Vectra C madallusjouset

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
sneijder
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 26 Syys 2011, 12:14
Paikkakunta: Lempäälä

Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja sneijder »

Terve, onkos muilla C Vectra farkussa Eibachin -30mm madallusjousia normi iskareilla. Itsellä edellinen omistaja laittanut tuon -30 setin ja ilmeisesti iskarit on vakiot tuon opc-linen.
Tänään leimata koitin niin eihän tuo tullut mieleen että ne pitäisi muutoskatsastaa :banghead:
No kuitenkin pari iskaria oli heikossa kunnossa niin ne menisi vaihtoon kuitenkin niin mitä mieltä porukka on kannattaako ostaa ihan vakio iskarit joihin nuo -30 jouset vai vaihtaa kokonaan alustasarja alle?
Jos tuon -30mm setin pitää, niin oisko jollain linkkiä mistä saisi TUV laput tai vastaavat, kun itse en nopealla vilkaisulla eibachin sivulta osannut löytää.
Vectra C Opc-line 1.9 Cdti -08
Exät: Vectra B2 2.0 Sport -99, Omega b 2.0 - 95
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Iro »

http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/120 ... -01-22.pdf

Pidä ne jouset.
Itse laittaisin Bilstein B6 tai B8 iskarit.
Ebay.de tarjoaa laajan valikoiman.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
sneijder
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 26 Syys 2011, 12:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja sneijder »

Kiitokset linkistä ja pitää laittaa harkintaan nuo Bilsteinit.
Onko muilla kokemusta noista halvemmista alle 400e alustasarjoista esim Ta technix, joissa jouset ja iskarit mukana. Onko kestäviä ja minkälainen ajotuntuma niissä.
Vectra C Opc-line 1.9 Cdti -08
Exät: Vectra B2 2.0 Sport -99, Omega b 2.0 - 95
carmake
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 15:01

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja carmake »

Vaihdoin juuri omaan C-farkkuun Eibachin 30mm madaltavan setin ja Bilsteinin B4 iskarit. Pyörien suuntaus on vielä tekemättä mutta ensituntuma vaikuttaa oikein hyvältä. Täytyy lisätä tarkempia kokemuksia kunhan saan suuntaukset tehtyä.
Vectra C 2.2 Direct -06
terkos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Syys 2011, 13:29

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja terkos »

sneijder kirjoitti: 27 Tammi 2018, 18:57 Terve, onkos muilla C Vectra farkussa Eibachin -30mm madallusjousia normi iskareilla. Itsellä edellinen omistaja laittanut tuon -30 setin ja ilmeisesti iskarit on vakiot tuon opc-linen.
Tänään leimata koitin niin eihän tuo tullut mieleen että ne pitäisi muutoskatsastaa :banghead:
No kuitenkin pari iskaria oli heikossa kunnossa niin ne menisi vaihtoon kuitenkin niin mitä mieltä porukka on kannattaako ostaa ihan vakio iskarit joihin nuo -30 jouset vai vaihtaa kokonaan alustasarja alle?
Jos tuon -30mm setin pitää, niin oisko jollain linkkiä mistä saisi TUV laput tai vastaavat, kun itse en nopealla vilkaisulla eibachin sivulta osannut löytää.
Terve, löytyisi tarpeettomana iskussa olevat lyhyet vaimentimet joka nurkkaan. Eteen Irmscher (Bilstein/Sachs?) 73403014 ja taakse Sachs supertouring 300067. Farkku Vectra c tai Signum sopivat iskarit. Osat Vantaalla tai matkahuollolla. Koko setti 150€. Pistä yv jos kiinnostaa.
carmake
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 15:01

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja carmake »

Nyt on pyörät suunnattu ja pari sataa kilsaa on ajoa takana. Uskallan kyllä suositella tätä yhdistelmää hyvinkin. Alusta ei tunnu mitenkään kovalta, kuopissa pikkuisen terävämmin napsahtaa rattiin mutta ei mielestäni häiritsevästi. Katsotaan mitkä on kesällä mietteet...
Vectra C 2.2 Direct -06
terkos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Syys 2011, 13:29

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja terkos »

carmake kirjoitti: 01 Helmi 2018, 14:59 Nyt on pyörät suunnattu ja pari sataa kilsaa on ajoa takana. Uskallan kyllä suositella tätä yhdistelmää hyvinkin. Alusta ei tunnu mitenkään kovalta, kuopissa pikkuisen terävämmin napsahtaa rattiin mutta ei mielestäni häiritsevästi. Katsotaan mitkä on kesällä mietteet...
Laittaisitko napa-kaari mitat?
carmake
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 15:01

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja carmake »

terkos kirjoitti: 01 Helmi 2018, 21:40
Laittaisitko napa-kaari mitat?
Katsastusmiehen mittaamana edessä 360mm ja takana 355mm.
Vectra C 2.2 Direct -06
peaty
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Elo 2007, 12:10

