Alatukivarsi.

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
porala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Marras 2010, 21:11

Alatukivarsi.

Viesti Kirjoittaja porala »

Moi! Kävin katsastuksessa ja vikaa löytyi vain yksi joka oli alatukivarren pallonivel välyksellinen. katsoin motonetistä ja siellä ei ollut erikseen palloniveltä vaan vain koko alatukivarsi,eli pitääkö vaihtaa koko tukivarsi? EN tiedä mutta muihin Opeleihin oon kyllä saanut pelkästään vaihdettua pallonivelen joten jos joku tietää niin kertokaa mulle.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Alatukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Timonen »

porala kirjoitti:Moi! Kävin katsastuksessa ja vikaa löytyi vain yksi joka oli alatukivarren pallonivel välyksellinen. katsoin motonetistä ja siellä ei ollut erikseen palloniveltä vaan vain koko alatukivarsi,eli pitääkö vaihtaa koko tukivarsi? EN tiedä mutta muihin Opeleihin oon kyllä saanut pelkästään vaihdettua pallonivelen joten jos joku tietää niin kertokaa mulle.
Kysy muista tarvikeliikkeistä heidän tarjontaansa?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Alatukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

No ehkäpä se pallonivel on sitten kiinteänä siinä tukivarressa. Mikähän on tämän salaperäisen Opelin malli?
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Alatukivarsi.

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Eiks opeleissa pääsääntöisesti ole vaihdettava alapallonivel, laita malli mikä kyseessä niin osaa neuvoa tarkemmin. Eli vectra, astra, omega, vivaro, movano, joku muu mikä?
Keijo A.J
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 83
Liittynyt: 05 Loka 2012, 15:33
Paikkakunta: HAMINA

Re: Alatukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Keijo A.J »

Moron, meillä A vectrasta löytyi katsastuksessa mm. alatukivarren etummaisesta puslasta liiallista välystä, insnööri oli sitä mieltä, että joko tukivarren kiinnityspultti on löysällä tai pusla on väljä. Oudolta tuntuu, kun vuosi sitten vaihdettiin koko alatukivarsi ja nyt jo löytyi liikaa välystä. Tää tukivarsi on motonetin myymiä ja piti olla alkup. vastaava. Onko tohon mitään muuta keinoa kun vaihtaa kumipusla. Ei mahu mun järkeeni, että nuo menevät vaihtoon vuoden kuluttua. Mistä moista välystä vois alkaa paikallistamaan. Vai pitäskö alkaa metsästämään uretaanipuslia?
Opel Vectra A 1995 1.8i 8ventt., Opel Astra G 1.6 1998
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Alatukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Keijo A.J kirjoitti: Tää tukivarsi on motonetin myymiä ja piti olla alkup. vastaava
Mikä oli osan merkki? Jos NK niin ei ne tosiaan tuon kauempaa kestä.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Keijo A.J
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 83
Liittynyt: 05 Loka 2012, 15:33
Paikkakunta: HAMINA

Re: Alatukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Keijo A.J »

Elkää hitossa, eiks nää tosiaan kestä kun katastuksen välin! Johan on keksineet tienausniksin! Noittenhan pitäs kestää likimain auton iän. Ei oo tietoa mikä on merkiltään. Vaihdettiin koko varsi.
Opel Vectra A 1995 1.8i 8ventt., Opel Astra G 1.6 1998
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Alatukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Minä suosittelen powerflex tai vastaavia puslia halpojen tarvikeosien tilalle.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
jo_le
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 317
Liittynyt: 30 Syys 2006, 14:54
Paikkakunta: Jaala

Re: Alatukivarsi.

Viesti Kirjoittaja jo_le »

Juu sama oli emännän c vectras (03), alapallo väljä ni koko tukivarsi vaihtoo, vähä halvemmal pääsis pelkän alapallon vaihol. Ja jos oikein muistan ni oliko tukivarsi peräti alumiinia.
Vastaa Viestiin