Insignian madallus

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

itellä on tuo h&r 28998-2 sarja jonka madallus -20-30mm. Napakaarimitat on tuossa suuntauslapussa 370mm ja 375mm. Omassa eessä massat 1160. Tuo sarja on alkaen 1161kg etu akselimassat toinen ois taas allut 1160 asti. Tiedä sitten nelikon kohalla miten on vertailukelposet arvot
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Tosin viistoperä mutta Eibach -30mm edessä 370mm ja takana about 373mm, siinä vuoden päivät alla ollut.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3042
Liittynyt: 16 Loka 2007, 20:27

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Jaahas, tuossa rengasrallia harjoittaessa tuli todettua että siellähän on jo eibachin -30mm sarja alla :bonk:
Muistelinkin että eibachin jouset autossa on mutta tuolla ajokorkeudella en vaan uskonut että ois madaltava sarja kyseessä.
VMAXXXilta löysin -35mm sarjan 4x4, todellisesta madalluksesta ei tietoa ja sanoo ettei kävisi Flexrideen? Taidanpa mennä tuolla nykysellä kun ei kiinnosta alkaa sen kummemmalle tuon flexriden kanssa, tuli hommattua jo passelimpaa vannettakin tuolle alustalle.
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Ei tullu leimaa inkkuun ,takajousi poikki. Kuitteja kaivelin niin oli ne nyt kumminkin ollut yli 2 vuotta alla. Suomessa jousisetti huitelee liki 300€
tilasin koko setin autodocilta 164€, paljo kannata kysellä mitä maksaa pelkät takajouset.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
tbj74
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Heinä 2019, 18:23

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja tbj74 »

Terve. Olisi aikeissa laittaa -30mm Eibachit alle vm 2016 Sports tourer 1.6 turbo automaatti Insigniaan..
Tässä topicissa aika kattavasti asiaa, mutta vissiin vanhemmista kuin 2016 vuosimalleista.

Onko tuo 2016 ihan vaan heittää madallusjouset alle, vai pitääkö ottaa jotain muuta huomioon? Tiedä mihin noin high tech autossa vaikuttaa moinen :)
Operaationa vissiin ihan suht verrattavissa C Vectraan?
tubecc
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Elo 2020, 10:23

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja tubecc »

Täällä oottelee Insignia vm 2016 2.0cdti eibachin -30mm jousia. Auto oli just nosturilla, ku tein jarrut ja ison huollon. Jousien vaihdossa ei pitäis olla mitään erikoista. Itellä ainaki etuveto ja ei oo mitään flexride tsydeemiä.

[kuva][/kuva]
tbj74
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Heinä 2019, 18:23

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja tbj74 »

tubecc kirjoitti: 31 Elo 2020, 00:14 Täällä oottelee Insignia vm 2016 2.0cdti eibachin -30mm jousia. Auto oli just nosturilla, ku tein jarrut ja ison huollon. Jousien vaihdossa ei pitäis olla mitään erikoista. Itellä ainaki etuveto ja ei oo mitään flexride tsydeemiä.

[kuva][/kuva]
Samainen satsi tuloillaan pikkuhiljaa, auto omistettu vasta pari päivää..
Itsellä ei mitään hajua onko mitään flexride systeemiä tai vastaavaa, mutta jos sulla samaa vuosimallia, niin tuskin tuosta munkaan autosta löytyy.

Siistit vanteet sulla :thumbsup: ja autokin. Tuli siitä mieleen, että kun vaihtaa siistimmät vanteet kuin orkkikset, niin pitääkö olla nuo rengaspaineen anturit asennettuna, vai herjaako näytössä jotain jos puuttuu?
tubecc
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Elo 2020, 10:23

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja tubecc »

tbj74 kirjoitti: 31 Elo 2020, 11:49
tubecc kirjoitti: 31 Elo 2020, 00:14 Täällä oottelee Insignia vm 2016 2.0cdti eibachin -30mm jousia. Auto oli just nosturilla, ku tein jarrut ja ison huollon. Jousien vaihdossa ei pitäis olla mitään erikoista. Itellä ainaki etuveto ja ei oo mitään flexride tsydeemiä.

