Insignian madallus

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3876
Liittynyt: 11 Elo 2008, 00:12
Paikkakunta: HKI

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja G.T.S » 27 Loka 2013, 15:09

Jartsa kirjoitti:mun mielestä ainakin jos tarkotit tota H&R alustaa niin kynnyksestä katsottuna perä on ylempänä ja kaarista katsottuna alempana,eli hyvä kompromissi.

joo 40mm spacereillä ei tartte katkoa pinnapultteja,25mm vissiin joutuu.
30mm spacereilla joutuu lyhentämään noin 5mmm vakio pinnaa ja 20mm about sen 15mm. Ei sinäänsä paha homma. Mut vaikla h€&rän soacereihin saa TUV paperit niin ei me leimasta mene läpi.

Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja apache » 27 Loka 2013, 16:16

Joo eihän se katkaisu ole kummonen homma, mutta sitten kun joskus myy auton pois niin potentiaalinen uusi omistaja voi jättää ostamatta sen takia. Siis jos ei halua alkaa vaihtamaan pinnapultteja uusiin, tai pelaamaan itse spacerien kanssa.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K

Avatar
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3876
Liittynyt: 11 Elo 2008, 00:12
Paikkakunta: HKI

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja G.T.S » 27 Loka 2013, 16:24

Juu tuo totta, mä veikkaan et itellä noi tulee uusittua kuitenkin kun uusille vanteille en varmaan sit spacerieta enään tarvii, tai ainakaan noin paksuaja et saa vanteet kaarelle.

Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja apache » 02 Marras 2013, 14:21

Miten AFL-valot suhtautuvat madallukseen? Vaatiiko softausta tjt?

Ja onko näissä muoviset koiranluut, ainakin edessä? Kuinka kestävät ovat :)
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K

Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5210
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Jartsa » 23 Marras 2013, 00:42

huh huh

Kuva

märkiä päiväunia :sleep: 10.marraskuuta eteenpäin postatut
http://www.insignia-enthusiast.org/foru ... 2650&st=90
Vectra GTS BioPower & Zafira B 1.8

jala
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Joulu 2013, 09:24

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja jala » 06 Joulu 2013, 00:44

Farkussahan on eri jouset kuin sedanissa? http://www.ebay.de/itm/EIBACH-ProKit-Fe ... 485b0cceb4, nämä meinasin laittaa tilaukseen.
Insignia CDTi 118 Sports Tourer 2010 AT

Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja apache » 06 Joulu 2013, 13:26

Tilaa suoraan Cobran jouset, ne madaltaa reilummin (40mm).
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K

jala
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Joulu 2013, 09:24

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja jala » 06 Joulu 2013, 21:09

apache kirjoitti:Tilaa suoraan Cobran jouset, ne madaltaa reilummin (40mm).
Olisiko jossain hyvää kuvaa jossa näkisi eron eri madalluksilla?
Insignia CDTi 118 Sports Tourer 2010 AT

Avatar
kimmopa1
'Senator'
'Senator'
Viestit: 734
Liittynyt: 26 Elo 2009, 21:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja kimmopa1 » 07 Joulu 2013, 07:20

Olen pohtinut että laitan tilaukseen cobran jouset.... Kun ilmoitetaan moottorivaihtoehdoiksi 1.6/1,8 ja kun minulla on 1,6 turbo niin onko sillä mitään väliä onko turboa vai ei? 208e olisi 40/35 satsi, 40/40 en löydä.
Ajossa Opel Insignia sports tourer 1.6l turbo ´10

Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja apache » 07 Joulu 2013, 10:09

jala kirjoitti:Olisiko jossain hyvää kuvaa jossa näkisi eron eri madalluksilla?
Tässä ketjussa on kuva Eibachin 30mm jousilla, mulla on noi Cobrat ja projektiketjussa on pari kuvaa. EDIT: otin just lisää kuvia, löytyy tuosta projektiketjusta.
kimmopa1 kirjoitti:Olen pohtinut että laitan tilaukseen cobran jouset.... Kun ilmoitetaan moottorivaihtoehdoiksi 1.6/1,8 ja kun minulla on 1,6 turbo niin onko sillä mitään väliä onko turboa vai ei? 208e olisi 40/35 satsi, 40/40 en löydä.
En ole toki asiantuntija mutta turbollinen varmaan painaa enempi kuin ilman turboa. Mutta jos samat jouset käy niin turbollinen on varmaankin hivenen matalampi keulasta kuin ei turbollinen.

Kysy täältä onko 1.6T-koneiseen 40/40 jousia.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K

Avatar
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4005
Liittynyt: 14 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Kaitzu » 07 Joulu 2013, 10:45

Noille Cobran -40mm jousisarjoille Insigniaan ei taida olla TUV-lappuja? Ihan vain ettei tule kellekään yllärinä, toki jos ei juuri ensivuonna ole katsastus ajankohtainen niin voihan noilla ajella, kait 8)
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]

Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja apache » 07 Joulu 2013, 11:07

Ilmoituksessa ne mainitaan, tosin paketin mukana ne eivät tulleet mutta myyjä aikoi ne toimittaa jälkikäteen.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K

Avatar
kimmopa1
'Senator'
'Senator'
Viestit: 734
Liittynyt: 26 Elo 2009, 21:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja kimmopa1 » 07 Joulu 2013, 12:24

Kaitzu kirjoitti:Noille Cobran -40mm jousisarjoille Insigniaan ei taida olla TUV-lappuja? Ihan vain ettei tule kellekään yllärinä, toki jos ei juuri ensivuonna ole katsastus ajankohtainen niin voihan noilla ajella, kait 8)

Saiskos sun kautta nelikymppisiä jousia lapuilla?
Ajossa Opel Insignia sports tourer 1.6l turbo ´10

Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja apache » 28 Joulu 2013, 19:02

Olisko räjäytyskuvaa Insignian etutolpista?

Pari ihmetyksen aihetta madallusjousien asennuksen jälkeen:
- Jousi oli irrallaan varmaan 4-5cm lyhyempi kuin orggis, joten eikös iskaritolpan päässä olevaa kierreosaa pitäisi tulla näkyviin vastaavasti? Eli kun iskari pysyi samana niin iskariputken säilyessä yhtä pitkänä, johonkinhan se "liika" pitäisi "siirtyä"? Nyt kierreosaa näkyy yhtä vähän kuin ennenkin
- Yläpään rakenne on kaksiosainen, alempi mutteri pitää paketin kasassa ja se kääntölautanen nojaa koria vasten ja ylempi mutteri lautasineen kiristää paketin koria vasten ylhäältä päin, eikö? Mulla se ylempi lautanen ottaa kiinni vain alempaan mutteriin, koriin ei ollenkaan. Jos sen ylemmän lautasen kääntäis toisinpäin niin silloin se kiristyisi koria vasten mutta alunperin se ei ollu niinpäin (mielestäni).

Olenko kasannut jotain väärin? Koitin olla huolellinen että kasaan palikat niinkuin ne olikin. Vai pitääkö madallusjousien kans käyttää erilaista ylempää lautasta?
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K

jala
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Joulu 2013, 09:24

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja jala » 10 Helmi 2014, 12:01

Eibachit laitoin tilaukseen, onko asennus ihan vaan "vanha pois ja uusi tilalle", eli tarvitseeko mitään sen kummempaa? Pohjaanlyöntikumien lyhennystä tmv...
Insignia CDTi 118 Sports Tourer 2010 AT

Vastaa Viestiin