Iskarin yläpää Omega B MV6
Iskarin yläpää Omega B MV6
Hei,
yksinkertaisesti, MIKSI?
Eli siis auto on -99 MV6, Bilsteinin B8 iskarit täältä foorumilta ostettu kumit tuli mukana ja vakio iskarit oikeilla värikoodeilla. (sininen vihree en muista kumminpäin mutta tarkistettu että oikeat) iskarien yläpäät on nyt tuommoiset, ennen lautaset oli lähes kiinni tuossa pellissä.
Jotakin oon nyt järkeilly että se iso kumi joka tuolla pilkottaakin alhaalta päin on väärä? Vanhat lähti kierrätykseen kun mitäs sitä vanhoja säästellä
Motonetistä oon kyselly niin tuntuis että A-omegasta lähtien samat kumit, mutta eri numeroilla.
-Mika
yksinkertaisesti, MIKSI?
Eli siis auto on -99 MV6, Bilsteinin B8 iskarit täältä foorumilta ostettu kumit tuli mukana ja vakio iskarit oikeilla värikoodeilla. (sininen vihree en muista kumminpäin mutta tarkistettu että oikeat) iskarien yläpäät on nyt tuommoiset, ennen lautaset oli lähes kiinni tuossa pellissä.
Jotakin oon nyt järkeilly että se iso kumi joka tuolla pilkottaakin alhaalta päin on väärä? Vanhat lähti kierrätykseen kun mitäs sitä vanhoja säästellä
Motonetistä oon kyselly niin tuntuis että A-omegasta lähtien samat kumit, mutta eri numeroilla.
-Mika
Edelliset -95 Omega MV6 man, -99 Omega MV6 Autom.
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Itellä, uusilla B4 iskareilla ja vakiojousilla, jäi toi lautanen myös ylös mutta ei noi paljon. Ehkä puolet tosta raosta.
Samalla vaihdoin myös noi kumit ja laakerit, oliskohan ne Motonetistä sillon ostettu.
Silloin tuota myös ihmettelin, kun muistaakseni ennen vaihtoa ei tuossa ollut silmiinpistävää rakoa.
Samalla vaihdoin myös noi kumit ja laakerit, oliskohan ne Motonetistä sillon ostettu.
Silloin tuota myös ihmettelin, kun muistaakseni ennen vaihtoa ei tuossa ollut silmiinpistävää rakoa.
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Voisiko olla, että vanhalla kuluneella ja väsyneellä kumilla rako on pienempi, mutta nyt kun on uusi, niin rako on ns. normaali?
Mulla muistikuvaa vastaavasta hommasta omasta autosta, tais olla Vectra A -94 V6.
Mulla muistikuvaa vastaavasta hommasta omasta autosta, tais olla Vectra A -94 V6.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Ei mene noin päin. Paitsi jos uusi on alkuperäistä pehmeämpi tai pienempi.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Matalampi muteri tuon ylälautasen alle.
Täällä b vectrassa 4mm ilmarako
Täällä b vectrassa 4mm ilmarako
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Mutteri tuon lautasen alla on jo siis semmonen ns orkkis ohut
Nyt on motonetistä A omegan kumit haettu, jossei auta niin lähtee tilaukseen UK:sta Monaron kumit.
Nyt on motonetistä A omegan kumit haettu, jossei auta niin lähtee tilaukseen UK:sta Monaron kumit.
Edelliset -95 Omega MV6 man, -99 Omega MV6 Autom.
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Tähänkin osaan olettaisin pätevän: GM, Sachs, Lemförder - ja millään muulla ei teekään sitten mitään.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Lemförderin kumit on nämä, että kai sitten onnistumisen prosentti on parempi
Edelliset -95 Omega MV6 man, -99 Omega MV6 Autom.
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Juu,se mutterin paksuus jolla tolppa kasataan vaikuttaa ainakin suoraan tuohon ilmarakoon.Osassa iskareista tulee semmonen orggista huomattavasti paksumpi jolloin näyttää hassulta kun auto pyörillään.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Ja pamahtaa muuten hyvin kun sopivan korkuisen hidasteen päältä ajaa reilumpaa vauhtia jos tuo on liian korkeella, kun renkaat tipahtaa alaspäin nopeasti ja lautanen osuu koriin vauhdilla.
Itsellä vielä selvittämättä että miksi on liian korkealla, mutta pamahtelua on nyt vaimentamassa pehmeät kumiläpyskät korin ja lautasten välissä.
Itsellä vielä selvittämättä että miksi on liian korkealla, mutta pamahtelua on nyt vaimentamassa pehmeät kumiläpyskät korin ja lautasten välissä.
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Joo huomasin että alemman mutterin ku vaihtais paksumpaan niin olis helpompi kiristää ja avata se mutta tosiaan ei välttämättä oo sitten hyväksi ja vielä se että esimerkiksi mun tilanteessa pitäis vaihtaa ylä mutteri ohuempaan kun ei kierteet riittäisi. Eli hyvä sääntö olis että ala mutteri orkkis ja ylös semmone mikä pysyy kiinni ku sen kiristää.
Tuolla omegaownersilla tuli hyvät vastaukset ku kyselin siellä myös eli kuulemma se alimmainen prikka saattaa päästää koko iskarin lävitse ja sitten koko paino tuon kumi puslan keskellä ja se aiheuttaa tämän. Katotaan mitä paljastuu kun saan auki nuo.
Tuolla omegaownersilla tuli hyvät vastaukset ku kyselin siellä myös eli kuulemma se alimmainen prikka saattaa päästää koko iskarin lävitse ja sitten koko paino tuon kumi puslan keskellä ja se aiheuttaa tämän. Katotaan mitä paljastuu kun saan auki nuo.
Edelliset -95 Omega MV6 man, -99 Omega MV6 Autom.
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Noniin nyt on
Elikkä kumi oli yksinkertasesti väärä. Prikat hyväs kunnos.
Elikkä kumi oli yksinkertasesti väärä. Prikat hyväs kunnos.
Edelliset -95 Omega MV6 man, -99 Omega MV6 Autom.
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Jahas, pitääpä "päivittää" omatkin sitten kun on taas asiaa noille nurkille..
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: Iskarin yläpää Omega B MV6
Ongelma ratkes myös, eli vanhoilla yläpään gummeilla (Motonet, merkkiä en muista) oli uudesta asti rakoa se sentti lautasen ja kori välissä.
Tilasin nämä ja nyt on ehkä milli rakoa ja meno vakautu huomattavasti:
Kumit
Laakerit
Edit. Vielä kehuttava ajettavuutta; vanhoilla kumeilla mutkassa/rampissa ajettaessa, tietyssä nopeudessa tai tarpeeksi tiukassa kurvissa tuntui kun mutkan ulkopuolen etukulma niiasi selvästi. Päättelin, että iskarin tukikumit ne siellä antaa periksi ja niiailu loppui nyt kun ne vaihtoi. Ihan eri auto taas kun ei montuissa/korokkeissa kolise ja niiailut loppu
Tilasin nämä ja nyt on ehkä milli rakoa ja meno vakautu huomattavasti:
Kumit
Laakerit
Edit. Vielä kehuttava ajettavuutta; vanhoilla kumeilla mutkassa/rampissa ajettaessa, tietyssä nopeudessa tai tarpeeksi tiukassa kurvissa tuntui kun mutkan ulkopuolen etukulma niiasi selvästi. Päättelin, että iskarin tukikumit ne siellä antaa periksi ja niiailu loppui nyt kun ne vaihtoi. Ihan eri auto taas kun ei montuissa/korokkeissa kolise ja niiailut loppu
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual