Re: TPMS ohjelmointi. EL-50448
Lähetetty: 23 Loka 2017, 18:12
Hienoa, näin aattelinki mut pohdin et voiko olla noin helppoa
Opel-keskustelufoorumi
https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/
https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=260605
Olisi juuri nyt tarvetta uuden Insignian osalta. Talvivanteissa felgenshopin paineanturit, eika nyt parin päivän jälkeenkään suostu lukemaan. Merkkivalo palaa sitkeästi näytöllä...zifo kirjoitti:Espoosta löytyy.Pistoolisankari kirjoitti:Jos tämä kaksi kertaa vuodessa tarvittava piippailu olisi kerrottu mulle ennen auton tilaamista olisin kyllä vakaasti harkinnut uudelleen tilaanko auton
On vähän typerä systeemi, että järjestelmä on "lukittu" eikä osaa toimia "millä tahansa" antureilla, kun ajotietokoneesta painaa tiettyä painiketta..
Eli jos jollain olisi kapulaa Helsingin alueella niin olisin myöskin tarpeessa jossain kohtaa.
Minä jumppasin tänään tämän ensimmäisen kerran isäni uudella Zafiralla. Haastavaa oli, eli piti painella ja väännellä suuntaan ja toiseen ennen kuin sain kaikki kunnialla läpikäytyä. Tunti siinä meni ja paristokaupassakin käytiin välillä. Kyseessä olivat siis uudet merkkiliikeen talvirenkaat, joissa oli uudet anturit. Tähän mennessä olennaisin johtopäätös on, että homma kannattaa tehdä vanteiden ollessa mahdollisimman paljaana - toisin sanoen, minulla homma meni maaliin vasta kun poistin pölykapselit. Se missä asennossa suhteessa venttiileihin laitteen pitää olla jäi suuresti hämärän peittoon.Jukkis69 kirjoitti: Asentaja rengaspajalla sanoi, että uusissa antureissa ei ole mitään ID:tä sisällä. Sanoi myös, että voi ohjelmoida tyhjiin antureihin kesärenkaiden ID:t (=kloonaus) tai ohjelmoida niihin neljä uutta ID:tä. Asentaja kiersi auton kesärenkaat oman kapulansa ( ei ollut samanlainen kuin Alin kapula) kanssa ja sitten piippaili uudet talvikumien anturit. Tuumittiin siinä, ettei ole väliä kummin tehdään kun mulla on tuo Alin kapula käytössä. Autohan vissiin tunnistaa tietyn ID:n tietyssä nurkassa eli kapulaa ilmeisesti tarvitaan jos vaikka vaihdat eturenkaiden paikkaa keskenään. Näin olen ymmärtänyt...
Musta tatti päästään vasten rengasta siis?JPopeli kirjoitti:Vastaan kohtiin 3 ja 4: Anturit ovat renkaan sisällä. Kun laitteen laittaa renkaaseen kiinni venttiilin kohdalle noin sentin vanteen reunasta, niin hyvin toimii. Menisikö pari minuuttia kierrokseen.
Juuri näin kun tekee niin homma toimii hyvin, pari kertaa kun jo vaihdettu ja ohjelmoitu niin ei ole ollut mitään ongelmaa.JPopeli kirjoitti:Vastaan kohtiin 3 ja 4: Anturit ovat renkaan sisällä. Kun laitteen laittaa renkaaseen kiinni venttiilin kohdalle noin sentin vanteen reunasta, niin hyvin toimii. Menisikö pari minuuttia kierrokseen.