Sivu 1/1

Vectra B täristää

Lähetetty: 14 Syys 2018, 14:11
Kirjoittaja Nanijani
Terve.
Tarvis hieman apua pulmaa.
Auto on Opel Vectra '99 2.5l v6

Etujousien ja koiranluitten vaihdon jälkeen rupes pomputtaan/tärisyttään aivan pirusti, ei niinkään ratti vaan koko etupää kun vauhti menee yli 90km/h. Pienemmillä nopeuksilla myös täristää mutta ei niin paljoa. Ohjaustehostin ruvennu vinkuun mutta kun lisää nestettä niin loppuu hetkeks. Huomasin että jousen yläpää konehuoneessa ei ole rungossa kiinni vaan on hieman irti, enempää ei pysty kiristään. kuuluuko näin olla?
Kiitos etukäteen vastauksista.

Re: Vectra B täristää

Lähetetty: 14 Syys 2018, 16:08
Kirjoittaja irYobYetaMis
Kuuluu olla about 2cm rako...
Eipä muu auttaa kun käy jokaisin pulttin läpi ettei jäänyt mitään löysälla, jouset istuu nätisti jne
Sitten ei auttaa kun purkaa ja tarkista että kaikki oikeassa järjestyksessä..

Re: Vectra B täristää

Lähetetty: 15 Syys 2018, 10:21
Kirjoittaja Nanijani
Okei. Kaikki tarkistettiin ja kiristettiin uudelleen kun kasattiin. Voiko ohjaustehostin tehdä tommosta jos on finaalissa? Ei auta ku purkaa sit uudestaan :banghead:

Re: Vectra B täristää

Lähetetty: 15 Syys 2018, 10:22
Kirjoittaja Nanijani
Nanijani kirjoitti: 15 Syys 2018, 10:21 Okei. Kaikki tarkistettiin ja kiristettiin uudelleen kun kasattiin. Voiko ohjaustehostin tehdä tommosta jos on finaalissa? Ei auta ku purkaa sit uudestaan :banghead:
Ja jouset istu nätisti samoille paikoille

Re: Vectra B täristää

Lähetetty: 16 Syys 2018, 10:41
Kirjoittaja eeroolli
Eiköhän tuo tärinä useimmiten tule rengas - vanneakselilta:
- renkaiden tasapaino pielessä (paino irronnut ->tasapainotus pielessä edestä->tärinää, jos takaa ->koko auto tärisee/pomppii)
- vanne istuu huonosti navassa/sopivasti likaa tai ruostetta välissä, väärä/väljä vanteen keskireikä
- jossain tapauksissa taas sisämäinen nivel väljistynyt
(joissain autoissa pitkän vetoakselin, hanttimiehen puolisen vetarin ns. tasapainoklunssi poistunut)
- tai jopa laahaava jarru/jarrut voi aiheuttaa tärinää ja pomppimista laahatessaan/lämmettyään
Kokeilepa aluksi ajossa, kuumeneeko kovasti vanteet ilman mitään suurempia jarrutuksia,
jos ei, niin sen jälkeen vanteet/renkulat takaa eteen vaihto, muuttuko tärinän luonne?
Jos ei vaikutusta niin tasapainotuskoneeseen testattavaksi renkaiden painotus/vanteiden suoruus jne.