AURAUS KULMA ONGELMA?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Heinä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Opelixia »

Olen laittamassa A-vectraan '94 Sedan madallus sarjaa (Simoni Racing jouset ja Bogen iskarit)! Kyselin varsin sitten hintoja noista aurauskulmien säädöistä ja eräässä liikkeessä sitten minulle sanottiin että EI A-VECTRAAN VOI/KANNATA laittaa madallus sarjaa, syy että jo 40mm:n madalluksen jälkeen peräpään aurauskulmia ei voi säätää ja renkaat jäävät siis väärään asentoon! (miehellä oli kuulemma kokemusta)...

Vähän ihmetyttää...

Mies väitti että vectrassa ei takana ole säätöä ja kun kulmat muuttuu niin se jää sitten siihen...!!!

Kertokaa/selventäkää minulle vähän tätä asiaa! Kiitos!
Avatar
haapio
'Senator'
'Senator'
Viestit: 389
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: paltamo

Viesti Kirjoittaja haapio »

ei se vielä sillä 40mm mitään hätää ole, mutta jos menee paljon sen yli niin, kyllä rupee rengas maistuun autolle, niinhän ne väittää että takapäät ei pysty mitenkään säätään.
Calibra 2.0 16v. Astra 1.8 16v. Kadett gsi cabrio, kadett 1.6. Ja muutama märssy :lollis:
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

Onko autossa yhdystuki vai erillisjousitettu akseli? Yhdystuki akselistossa ei ainakaan ole mitään tarvettakaan säätää kulmia kun ne ei muutu miksikään.
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Heinä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Opelixia »

Ei mitään tietoa!

Auto on OPEL VECTRA 1.8i CDX '94 Sedan

Kertokaa joku joka tietää...
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Heinä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Opelixia »

Miten muuten noi Simoni Racingin jouset, onko kellään kokemusta?

Itse en ole pahemmin kuullut mutta ajattelin kokeilla kun aika halvalla tuolla Koivikossa niitä oli tai siis noi löytyi suoraan hyllystä!
Avatar
haapio
'Senator'
'Senator'
Viestit: 389
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: paltamo

Viesti Kirjoittaja haapio »

joo sulla on toi yhdystuki akselisto, eli ei pysty säätämään, mutta ei pitäisi olla mitään hätää tolla 40mm madallus sarjalla. ei mulla ainakaan vanhassa vectrassa ollu mitään ongelmaa 40mm sarjan kanssa.
Calibra 2.0 16v. Astra 1.8 16v. Kadett gsi cabrio, kadett 1.6. Ja muutama märssy :lollis:
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Auto on OPEL VECTRA 1.8i CDX '94 Sedan
Kuten jo mainittiin, niin tuossa mallissa on yhdystukiheiluriakselisto takana. Takapyörien kulmat siis eivät muutu miksikään kun autoa madaltaa, takapyörä kulkee pitkittäisen tukivarren ohjaamana ainoastaan suoraan ylös ja alas, auraus tai camber eivät muutu.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Heinä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Opelixia »

No nyt alkaa homma selvetä!

Miten muuten toi Simoni Racingin jousi sarja?
Tekeeköhän mitään?
Kinnunen_Janne
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kinnunen_Janne »

Minulla on A vekussa 35mm Simoni Racingin jouset(punaiset progr.) alla ja Bogen iskarit.(ostettu ProStreet:sta) Omasta mielestä paketti toimii hemmetin hyvin. Se on sellainen pintapehmeä ja kovemmassa ajossa ei kallistele.. itse ainakin liu´un vekun orkkispenkissä ennemmin sivuttaissuunnassa :smile: Ei liian kova eikä liian pehmeä.

Ennen muutoskatsastusta kävin säädättämässä aurauskulmat, joita ei itse asiassa tarvinnut säätää juuri ollenkaan, kun sattui arvot kohdalleen kertaheitolla.
-KINE-
Avatar
TDIC
OCF Member 2017
Viestit: 881
Liittynyt: 08 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja TDIC »

A-Vectrasta nimenomaan pystyy säätämään takaa kaikki, mutta edestä ei. syö aina etuset sisäpuolelta rengasta kun lasketaan.
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

On 2002-07-08 04:28, TDIC wrote:
A-Vectrasta nimenomaan pystyy säätämään takaa kaikki, mutta edestä ei. syö aina etuset sisäpuolelta rengasta kun lasketaan.
Yhdystuki akselistosta EI pysty säätämään mitään kulmia,tai no tietenkin rälläkällä ja hitsikoneellahan kätevä kaveri tekee mitä vaan...:smile:.

<font size=-1>[ This Message was edited by: MME on 2002-07-08 09:43 ]</font>
kadettgsi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 628
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kadettgsi »

Rallimiehet ovat laittaneet tarpeellisen määrän prikkoja olkatapin muttereiden (akselin puolelle) väliin, jolloin kulmia on pystytty "säätämään" kotikonstein, toimii ainakin kadetissa.
Vastaa Viestiin