Sivu 12/16

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 06 Loka 2016, 17:25
Kirjoittaja t3mu
ascona_c kirjoitti:Onko porukat istutelleet Bemarin vanteita Insigniaan?

Muuten näyttäisi käyvän, mutta aiheuttaako Insignian isokantainen pyöränmutteri probleemia?
Mulla on ollut kolmet, style 63 x5 vanteet, style 297 x6 vanteet ja z4 bbs vanteet. Missään muissa ei ole ollu ongelmaa paitsi noissa bbs ei edessä mahdu pyörimään ilman 5mm spaceria.

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 06 Loka 2016, 22:11
Kirjoittaja Larppe
ascona_c kirjoitti:Onko porukat istutelleet Bemarin vanteita Insigniaan?

Muuten näyttäisi käyvän, mutta aiheuttaako Insignian isokantainen pyöränmutteri probleemia?
Sanoisin, että saattaa riippua mallista sopiiko tuo melko kookas alkuperäismutteri, mutta mutterit voinee vaihtaa? Bemareissa taitaa melko usein olla pultit, joten kantakin herkemmin pienempi, mutta alkuperäisvanteissa usein enemmän tilaa kuin tarvikevanteissa.
Itsellä joutui kaksien vanteiden (Brock ja bbs)kanssa käyttämään pienempikantaisia muttereita, jotta mahtui kiristämään.

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 30 Loka 2016, 17:58
Kirjoittaja mellimik
Meinasin ekaa kertaa itse Insigniaan vaihtaa talvirenkaat alle, ja tätä varten hankin Biltemasta momenttiavaimen.

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... 000030634/

Auton ohjekirjasta ei käy täysin selväksi, mistä autoa nostetaan. Käytän tuollaista Motonetin hallitunkkia, jossa on kumityyny nostokohtaa suojaamassa. Insignian ohjekirjan sivulla 264 eteenpäin viitataan omaan malliini, eli Country Tourerissa on nuo muoviset suojat helman ympärillä. Onko oikea nostokohta hallitunkille nimenomaan tuo pienellä loveuksella oleva kohta pellissä, joka näkyy, kun muovisuojan vetää helmasta ulos? Ymmärtääkseni tähän menisi ohjekirjan esimerkin mukaan tuollainen haitaritunkki ainakin? Käykö se myös hallitunkille?

https://www.opel.fi/content/dam/Opel/Eu ... _fi_fi.pdf

Manuaalin mukainen nostokohta.

Kuva

Lisäksi toinen kysymys on, että ohjekirja kertoo oikeaksi kiristysmomentiksi 150nm, mahtaako se olla yleispätevä arvo kaikille vanteille? Itselläni on siis sellaiset alumiiniset OEM 18" 5-tuplapuolaa mallit.

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 31 Loka 2016, 08:07
Kirjoittaja Ahnuld
mellimik kirjoitti:Country Tourerissa on nuo muoviset suojat helman ympärillä. Onko oikea nostokohta hallitunkille nimenomaan tuo pienellä loveuksella oleva kohta pellissä, joka näkyy, kun muovisuojan vetää helmasta ulos? Ymmärtääkseni tähän menisi ohjekirjan esimerkin mukaan tuollainen haitaritunkki ainakin? Käykö se myös hallitunkille?
Juurikin siitä passaa nostaa hallitunkilla. Kannattaa tosiaan pistää jokin paksu kumimatto tunkin ja nostokohdan väliin.
Tuo "kolottu" kohta helman pokkauksessa on ollut Opeleissa nostokohdan merkkinä ilmeisesti "aina".

150nm varmaan on ihan ok. Itse väänsin vain 120nm.
Ohjeistuksia kiristysmomentille olen nähnyt kaikenlaisia 100-180nm välille.
"Ammattilaiset" tuntuvat niitä paukuttavan välillä vielä huomattavasti kireämmällekin :bonk:

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 31 Loka 2016, 16:02
Kirjoittaja mellimik
Ahnuld kirjoitti:Juurikin siitä passaa nostaa hallitunkilla. Kannattaa tosiaan pistää jokin paksu kumimatto tunkin ja nostokohdan väliin.
Tuo "kolottu" kohta helman pokkauksessa on ollut Opeleissa nostokohdan merkkinä ilmeisesti "aina".
Kiitos paljon vastauksesta! Tänään pistetään autoa ylös sitten, ja päästään renkaan vaihtoon.

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 31 Loka 2016, 21:47
Kirjoittaja Masi
mellimik kirjoitti:Meinasin ekaa kertaa itse Insigniaan vaihtaa talvirenkaat alle, ja tätä varten hankin Biltemasta momenttiavaimen.

