Astra J takajarrut laahaa
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Astra J takajarrut laahaa
Ne jarrut on ihan syystä etupainotteiset. Jarruttaessa kun suuri osa painosta siirtyy etupyörille niin samantehoiset takajarrut aiheuttaisi hyvinkin mielenkiintoisia tilanteita.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: Astra J takajarrut laahaa
Vai poistivat kumit liukutapeista - ovat nyt sitten todella "väljästi" siellä satulan ohjureissa - nimittäin kun toinen tappi on aina ilman tuota kumia, niin se on huomattavasti paksumpi kuin tuo kumitutilla varustettu. Noinkohan ohjautuvat enää suoraan - ainakin ääntä / kolinaa saattaa ilmetä. Ohjurit sinällään ovat molemmissa samankokoiset. Kirjoitin lisää asiasta tuonne Insignian jarruja koskevaan ketjuun.icoman kirjoitti:Terve
Jos on sama vika kuin inkun jarruissa, että kumiset renkaat liukutapissa turpoaa ja jumittaa alumiinisatulassa. Ei tykkää vääristä vaseliineista niissä liukutapeissa. Mulle näin väittivät pari vuotta sitten 2010 farkku insigniassa käyneen. Poistivat ne kumit liukutapista.
Ei muuten johdu väärästä vaseliinista tuo jumittaminen tai sitten ne laittaa tuota väärää vaseliinia jo tehtaalla.
Re: Astra J takajarrut laahaa
Mitä vittua? Väärää vaseliinia? Oon kyllä kuullu varsinki länsiautossa monenlaisia tekosyitä miks laitteet ei toimi, mut toi oli kyllä paras. Mistä lähtien vaseliini on turvottanu kumia? Suurin syy miks jarru jumittaa on se ettei niitä rasvata ja putsata tarpeeks usein. Viimeks huollon tekemällä jarrurempalla pääsin ~20tkm, ennen ku jarrut rupes jumittaa. Nämä korjattii sillon myyjäliikeen takuuseen osittain (Länsiauto maksoi työt ja minä tarvikkeet). Sen jälkeen kun asensivat uudet satulat taakse ja päästivät liikenteeseen ilman et oli kunnolla jarrut ilmattu. Niin menin talliin purin kaiken ja asensin uudelleen niin että ilmasin ja rasvasin jarrut. Nyt on ajettu 10tkm eikä ainakaan vielä ole jumiutunut. Toki olen puolet vähemmän ajanut.
Bmw 320D -06
Volvo V70 D5 Awd -06
Ex: Opel Astra Gtc 2.0cdti -12
Volvo V70 D5 Awd -06
Ex: Opel Astra Gtc 2.0cdti -12
Re: Astra J takajarrut laahaa
Oisko antaa esimerkkiä millanen vaseliini tekee sitä? Ei oo itelle koskaan tullut vastaan
Bmw 320D -06
Volvo V70 D5 Awd -06
Ex: Opel Astra Gtc 2.0cdti -12
Volvo V70 D5 Awd -06
Ex: Opel Astra Gtc 2.0cdti -12
Re: Astra J takajarrut laahaa
Oma kommenttini "Ei muuten johdu väärästä vaseliinista tuo jumittaminen tai sitten ne laittaa tuota väärää vaseliinia jo tehtaalla" koski kyllä ihan omaa autoni, joka oli noiden takajarrujen vaseliinien osalta aivan tehtaan jäljiltä ja jumissa eli jos syy oli väärä vaseliini, niin se väärä valinta oli sitten tehty jo tehtaalla .Rookeri kirjoitti:Hyvinkin pitää paikkaansa. Kaikki vaseliini ei sovi kumipinnalle.
Mutta suositushan on, että kuparirasvaa ei laitettaisi noihin liukutappeihin jo aivan noiden tiivistehaitarikumien kovettumisen vuoksi, vaan niihin tulisi käyttää jarrurasvaa tai jopa silikonirasvaa varsinkin, jos niissä liukutapeissa on noita kumisia heloja.
Kuparirasva toimii kaikista parhaiten satulan liukupinnoilla ja estämässä ruostetta muillakin kontaktipinnoilla esim. palojen ja satulan välissä.
Sen sijaan sellaisesta valkoisesta "keraamisesta rasvasta", jota markkinoidaan alumiinisiin satuloihin, ei kyllä kovin hyviä kokemuksia ole - kuivuu ja kovettuu kontaktipinnoille ja kohta on taas jarrut jumissa .
Re: Astra J takajarrut laahaa
Viikonloppuna tuli hierottua takajarruja. Toinen puoli laahasi ja syyksi paljastui jumiutuneet palat. Eli palat oli jumittanut kiinni kannattimiin. Liukutapit pelitti hyvin, mutta päätin ne kuitenkin putsata ja rasvata. Se rasva mitä niissä oli, näytti ihan perinteiseltä vaseliiniltä
Re: Astra J takajarrut laahaa
Olen Astra G takasatuloiden liukutapeissa käyttänyt Ate:n rasvaa ja on ehdottomasti paras rasva mitä olen tähän mennessä käyttänyt.
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2566/jar ... ilube-35ml
Jarrupalojen pitää liikkuva kevyesti kinnikkeisään, jotta lika karisee jarrusatulan ja palan ohjauspintojen välistä pois, eli jo uudet palat hiotaan sopivan väljäksi ja myöhemmin lisää jos tarve vaatii. JA EHDOTTOMASTI EI MITÄÄN RASVAA jarrupalojen pinnalle. Rasva kerää vain likaa ja jumittaa palat satulaan.
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2566/jar ... ilube-35ml
Jarrupalojen pitää liikkuva kevyesti kinnikkeisään, jotta lika karisee jarrusatulan ja palan ohjauspintojen välistä pois, eli jo uudet palat hiotaan sopivan väljäksi ja myöhemmin lisää jos tarve vaatii. JA EHDOTTOMASTI EI MITÄÄN RASVAA jarrupalojen pinnalle. Rasva kerää vain likaa ja jumittaa palat satulaan.