jousista

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
J.R
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 187
Liittynyt: 07 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja J.R »

mulle sanottiin ettei tuu meneen läpi katsastuksesta intraxin jouset vakio iskareiden kanssa.madallus on -40mm.melkein tekis mieli jättää käyttämättä muutoskatastukses...onko jolllain kokemuksia?auto on ascona c -87
kadett2.0i
'Senator'
'Senator'
Viestit: 655
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kadett2.0i »

kuka sellasta on väittäny?? kunhan pyörät ei ota kiinni ja maavaraa on se 8cm niin ei kai ne siihen mitään sano, mulle ei ainakaan oo sanonu, ei ylipäätään yhtään mitään koko jousista, enkä ole muutos katsastanu.
duster
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 27 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tuupovaara

Viesti Kirjoittaja duster »

Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin "kadett2.0i":llä. Ainakin täällä Joensuussa Kateka-katsastusasemalla eivät ole ainakaan ennen maaliskuuta -02 olleet tarkkoja jousien ja iskareiden suhteen. Ei ole tarvinnut muutoskatsastaa madallussarjoja, vaikka itse on vähän siihen suuntaan vihjannut, että autossa on madallussarja ja odottanut sen muutoskatsastusta. 80 mm raja lienee ehdoton.
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Auto menee läpi ihan normaalisti jos renkaat eivät ota missään asennossa kiinni, kaikki paperit ovat kunnoosa (rengaskulmat säädetty tehtaan arvoihin ja TUV tai jokin muu hyväksyntä paperi) ja maavara on yli 80 mm Ne kirjoittaa katsastusasemalla rekkariin sarjan nimen ja mittatuloksen pyörän navasta lokasuojan kaareen. Suosittelen että muutoskatsastaan niin ei tule ainakaan virkaintoisten poliisien kanssa ongelmia tienpäällä
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com

Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Vecculi78
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 107
Liittynyt: 10 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Vecculi78 »

Ja eikös se ole vähän niinkin, että "vanhempien" autojen kanssa ei olla niin tarkkoja.

Sitten kun on alla hiukan uudempi peli, niin aletaan niitä alustamuutoksia tiukemmin tutkiskelemaan.

Tosin ainahan kannattaa muutoskatsastaa, kun on sellaisesta muutoksesta kyse, joka sen tarvitsee :smile:
J.R
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 187
Liittynyt: 07 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja J.R »

juu,niin vaan noi äijät kehu että ei tuu meneen muutoskatsastuksessa läpi.sanoivat että intraxin jousi on semmonen että se ei toimi vakio iskareiden kanssa,että vaatii lyhemmät iskarit.mutta kiitos kokemuksista ja mielipiteistä....tuli vähä luottavaisempi olo =)ei sentään menny ihan viik.loppu pilalle...
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei se jousen merkistä riipu mitkä iskarit sinne tarvitsee, vaan jousen mitasta. Jos jousi on todella lyhyt, niin täydessä ulosjoustossa se saattaa irrota paikoiltaan. Lyhennetyissä iskareissa on ulosjoustoa lyhennetty niin, että jousi pysyy paikoillaan myös täydellä ulosjoustolla.

On muuten nuo Intraxin jouset aika kamalia... Itse laitoin vanhaan autoon Intraxin madallussarjan, joka on aivan liian löysä. Pohjaa todella helposti. Tänään pistin uuteen autoon KW:n -60 mm alustasarjan, eli jouset ja iskarit. On "hiukan" eri tasoa. Madallus on suunnilleen samaa tasoa kuin Intraxeilla (joille luvattiin -40 mm :smile:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

jos auto on käyttöönotettu 1.1.96 tai jälkeen on auto todennäköisesti ns EY-tyyppihyväksytty
1.1.98 jälkeen käyttöönotetut ovat kaikki EY-tyyppihyväksyttyjä

EY-tyyppihyväksyttyyn autoon tarvitaan muutoskatsastuksessa e-, E- tai TUV-paperit alla olevasta alustasta