[kuva][/kuva]
Samainen satsi tuloillaan pikkuhiljaa, auto omistettu vasta pari päivää..
Itsellä ei mitään hajua onko mitään flexride systeemiä tai vastaavaa, mutta jos sulla samaa vuosimallia, niin tuskin tuosta munkaan autosta löytyy.

Siistit vanteet sulla :thumbsup: ja autokin. Tuli siitä mieleen, että kun vaihtaa siistimmät vanteet kuin orkkikset, niin pitääkö olla nuo rengaspaineen anturit asennettuna, vai herjaako näytössä jotain jos puuttuu?
Vakio kesävanteista otin tpms anturit ja laitettiin uusiin vanteisiin ja kumit päälle. Yks setti muuten maksaa noin 200€. Flexride on jäykkyys säädettävä alusta ja autosta sisällä löytyy napit: sport comfort tjsp. Anyway flexride ja 4wd tarvii omat jousensa ymmärtääkseni.
tbj74
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Heinä 2019, 18:23

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja tbj74 »

Eipä löydy noita nappeja, eli helpolla päästään :) Tilaukseen meni Eibachin -30mm sarja..

Luki muuten jossain, että nuo (uudet?) tpms-anturit ohjelmoituu itsestään kun ajaa noin vartin verran n.30-100 km/h..
Toisaalla täällä taas luki että pitää ohjelmoida laitteella, jonka sai halvalla esim. Ebaysta tai Aliexpressiltä..
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

uudet anturit ei ohjelmoidu itsekseen, rengasliikkeessä tuo koodaus helpoin hoitaa, auto muistaa pyörät kyllä , niin ei tarvii kausivaihdon yhteydessä koodata joka kerta.
Insignia Hatchback A20DTE
tbj74
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Heinä 2019, 18:23

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja tbj74 »

Ok. Kuulostikin oudolta että riittäis ku ajaa jokusen kilometrin tietyllä nopeudella.
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Janza1985 kirjoitti: 01 Syys 2020, 16:13 uudet anturit ei ohjelmoidu itsekseen, rengasliikkeessä tuo koodaus helpoin hoitaa, auto muistaa pyörät kyllä , niin ei tarvii kausivaihdon yhteydessä koodata joka kerta.
A inkku oppii anturit itsekseen jos vaan on oikeanlaiset anturit renkaissa paikallaan. Oma OPC oppi uudet kesä paketin anturit ennen kun pääsin verstaan pihasta pois eli ei tarvi edes pitkää matkaa ajaa sitten voi olla eri tilanne matkan kansaa jos on ajettu pitkään ilman antureita.
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
tbj74
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Heinä 2019, 18:23

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja tbj74 »

tubecc kirjoitti: 31 Elo 2020, 00:14 Täällä oottelee Insignia vm 2016 2.0cdti eibachin -30mm jousia. Auto oli just nosturilla, ku tein jarrut ja ison huollon. Jousien vaihdossa ei pitäis olla mitään erikoista. Itellä ainaki etuveto ja ei oo mitään flexride tsydeemiä.
Tuossa oli maininta jarrurempasta, niin itsellä tulossa se kanssa eteen tohon 2016 1.6t sports toureriin...
Etujarrupalojen ja levyjen vaihdossa ei pitäisi olla sen kummallisempaa varmaankaan, mutta entäs takapalat ja levyt?

Sähköinen käsijarru irti, ja jarrumäntä työkalulla kierretään alas, mutta onko tossa joku ”muisti” joka pitää nollata, ettei auto aja jarruja kiinni, niinkuin jossain Volvoissa esim on? Eli muistaa vanhojen palojen sijainnin(kuluman).
TenuHönönen
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Huhti 2018, 21:13

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja TenuHönönen »

Onko kellään ollut ongelmia flexride alustan kanssa madallusjousien asennuksessa. Tilasin Eibach -30mm
Syttyykö vikavaloja yms?
Opel Insignia 2.0 CDTI Vm. 2010
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Ei syty.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Vastaa Viestiin