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja peaty »

carmake kirjoitti: 28 Tammi 2018, 20:22 Vaihdoin juuri omaan C-farkkuun Eibachin 30mm madaltavan setin ja Bilsteinin B4 iskarit. Pyörien suuntaus on vielä tekemättä mutta ensituntuma vaikuttaa oikein hyvältä. Täytyy lisätä tarkempia kokemuksia kunhan saan suuntaukset tehtyä.
Täällä kohta vuosi takana samalla setillä, vaikuttaa ihan passelilta kombolta. Keulan lippakaan raapasee enää niin helposti vaikka madaltu vähäsen. Näyttääkin paremmalta kun pieneni se cäppi renkaan ja kaaren välissä :thumbsup:
Muutoskatsastuksessa mestari mittaili napa-kaari mitatt otteeseen, muistaakseni ihan samat kuin tuossa yllä.
4-pyöräsuuntauksessa käytin Euromasterilla. Laittoivat OPC-säätöjen mukaan. Voin sipasta tänne niitä arvoja/käppyröitä jos jollain tarvetta...
pertti67
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 30 Maalis 2018, 07:11

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja pertti67 »

Mulla on 2004 GTS vectrassa madallusjouset ja vakioiskarit,ja en tykkää,edellinen omistaja vissiin tehny köyhänmiehen madalluksen eikä vaihtanu iskareita samalla.
peaty
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Elo 2007, 12:10

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja peaty »

YV:llä kaipailiin 4-pyöräsuuntauksen käppyröitä niin laitetaannyt tänne niin saapi kaikki halukkaat niitä ihmetellä.
Pengoin koko kämpän ympäri aamupäivällä, varmaan 2-3h, noita löytämättä. Muija tuli töistä ja avot, 2min niin oli paperit kourassa :lol:

Kuva
Asiakkaan pyynnöstä taka-akselista on kaikki varat otettu aurauksesta ja camper sen jälkeen säädetty niin että auraus on 0'00, täten camper on lähes OPC ohjeen -1'58
Tuon muistan täältä jostain lukeneeni ja annoin sen ohjeeksi vielä ennen säätöä.

Kymmenessä vuodessa paikat olivat pahasti jumittuneet, mutta ilman lähti ilman damagea auki kun näytti pilliä ja kylmää vuoretellen. Nyt siellä on grafiittimäskit välissä jos joutuu uudelleen availemaan. Kannattaa siis varautua siihen että jotain voi hajota jos väkisin vääntää...

Ja mitä renkaiden poikeavaan kulumiseen tulee. En uusissa piesuissa reilun 3kk ajon aikana huomannu mitään omituista kulumaa. Täytyy kattoa tarkemminnyt kun alkaa puunaamaan kesäwalsseja kesäkuntoon.

Löytyhän se...
opelisti77 kirjoitti: 25 Loka 2017, 04:39 Parhaiten saa kulumisen aisoihin kun laittaa aurauksen säädöt ensin tappiin(auraamaan,ei harittamaan) ja sitten kääntää camberi säätöä niin että auraus on nolla.Silloin camber jää noin 1.50. Tämän ohjeen mukaan säädätin oman auton kulmat niin väheni tosi paljon takarenkaiden kuluminen, renkaina takana oli suht leveät 265/30 nakit :lol:
OpelAtsa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja OpelAtsa »

Lainailen vähä topiccia, mutta ilmeiseti Eibach -30mm ja Bilstein B4 on ihan toimiva setti C-vectraan? Uutena C-veccun omistajana katselin että tuota yhdistelmää näkyy olevan aika monella alla ja koska uudet iskarit tuli jo hommattua niin tilasin samalla Eibachin jouset kaveriksi.

Tuota pyöränkulmien säätöä mietin, että onkohan kuinka vaikea? Joskus Astrassa meni useampi tunti ja raidetangon päät molemmille puolille.
carmake
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 15:01

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja carmake »

OpelAtsa kirjoitti: 31 Maalis 2019, 16:53 Lainailen vähä topiccia, mutta ilmeiseti Eibach -30mm ja Bilstein B4 on ihan toimiva setti C-vectraan? Uutena C-veccun omistajana katselin että tuota yhdistelmää näkyy olevan aika monella alla ja koska uudet iskarit tuli jo hommattua niin tilasin samalla Eibachin jouset kaveriksi.

Tuota pyöränkulmien säätöä mietin, että onkohan kuinka vaikea? Joskus Astrassa meni useampi tunti ja raidetangon päät molemmille puolille.
Kyllä mielestäni on varsin toimiva setti. Oikein mukavan tuntuinen, ei liian kova missään tapauksessa.

Kulmien säätö ei varmastikaan ole muuten ongelmainen, ainoastaan takana säätövarat tuntuvat olevan hieman pienet. Itsellä ensimmäisen kesän jälkeen jonkun verran oli takarenkaat kuluneet sisäreunoilta enemmän, nyt säädettiin uudestaan ja pitäisi olla parempi. Kesän jälkeen selviää taas tuo asia...

Kannattaa ehkä samalla tarkistaa ettei ole välyksiä taka-akselistossa, voi auttaa säätämisessä kun on kaikki paikat tikissä.
Vectra C 2.2 Direct -06
OpelAtsa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja OpelAtsa »

No niin, nyt on Eibach+Bilstein B4 yhdistelmä alla ja kulmat säädetty. Kulmien säätö oli lopulta aika vaivaton eikä ylimääräisiä välyksiä ollut. Ihan hyvä ajettava kohtuullisella 225/45R17 rengastuksella ja ulkonäkö parani myös samalla.
5w-30
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2018, 22:44

Re: Vectra C madallusjouset

Viesti Kirjoittaja 5w-30 »

Täältä ääni myös Eibach+Bilstein B4 jos haluaa edullisesti mukavan sporttisen alustan. Toimii! :peukku:
Vastaa Viestiin