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... 000030634/

Auton ohjekirjasta ei käy täysin selväksi, mistä autoa nostetaan. Käytän tuollaista Motonetin hallitunkkia, jossa on kumityyny nostokohtaa suojaamassa. Insignian ohjekirjan sivulla 264 eteenpäin viitataan omaan malliini, eli Country Tourerissa on nuo muoviset suojat helman ympärillä. Onko oikea nostokohta hallitunkille nimenomaan tuo pienellä loveuksella oleva kohta pellissä, joka näkyy, kun muovisuojan vetää helmasta ulos? Ymmärtääkseni tähän menisi ohjekirjan esimerkin mukaan tuollainen haitaritunkki ainakin? Käykö se myös hallitunkille?

https://www.opel.fi/content/dam/Opel/Eu ... _fi_fi.pdf

Manuaalin mukainen nostokohta.

Kuva

Lisäksi toinen kysymys on, että ohjekirja kertoo oikeaksi kiristysmomentiksi 150nm, mahtaako se olla yleispätevä arvo kaikille vanteille? Itselläni on siis sellaiset alumiiniset OEM 18" 5-tuplapuolaa mallit.
Tuon linkkaamasi manuaalin sivulla 266 on kuvattu oikeat nostokohdat käytettäessä hallitunkkia eli ne on tuossa manuaalissa vain nimetty nostoalustan nostokohdiksi. Voihan sillä hallitunkilla nostaa myös noista haitaritunkinkin lovikohdista, mutta siinä on se vaara, että ne hieman kärsivät, jos hallitunkki ei pääse alustallaan liikkumaan sujuvasti nostettaessa.

150Nm on oikea momentti kaikille Insignian 22mm pyöränmuttereille riippumatta vannekoosta.

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 19 Touko 2017, 10:13
Kirjoittaja Summit
Hep,

Osaisiko joku valaista, miten Insigniassa (vm11) toimii rengaspaine mittaus? Käynnistäessä ajotietokone kertoo, että oik taka paineet olisi vähissä, mutta näin ei ole.
Kuittaan "vikatilan" pois ja ajon aikana ei tule vastaavaa ilmoitusta.
Paikallaan on samat orkkis vanteet, kuin viime kesänä.

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 08 Tammi 2019, 03:37
Kirjoittaja Bore
Kesävanteita pitäisi opc inkkuun alkaa tilailemaan ja et hieman hakusessa. Vanne koko tulee olemaan 9,5x19 joka nurkkaan ja eteen et35, jotta takavanne näyttää samalta kuin edessä niin mikä et sinne?

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 12 Tammi 2019, 20:04
Kirjoittaja Bore
Kukaan ei siis ilmeisesti tiedä 😁 jos tilaan 9.5 leveen etuvanteen et35:lla niin mahtaako tuottaa tilanpuutetta sisäpuolelta? Muuten mittailujen perusteella et 35 ja 25 tuntuisi passaavan.

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 18 Tammi 2019, 17:45
Kirjoittaja G.T.S
Bore kirjoitti: 12 Tammi 2019, 20:04 Kukaan ei siis ilmeisesti tiedä 😁 jos tilaan 9.5 leveen etuvanteen et35:lla niin mahtaako tuottaa tilanpuutetta sisäpuolelta? Muuten mittailujen perusteella et 35 ja 25 tuntuisi passaavan.
Pitäis ihan hyvin mahtua. 9,5x20 et50 otti tolppaan ja siihen kun painoi 20mm limpun niin tilaa oli reilusti mut ei kuitenkaan puskenut pihalle. Eli 5mm siitä sisään niin luulis olevan vielä ihan riittävästi tilaa.

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 19 Tammi 2019, 21:04
Kirjoittaja Bore
Joo toi leveys ei ole ongelma mutta satulaan osuminen on. Kävin tänään Roihupellon renkaassa vähä sovittelemassa eikä käypää vielä löytynyt. Asiallinen palvelu kun tuntevat Oulusta jonkun OPC omistajan joka lainaa autoaan siellä päässä jotta voi koluta miljoona vannetta läpi löytääkseen oikean. Tälläisiä pajoja kun ei näytä enään juurikaan olevan.

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 18 Helmi 2019, 23:04
Kirjoittaja TenuHönönen
Meneekö farkku inkkuun 9.5 x 19" ET 40 helposti. Ja pystyykö vielä madaltamaan 20-30mm.
Suunnitelmissa Japan racing jr21 vanne. Vissiin olisi leveämpänä paremman näköinen

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 19:03
Kirjoittaja imaC
TenuHönönen kirjoitti: 18 Helmi 2019, 23:04 Meneekö farkku inkkuun 9.5 x 19" ET 40 helposti. Ja pystyykö vielä madaltamaan 20-30mm.
Suunnitelmissa Japan racing jr21 vanne. Vissiin olisi leveämpänä paremman näköinen
Menee.. mulla oli edellisessä 9.5×20" ja 45mm tiputus

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 19:35
Kirjoittaja TenuHönönen
Onko Et 35 parempi kuin 40. Ei limppuja väliin. En kauheasti ymmärrä näistä mutta tarjoavat vannetta 8" leveydellä molemmilla ETllä

Re: Insignia vanteet ja renkaat

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 20:48
Kirjoittaja imaC
35 tulee sen 5mm lähemmäs kaarta..