jousista
-
- 'Senator'
- Viestit: 655
- Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin "kadett2.0i":llä. Ainakin täällä Joensuussa Kateka-katsastusasemalla eivät ole ainakaan ennen maaliskuuta -02 olleet tarkkoja jousien ja iskareiden suhteen. Ei ole tarvinnut muutoskatsastaa madallussarjoja, vaikka itse on vähän siihen suuntaan vihjannut, että autossa on madallussarja ja odottanut sen muutoskatsastusta. 80 mm raja lienee ehdoton.
Auto menee läpi ihan normaalisti jos renkaat eivät ota missään asennossa kiinni, kaikki paperit ovat kunnoosa (rengaskulmat säädetty tehtaan arvoihin ja TUV tai jokin muu hyväksyntä paperi) ja maavara on yli 80 mm Ne kirjoittaa katsastusasemalla rekkariin sarjan nimen ja mittatuloksen pyörän navasta lokasuojan kaareen. Suosittelen että muutoskatsastaan niin ei tule ainakaan virkaintoisten poliisien kanssa ongelmia tienpäällä
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
juu,niin vaan noi äijät kehu että ei tuu meneen muutoskatsastuksessa läpi.sanoivat että intraxin jousi on semmonen että se ei toimi vakio iskareiden kanssa,että vaatii lyhemmät iskarit.mutta kiitos kokemuksista ja mielipiteistä....tuli vähä luottavaisempi olo =)ei sentään menny ihan viik.loppu pilalle...
Ei se jousen merkistä riipu mitkä iskarit sinne tarvitsee, vaan jousen mitasta. Jos jousi on todella lyhyt, niin täydessä ulosjoustossa se saattaa irrota paikoiltaan. Lyhennetyissä iskareissa on ulosjoustoa lyhennetty niin, että jousi pysyy paikoillaan myös täydellä ulosjoustolla.
On muuten nuo Intraxin jouset aika kamalia... Itse laitoin vanhaan autoon Intraxin madallussarjan, joka on aivan liian löysä. Pohjaa todella helposti. Tänään pistin uuteen autoon KW:n -60 mm alustasarjan, eli jouset ja iskarit. On "hiukan" eri tasoa. Madallus on suunnilleen samaa tasoa kuin Intraxeilla (joille luvattiin -40 mm
On muuten nuo Intraxin jouset aika kamalia... Itse laitoin vanhaan autoon Intraxin madallussarjan, joka on aivan liian löysä. Pohjaa todella helposti. Tänään pistin uuteen autoon KW:n -60 mm alustasarjan, eli jouset ja iskarit. On "hiukan" eri tasoa. Madallus on suunnilleen samaa tasoa kuin Intraxeilla (joille luvattiin -40 mm
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
jos auto on käyttöönotettu 1.1.96 tai jälkeen on auto todennäköisesti ns EY-tyyppihyväksytty
1.1.98 jälkeen käyttöönotetut ovat kaikki EY-tyyppihyväksyttyjä
EY-tyyppihyväksyttyyn autoon tarvitaan muutoskatsastuksessa e-, E- tai TUV-paperit alla olevasta alustasta
95 ja vanhemmat voidaan myös vaatia muutoskatsastettaviksi mutta papereita ei tarvita
maavara kuormaamattomana min 80mm
_________________
Pete
http://www.prostreet.fi
myynti@prostreet.fi
tel +358-19-469640
gsm +358-400-790019
fax +358-19-469600
<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-07-03 08:32 ]</font>
1.1.98 jälkeen käyttöönotetut ovat kaikki EY-tyyppihyväksyttyjä
EY-tyyppihyväksyttyyn autoon tarvitaan muutoskatsastuksessa e-, E- tai TUV-paperit alla olevasta alustasta
95 ja vanhemmat voidaan myös vaatia muutoskatsastettaviksi mutta papereita ei tarvita
maavara kuormaamattomana min 80mm
_________________
Pete
http://www.prostreet.fi
myynti@prostreet.fi
tel +358-19-469640
gsm +358-400-790019
fax +358-19-469600
<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-07-03 08:32 ]</font>
Weitec jouset 30/30mm h 124,44eOn 2002-07-03 11:36, Petteri wrote:
Löytyykö F-astraan jotain noin 20 mm madaltavaa sarjaa, joka jäykistäisi alustaa vakioon verrattuna. Tarkoitus olisi vain hieman parantaa ajo-ominaisuuksia ilman että maavara juurikaan laskee. Tottahan sinne sitten uudet iskaritkin...
Sachs/Boge hd-kaasuiskarit
h 227e srj
(1,8-16v ja 2,0GSI/2,0-16v GSi h 237e srj)
Weitec Ultra GT 30/30mm alustasarja sis em jouset ja Weitec GT sport-kaasuiskarit h 373,32e srj
(tehdasmadalletut mallit madaltuvat vähemmän)
- Ooppelimies
- 'Diplomat'
- Viestit: 6368
- Liittynyt: 24 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: JKL
Niin hassua kuin se onkin, kukaan ei kiellä myymästä -60 mm tai yli sarjaa, mutta laki sanoo että autoa saa madaltaa max. 51 mm...On 2002-06-30 01:14, Tuomas wrote:
Ei se jousen merkistä riipu mitkä iskarit sinne tarvitsee, vaan jousen mitasta. Jos jousi on todella lyhyt, niin täydessä ulosjoustossa se saattaa irrota paikoiltaan. Lyhennetyissä iskareissa on ulosjoustoa lyhennetty niin, että jousi pysyy paikoillaan myös täydellä ulosjoustolla.
On muuten nuo Intraxin jouset aika kamalia... Itse laitoin vanhaan autoon Intraxin madallussarjan, joka on aivan liian löysä. Pohjaa todella helposti. Tänään pistin uuteen autoon KW:n -60 mm alustasarjan, eli jouset ja iskarit. On "hiukan" eri tasoa. Madallus on suunnilleen samaa tasoa kuin Intraxeilla (joille luvattiin -40 mm
Mitäs hassua siinä on? Myydäänhän Suomessa kaikkea muutakin roinaa vaikka kuinka ja paljon jotka ei ole tieliikenne käyttöön.Kilpa-autoonhan voi laittaa vaikka-150mm jouset.On 2002-07-05 21:56, Ooppelimies wrote:
Niin hassua kuin se onkin, kukaan ei kiellä myymästä -60 mm tai yli sarjaa, mutta laki sanoo että autoa saa madaltaa max. 51 mm...