Astra G ja Zafira A ohjaustehostin rikki

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 464
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Astra g ohjausvaihteen vaihto - mistä osat järkihintaan?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Astra g 2002 sähköisellä ohjaustehostimella. Nesteet tulevat ulos ohjausvaihteen päästä joten vaihto tulossa. Merkkiliikkeessä koko paketti 1200 euroa joten se ei ole vaihtoehto. Motonet ja purkaamot näyttävät pääsevän neljänsadan korville. Ebay houkuttaa ja englannista noita saa, mutta mitenkäs tuon ratin puolen kanssa? Osa on epäsymmetrinen ratin tolpan kanssa, joten onko englannin osa peilikuva ja siten kelvoton minulle?

Entäs eri opeleiden yhteensopivuus? Hihnavetoiset tuskin käyvät, mutta missä kaikissa Astroissa (ja zafiroissa?) oli vastaava sähköhydraulinen tehostus samoilla osilla 2000 luvun alussa? Ebay lupailee aika ruhtinaallisia yhteensopivuuksia eri vuosien astroihin, mutta onko se oikeasti noin?


Timo
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3669
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 10:20
Paikkakunta: Pohjoisesta

Re: Astra g ohjausvaihteen vaihto - mistä osat järkihintaan?

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

englannissa vauxhallit(ooppelit) on eri puolen ohjauksella ni eihän se semmosen hammastanko passaa sulle sinnepäinkään.

lisäksi siellä n TRW ja ZF ohjausvaihdetta ni sun pitäs iteltä kattoa että kumpi siellä on ku ei käsittääkseni passaa sitte RT sisä / ulkopäät ellet osta kerralla kaikkia uusia.
aivan varma en ole passaako ZF / TRW sähköhydraulisen tehostajan putket keskenään molempiin hammastankoihin.

a Zafiroissa ja g astroissa on tuota sähköhydraulista ohjaustehostinta ja omassasihan se on varaosanumero jos pääset sen katteleen jolla sitä on helpompi hakea
uutta vastaavaa.
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 464
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra g ohjausvaihteen vaihto - mistä osat järkihintaan?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Tähän samaan olen päätymässä minäkin. Ajattelin lähinnä sitä, että osa olisi peilikuva,eli englannissa toisinpäin ja meillä toisinpäin asennettuna sama osa. Kuvat EBAYssa näyttivät vähän siltä, että se voisi olla näin. Joka tapauksessa Motonetista uudistettu ohjausvaihde irtoaa 350eur hintaan ja purkaamoilla pyydetään purkuosista suunnilleen samaa, joten olen kallistumassa Motonetin tarjontaan. Tässä on vielä todellakin tuo osanumeron selvitys käynnissä, koska Motonetillakin on kahta variaatiota. Nyt seuraavaksi minun pitäisi löytää joku numero siitä itse osasta jolla Motonetin osanumero varmistuisi. Lienee se sama varaosanumero, josta "FullMetal" puhuit? Vai onko osassa meistetty joku oma tunnistenumero, jonka avulla päästään itse varaosanumeroon kiinni??

timo
kari.rautio
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 238
Liittynyt: 28 Loka 2012, 19:11

Re: Astra g ohjausvaihteen vaihto - mistä osat järkihintaan?

Viesti Kirjoittaja kari.rautio »

Kyseessä saksalainen auto ja Saksassa on ratti vasemmalla, kuten Suomessakin. Katso varaosia saksan e-bay:stä. ebay.de
Omega Farkku 2,2 vm 2000, 385 000 km
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 464
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra g ohjausvaihteen vaihto - mistä osat järkihintaan?

Viesti Kirjoittaja tikola »

kari.rautio kirjoitti:Kyseessä saksalainen auto ja Saksassa on ratti vasemmalla, kuten Suomessakin. Katso varaosia saksan e-bay:stä. ebay.de
Heikkoa on ollut tarjonta siellä - tai sitten en tiedä mitä "Steering Rack" on saksaksi. Englantilaisten kunniaksi on sanottava että autopurkaamotoiminta on siellä aika virkeää ja siten osatarjontakin hyvää. Äkkipäätä parempaa kuin Saksan tarjonta.


timo
zippaa70
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Marras 2013, 14:38
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra g ohjausvaihteen vaihto - mistä osat järkihintaan?

Viesti Kirjoittaja zippaa70 »

Mulla sama homma pari vuotta sitten. Kokeilin tämmöstä hätäratkaisuks ja ainakaan tähän mennessä ei ole vuotanut. MAG1 Ohjaustehostimen tiivistysaine 354ml
60-7122 Motonet. Joissain toimii ja toisissa ei.
Opel Astra G Sport 1.8 Caravan -02
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2206
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra g ohjausvaihteen vaihto - mistä osat järkihintaan?

Viesti Kirjoittaja Iro »

VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
Akus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 898
Liittynyt: 05 Helmi 2010, 23:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Astra g ohjausvaihteen vaihto - mistä osat järkihintaan?

Viesti Kirjoittaja Akus »

zippaa70 kirjoitti:Mulla sama homma pari vuotta sitten. Kokeilin tämmöstä hätäratkaisuks ja ainakaan tähän mennessä ei ole vuotanut. MAG1 Ohjaustehostimen tiivistysaine 354ml
60-7122 Motonet. Joissain toimii ja toisissa ei.
Tuota samaa tököttiä laitettiin viime syksynä 220000 km ajettun g astra -04:n säiliöön, eikä näytä vielä vuotavan. Ensin tyhjättiin vanha öljy pois ja sitten tuo törppö sinne ja loput febin öljyä perään.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 464
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra g ohjausvaihteen vaihto - mistä osat järkihintaan?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Motonetin osalla mennään:
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/957/4 ... aihtolaite

Kaksi variaatiota ja minulle sattui kerralla oikea. 350 euroa ei ole ihan kohtuuton hinta, eli kun ne tiivistysaineet aikanaan pettävät niin uusi osakaan ei ihan mahdottomia maksa. Vaihtotyö kyllä maksaa, koska on aika ikävä osa vaihtaa.

timo
Kaitsu25364
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Loka 2011, 20:25

Astra G ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Kaitsu25364 »

Siskon Astrassa ohjaustehostin toimii ja ei toimi välistä. Asentaja epäili että pumppu rikki. Onko varmempaa kokemusta ja/tai löytyykö keltään toimivaa pumppua tuohon? Hinta? Uusi maksaa enemmän kuin auton koko arvo nääs...
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra G ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Joo tässä sulle vähän infoa

Omat öljynsä. Vihreät semmoiset.

Tehostin tyyppejä on kolmea erillaista. Menee jotenkin iän mukaan mutta 98 malleissa ollut meillä kahta ensimmäistä. Postiautoissa nämä eivät kestäneet kuin noin 200-300tkm.

Pitkäkaula

Pullo eli delphi

Ja uusin.

Megawaux.uk. myy käytettyjä yksiköitä RHD mallina noin 35puntaa ja rahti 30puntaa hintaan. RHD&LHD ristiin vaihdettaessa tulee johtosarjaa muokata pituuden osalta.
Nakkaa tuo googleen. Linkki ei varmaan ole oikein kirjoitettu ja niille voi lähettää myös kyselyä jos LHD:tä saatavilla.

Foorumin rompetorilta löytää myös hyvin käytettyjä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin