Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Hei,
Opel Vectra OPC, onko joku vaihtanut itse etuiskunvaimentimia?
Marmoritiskillä hintaa mukavata +1000€ joten kaikki temput ovat tervetulleita ja voiko niitä nyt vaihtaa johonkin muuhun kuin alkuperäisiin IDS-iskunvaimentimiin?
-OPC-
Opel Vectra OPC, onko joku vaihtanut itse etuiskunvaimentimia?
Marmoritiskillä hintaa mukavata +1000€ joten kaikki temput ovat tervetulleita ja voiko niitä nyt vaihtaa johonkin muuhun kuin alkuperäisiin IDS-iskunvaimentimiin?
-OPC-
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Niin ja siis taustaa:
- Katsastuksesta hylky iskunvaimentimen vuodon takia
- Iskaritestistä meni toki heittämällä läpi
- Voiko iskaria vain korjata tai paikata katsastukseen vai narahtaako siitä?
- Katsastuksesta hylky iskunvaimentimen vuodon takia
- Iskaritestistä meni toki heittämällä läpi
- Voiko iskaria vain korjata tai paikata katsastukseen vai narahtaako siitä?
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Mä oon vaihtanut vectra opc:n ids iskarit pois. Ensimmäinen iskariversio oli bilsteinin b8:t ja nykyään on kw:n v1. Ainoastaan iskareiden merkkivalo jää kummittelemaan mittaristoon (valo ei vaikuta katsastukseen). Ebaysta taitaa saada ids-iskareita 300-400e kappalehintaan.
- M lampinen
- OCF Member 2024
- Viestit: 2150
- Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
- Paikkakunta: mikkeli
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Ja merkki valon saa koodattua pois.
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Tuutko vectramiittiin koodaamaan?M lampinen kirjoitti:Ja merkki valon saa koodattua pois.
- M lampinen
- OCF Member 2024
- Viestit: 2150
- Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
- Paikkakunta: mikkeli
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Yritän tulla.voin ottaa mukaa vehkeen
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Kyllä sen merkki valon tosiaan saa pois niin että myös sportti nappi toimii muuten normaalisti vaikka monessa paikassa muuta väitetään ja Lampisella on varmasti tieto miten se tehdään. Omassani on Ta iskarit tällä hetkellä IDS tilalla ja valot pois päältä niin ei häiritse ajossa
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
- M lampinen
- OCF Member 2024
- Viestit: 2150
- Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
- Paikkakunta: mikkeli
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Joo just tuota tarkoitinkin mitä teppo kirjoitti
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Miten niin "yritän"??M lampinen kirjoitti:Yritän tulla.voin ottaa mukaa vehkeen
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
- M lampinen
- OCF Member 2024
- Viestit: 2150
- Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
- Paikkakunta: mikkeli
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Tulen jos ei mitään yli pääsemätöntä ilmaanu
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Jos iskaritestistä(joka on muuten epäluotettava) meni läpi, niin pese pamput ennen uusintanäyttöä.-OPC- kirjoitti:Niin ja siis taustaa:
- Katsastuksesta hylky iskunvaimentimen vuodon takia
- Iskaritestistä meni toki heittämällä läpi
- Voiko iskaria vain korjata tai paikata katsastukseen vai narahtaako siitä?
Tuskin niin paljoa vuotavat, että hetkessä tulisi näkyvää jälkeä.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
No vuotaa jokatapauksessa, ei se nyt pesemälllä korjaannuTJT kirjoitti:Jos iskaritestistä(joka on muuten epäluotettava) meni läpi, niin pese pamput ennen uusintanäyttöä.-OPC- kirjoitti:Niin ja siis taustaa:
- Katsastuksesta hylky iskunvaimentimen vuodon takia
- Iskaritestistä meni toki heittämällä läpi
- Voiko iskaria vain korjata tai paikata katsastukseen vai narahtaako siitä?
Tuskin niin paljoa vuotavat, että hetkessä tulisi näkyvää jälkeä.
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
No ei korjaannu ei.Janza1985 kirjoitti:No vuotaa jokatapauksessa, ei se nyt pesemälllä korjaannuTJT kirjoitti:Jos iskaritestistä(joka on muuten epäluotettava) meni läpi, niin pese pamput ennen uusintanäyttöä.-OPC- kirjoitti:Niin ja siis taustaa:
- Katsastuksesta hylky iskunvaimentimen vuodon takia
- Iskaritestistä meni toki heittämällä läpi
- Voiko iskaria vain korjata tai paikata katsastukseen vai narahtaako siitä?
Tuskin niin paljoa vuotavat, että hetkessä tulisi näkyvää jälkeä.
Leiman kun saa paperiin, niin sitten on taas enempi aikaa korjailla, eikä tartte hötkyillä...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Juuri tuota ajattelinkin, saa vain leiman.
Käyn pesemässä ja hinkkaamassa iskarin ja jouset. Eiköhän se sillä sujahda läpi. Tuskin niin paljon vuotaa, iskaritestihän käytännössä kertoo paljon sielä vielä vastusta eli öljyä on. Lukema taisi olla joku 89%.
Käyn pesemässä ja hinkkaamassa iskarin ja jouset. Eiköhän se sillä sujahda läpi. Tuskin niin paljon vuotaa, iskaritestihän käytännössä kertoo paljon sielä vielä vastusta eli öljyä on. Lukema taisi olla joku 89%.
Re: Etuiskunvaimentimien vaihto itse?
Ei mennyt läpi ei.
Ekassa katsastus paikassa huomiot:
- Jousi hieman klenkkaa, ei vaihtotarvetta
- Iskari vuotaa, vaihto
Uusinta katsastus pelkän pesun ja huolellisen putsaamisen jälkeen:
- Jousi poikki, hylätty
- Iskari vuotaa, hylätty
Eli nyt siis sekä jousi että iskari vaihtoon.
Saakohan jostain käytettyjä IDS iskareita, madallusjousi ei itsessään maksa paljon (+100e)
Vai onko alan ammattilaisilla muuta ideaa? Vaihtaa keulaan molemmat pamput ja jouset?
Ekassa katsastus paikassa huomiot:
- Jousi hieman klenkkaa, ei vaihtotarvetta
- Iskari vuotaa, vaihto
Uusinta katsastus pelkän pesun ja huolellisen putsaamisen jälkeen:
- Jousi poikki, hylätty
- Iskari vuotaa, hylätty
Eli nyt siis sekä jousi että iskari vaihtoon.
Saakohan jostain käytettyjä IDS iskareita, madallusjousi ei itsessään maksa paljon (+100e)
Vai onko alan ammattilaisilla muuta ideaa? Vaihtaa keulaan molemmat pamput ja jouset?