ja sen putken irroitus työsylinteriä pyörittämällä.
Oletteko huomanneet eroja työsylinterien ja pulttien ja putkien jumittumisessa alumiinisen ja rautaisen välillä?
Käytetäänkö tuoreemmissa autoissa vain alumiinisia työsylintereitä?
En ole ruuvannut mitään vm. 2003 tuoreempaa.
Takajarrujen työsylinterien materiaali.
- ooppelifani
- OCF Member 2023
- Viestit: 525
- Liittynyt: 28 Loka 2005, 11:57
- Paikkakunta: Loppi
Takajarrujen työsylinterien materiaali.
Elämä On Juhla.
Re: Takajarrujen työsylinterien materiaali.
Onko niissä täsmälleen samat kiinnityskohdat yms eli ulkoisesti identtisiä vai ei?
Mä jouduin tohon Poloseen toissa vuonna vaihtamaan taakse kans takajarrusylinterin, ja niitäkin oli rautaista ja alumiinista, ja vanha oli rautainen ja uusi alumiininen, jossa oli kaksi kiinnityskohtaa, kun alkuperäisessä oli yksi, eli se soveltui johonkin toiseen autoon myös.
Näin sanoi sen Teemun Fixus-liikkeen myyjä Jussi.
Mä jouduin tohon Poloseen toissa vuonna vaihtamaan taakse kans takajarrusylinterin, ja niitäkin oli rautaista ja alumiinista, ja vanha oli rautainen ja uusi alumiininen, jossa oli kaksi kiinnityskohtaa, kun alkuperäisessä oli yksi, eli se soveltui johonkin toiseen autoon myös.
Näin sanoi sen Teemun Fixus-liikkeen myyjä Jussi.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Takajarrujen työsylinterien materiaali.
B corsaan laitoin alumiiniset rautaisten tilalle. Rautaiset sopi vain toiselle puolelle kun alumiiniset molemmille. Laitoin alumiiniset kun olivat reippaasti kevyemmät.
Rautainen kestää varmaan paremmin aikaa jos alumiinisessa on rautamäntä
Rautainen kestää varmaan paremmin aikaa jos alumiinisessa on rautamäntä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- ooppelifani
- OCF Member 2023
- Viestit: 525
- Liittynyt: 28 Loka 2005, 11:57
- Paikkakunta: Loppi
Re: Takajarrujen työsylinterien materiaali.
Oli hiukan erilaiset ulkomuodoltaan alumiininen - ja valurautainen jarru työsylinteri. Vaihdoin tilaukseeni alumiiniset niin varmasti sopivat. Alumiinisessa yksi kiinnitys reikä kierteellä ja pyöreä se osa joka menee jarrukilven läpi. Olisi se valurautainenkin ehkä sopinut, mutta otin samanlaisen kuin kiinni ollut varmuuden vuoksi. Motonetissa yllättäin melko kilpailukykyiset hinnat paitsi tuo työsylinteri. Jarrukengät ja rummut jopa halvemmat kuin Autonvaraosat24.fi.
Irooittelin jumittunutta mäntää tuosta jumittuneesta työsylinteristä. Kovin oli jumissa ja paljon valkoista jauhoa välissä. Valurautaista ei taida saada noin jumiin. Ulos tullut jarruneste oli kirkkaan vihreää. Elikä ei mitään moskapaskaa.
Motonetin touhu mennyt sellaiseksi että saa kolme kertaa ajaa yhden osan vuoksi. Jos tilaat useamman osan niin täytyy odottaa kaikista erillinen tekstiviesti osan saapumisen merkiksi. Täytyy vähän laskea että kannattaako osien takia ajaa 150 km ylimääräistä ja kuluttaa yli 3 tuntia ylimääräistä aikaa. Jonkun säästetyn euron vuoksi. Vaikka auto on Suomen eniten myyty malli aikanaan niin silti ei löydy tavaraa hyllystä. PÖH.
Irooittelin jumittunutta mäntää tuosta jumittuneesta työsylinteristä. Kovin oli jumissa ja paljon valkoista jauhoa välissä. Valurautaista ei taida saada noin jumiin. Ulos tullut jarruneste oli kirkkaan vihreää. Elikä ei mitään moskapaskaa.
Motonetin touhu mennyt sellaiseksi että saa kolme kertaa ajaa yhden osan vuoksi. Jos tilaat useamman osan niin täytyy odottaa kaikista erillinen tekstiviesti osan saapumisen merkiksi. Täytyy vähän laskea että kannattaako osien takia ajaa 150 km ylimääräistä ja kuluttaa yli 3 tuntia ylimääräistä aikaa. Jonkun säästetyn euron vuoksi. Vaikka auto on Suomen eniten myyty malli aikanaan niin silti ei löydy tavaraa hyllystä. PÖH.
Elämä On Juhla.