CorsaB sähköinen ohjaustehostin tehostaa pyörien ravistusta

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
tinaaja
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 21:57

CorsaB sähköinen ohjaustehostin tehostaa pyörien ravistusta

Viesti Kirjoittaja tinaaja »

Auto on siis CorsaB 1.2 16v mallia -99.
Sinänsä hyvä ja edullinen vehje etenemiseen. Ajettu vasta 120 000 km.

Ohjaustehostin on kenkkuillut koko sen 2,5 v kun auto on minulla ollut.
Aluksi ohjaus puolsi, sen sain säädettyä anturia "torque sensor" kääntämällä.
Ohjaus myös nahelsi usein rajusti. Tietoa oli niukasti, kaadoin vähän öljyä tehostinmurikkaan anturin reiästä.
Kaikki vuoti ulos, varpaille:( Alistuin tilanteeseen ja jatkoin ajelemista.

Käytössä nahellus on hävinnyt kokonaan mutta nyt tehostin ei tiedä missä suunnassa ratti on.
Eli jos etupyörät ravistavat vähänkin, tehostin korostaa hammastangolta tulevaa hienoista vemputusta niin että ratti alkaa vähän, mutta kuitenkin tosi tuntuvasti vatkata käsissä.
Aivan helkkarin epämiellyttävää.

Ei auto käsistä lähde, mutta rentous on ajamisesta kaukana kun on varmuuden vuoksi pidettävä ratista kaksin käsin kiinni.
Pyörät ovat niin hyvin tasapainossa kuin rengasliikkeet ne saavat, mutta eihän balanssi ikinä ole ihan täydellinen.

Onko tehostin liian herkkätoiminen vai hammastanko jotenkin herkkä, löysä niin että tutina välittyy ohjausakseliin turhan tehokkaasti?

Tekisi mieli poistaa koko tehostin pelistä, mutta se ei käsittääkseni ole niin helppoa. Siinä tuntuu mm. olevan suurin osa auton sähköistä rattiakselin ympärillä.
Jossain ulkomaan foorumilla mainittiin tehostimen kiinityspulttienkin olevan ei-helposti avattavaa mallia.
Moottorin poistaminen tuli mieleen, mutta jääkö ohjaukseen silloinkin turha klappi?

Tämmöinen selostus kuvineen löytyi:
http://www.sarlinraceteam.fi/fin/uutisi ... _steer.pdf

Eli hyviä neuvoja kaipailisin jos joku muukin olisi ongelman kanssa paininut.