Sivu 3/15

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 27 Loka 2013, 15:09
Kirjoittaja G.T.S
Jartsa kirjoitti:mun mielestä ainakin jos tarkotit tota H&R alustaa niin kynnyksestä katsottuna perä on ylempänä ja kaarista katsottuna alempana,eli hyvä kompromissi.

joo 40mm spacereillä ei tartte katkoa pinnapultteja,25mm vissiin joutuu.
30mm spacereilla joutuu lyhentämään noin 5mmm vakio pinnaa ja 20mm about sen 15mm. Ei sinäänsä paha homma. Mut vaikla h€&rän soacereihin saa TUV paperit niin ei me leimasta mene läpi.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 27 Loka 2013, 16:16
Kirjoittaja apache
Joo eihän se katkaisu ole kummonen homma, mutta sitten kun joskus myy auton pois niin potentiaalinen uusi omistaja voi jättää ostamatta sen takia. Siis jos ei halua alkaa vaihtamaan pinnapultteja uusiin, tai pelaamaan itse spacerien kanssa.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 27 Loka 2013, 16:24
Kirjoittaja G.T.S
Juu tuo totta, mä veikkaan et itellä noi tulee uusittua kuitenkin kun uusille vanteille en varmaan sit spacerieta enään tarvii, tai ainakaan noin paksuaja et saa vanteet kaarelle.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 02 Marras 2013, 14:21
Kirjoittaja apache
Miten AFL-valot suhtautuvat madallukseen? Vaatiiko softausta tjt?

Ja onko näissä muoviset koiranluut, ainakin edessä? Kuinka kestävät ovat :)

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 23 Marras 2013, 00:42
Kirjoittaja Jartsa
huh huh

Kuva

märkiä päiväunia :sleep: 10.marraskuuta eteenpäin postatut
http://www.insignia-enthusiast.org/foru ... 2650&st=90

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 06 Joulu 2013, 00:44
Kirjoittaja jala
Farkussahan on eri jouset kuin sedanissa? http://www.ebay.de/itm/EIBACH-ProKit-Fe ... 485b0cceb4, nämä meinasin laittaa tilaukseen.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 06 Joulu 2013, 13:26
Kirjoittaja apache
Tilaa suoraan Cobran jouset, ne madaltaa reilummin (40mm).

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 06 Joulu 2013, 21:09
Kirjoittaja jala
apache kirjoitti:Tilaa suoraan Cobran jouset, ne madaltaa reilummin (40mm).
Olisiko jossain hyvää kuvaa jossa näkisi eron eri madalluksilla?

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 07 Joulu 2013, 07:20
Kirjoittaja kimmopa1
Olen pohtinut että laitan tilaukseen cobran jouset.... Kun ilmoitetaan moottorivaihtoehdoiksi 1.6/1,8 ja kun minulla on 1,6 turbo niin onko sillä mitään väliä onko turboa vai ei? 208e olisi 40/35 satsi, 40/40 en löydä.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 07 Joulu 2013, 10:09
Kirjoittaja apache
jala kirjoitti:Olisiko jossain hyvää kuvaa jossa näkisi eron eri madalluksilla?
Tässä ketjussa on kuva Eibachin 30mm jousilla, mulla on noi Cobrat ja projektiketjussa on pari kuvaa. EDIT: otin just lisää kuvia, löytyy tuosta projektiketjusta.
kimmopa1 kirjoitti:Olen pohtinut että laitan tilaukseen cobran jouset.... Kun ilmoitetaan moottorivaihtoehdoiksi 1.6/1,8 ja kun minulla on 1,6 turbo niin onko sillä mitään väliä onko turboa vai ei? 208e olisi 40/35 satsi, 40/40 en löydä.
En ole toki asiantuntija mutta turbollinen varmaan painaa enempi kuin ilman turboa. Mutta jos samat jouset käy niin turbollinen on varmaankin hivenen matalampi keulasta kuin ei turbollinen.

Kysy täältä onko 1.6T-koneiseen 40/40 jousia.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 07 Joulu 2013, 10:45
Kirjoittaja Kaitzu
Noille Cobran -40mm jousisarjoille Insigniaan ei taida olla TUV-lappuja? Ihan vain ettei tule kellekään yllärinä, toki jos ei juuri ensivuonna ole katsastus ajankohtainen niin voihan noilla ajella, kait 8)

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 07 Joulu 2013, 11:07
Kirjoittaja apache
Ilmoituksessa ne mainitaan, tosin paketin mukana ne eivät tulleet mutta myyjä aikoi ne toimittaa jälkikäteen.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 07 Joulu 2013, 12:24
Kirjoittaja kimmopa1
Kaitzu kirjoitti:Noille Cobran -40mm jousisarjoille Insigniaan ei taida olla TUV-lappuja? Ihan vain ettei tule kellekään yllärinä, toki jos ei juuri ensivuonna ole katsastus ajankohtainen niin voihan noilla ajella, kait 8)

Saiskos sun kautta nelikymppisiä jousia lapuilla?

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 28 Joulu 2013, 19:02
Kirjoittaja apache
Olisko räjäytyskuvaa Insignian etutolpista?

Pari ihmetyksen aihetta madallusjousien asennuksen jälkeen:
- Jousi oli irrallaan varmaan 4-5cm lyhyempi kuin orggis, joten eikös iskaritolpan päässä olevaa kierreosaa pitäisi tulla näkyviin vastaavasti? Eli kun iskari pysyi samana niin iskariputken säilyessä yhtä pitkänä, johonkinhan se "liika" pitäisi "siirtyä"? Nyt kierreosaa näkyy yhtä vähän kuin ennenkin
- Yläpään rakenne on kaksiosainen, alempi mutteri pitää paketin kasassa ja se kääntölautanen nojaa koria vasten ja ylempi mutteri lautasineen kiristää paketin koria vasten ylhäältä päin, eikö? Mulla se ylempi lautanen ottaa kiinni vain alempaan mutteriin, koriin ei ollenkaan. Jos sen ylemmän lautasen kääntäis toisinpäin niin silloin se kiristyisi koria vasten mutta alunperin se ei ollu niinpäin (mielestäni).

Olenko kasannut jotain väärin? Koitin olla huolellinen että kasaan palikat niinkuin ne olikin. Vai pitääkö madallusjousien kans käyttää erilaista ylempää lautasta?

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 10 Helmi 2014, 12:01
Kirjoittaja jala
Eibachit laitoin tilaukseen, onko asennus ihan vaan "vanha pois ja uusi tilalle", eli tarvitseeko mitään sen kummempaa? Pohjaanlyöntikumien lyhennystä tmv...