95 ja vanhemmat voidaan myös vaatia muutoskatsastettaviksi mutta papereita ei tarvita

maavara kuormaamattomana min 80mm

_________________
Pete
http://www.prostreet.fi
myynti@prostreet.fi
tel +358-19-469640
gsm +358-400-790019
fax +358-19-469600

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-07-03 08:32 ]</font>
Petteri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 248
Liittynyt: 20 Helmi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Löytyykö F-astraan jotain noin 20 mm madaltavaa sarjaa, joka jäykistäisi alustaa vakioon verrattuna. Tarkoitus olisi vain hieman parantaa ajo-ominaisuuksia ilman että maavara juurikaan laskee. Tottahan sinne sitten uudet iskaritkin...
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

On 2002-07-03 11:36, Petteri wrote:
Löytyykö F-astraan jotain noin 20 mm madaltavaa sarjaa, joka jäykistäisi alustaa vakioon verrattuna. Tarkoitus olisi vain hieman parantaa ajo-ominaisuuksia ilman että maavara juurikaan laskee. Tottahan sinne sitten uudet iskaritkin...
Weitec jouset 30/30mm h 124,44e

Sachs/Boge hd-kaasuiskarit
h 227e srj
(1,8-16v ja 2,0GSI/2,0-16v GSi h 237e srj)

Weitec Ultra GT 30/30mm alustasarja sis em jouset ja Weitec GT sport-kaasuiskarit h 373,32e srj

(tehdasmadalletut mallit madaltuvat vähemmän)
Petteri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 248
Liittynyt: 20 Helmi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Istahtaako nuo weitecit 1.6 16v farkkuun?
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

On 2002-07-03 15:54, Petteri wrote:
Istahtaako nuo weitecit 1.6 16v farkkuun?
Farkkuun on omat mallinsa:
Astra F Caravan 1,6-2,0+1,8 diesel
Weitec jouset 30/30mm h 107e+alv=130,54e
Weitec Ultra GT 30/30mm alustasarja sis em jouset + Weitec GT sport-kaasuiskarit h 306e+alv=373,32e
baxxter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 21 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sauvo

Viesti Kirjoittaja baxxter »

Täydellä ulosjoustolla ei saa jouset jäädä vapaaksi, etujouset liikkui pari senttiä, takajouset tippus =). Ei mennyt katsastuksesta läpi pari kk sitten.. "Pakko" oli ostaa koko alustasarja (Weitec, C Ascona), nyt on hieno ajella..
Avatar
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6368
Liittynyt: 24 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

On 2002-06-30 01:14, Tuomas wrote:
Ei se jousen merkistä riipu mitkä iskarit sinne tarvitsee, vaan jousen mitasta. Jos jousi on todella lyhyt, niin täydessä ulosjoustossa se saattaa irrota paikoiltaan. Lyhennetyissä iskareissa on ulosjoustoa lyhennetty niin, että jousi pysyy paikoillaan myös täydellä ulosjoustolla.

On muuten nuo Intraxin jouset aika kamalia... Itse laitoin vanhaan autoon Intraxin madallussarjan, joka on aivan liian löysä. Pohjaa todella helposti. Tänään pistin uuteen autoon KW:n -60 mm alustasarjan, eli jouset ja iskarit. On "hiukan" eri tasoa. Madallus on suunnilleen samaa tasoa kuin Intraxeilla (joille luvattiin -40 mm :smile:
Niin hassua kuin se onkin, kukaan ei kiellä myymästä -60 mm tai yli sarjaa, mutta laki sanoo että autoa saa madaltaa max. 51 mm...
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

On 2002-07-05 21:56, Ooppelimies wrote:


Niin hassua kuin se onkin, kukaan ei kiellä myymästä -60 mm tai yli sarjaa, mutta laki sanoo että autoa saa madaltaa max. 51 mm...
Mitäs hassua siinä on? Myydäänhän Suomessa kaikkea muutakin roinaa vaikka kuinka ja paljon jotka ei ole tieliikenne käyttöön.Kilpa-autoonhan voi laittaa vaikka-150mm jouset.
Vastaa Viestiin