Insignian madallus

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
kimmopa1
'Senator'
'Senator'
Viestit: 741
Liittynyt: 26 Elo 2009, 21:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja kimmopa1 »

apache kirjoitti:Voin mitata illan päälle mutta niistä ei voi vetää johtopäätöksiä siihen paljon ne madallusjouset madaltaa.
Okei, yksinkertaisena ihmisenä luulin että asia selviäisi mittaamalla :D Katselin sun kuvia jousista ja ne näyttivät identtisiltä omiini verrattuna. Eli cobra vs v-maxx.
Opel Insignia Sports Tourer vm 2018

Ex Opel Insignia Sports Tourer vm 2010
Ex Opel Vectra vm 2006
Ex Opel Vectra vm 1998
Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja apache »

Joo kato jäykkyyksissä on eroja yms yms :)
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Avatar
kimmopa1
'Senator'
'Senator'
Viestit: 741
Liittynyt: 26 Elo 2009, 21:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja kimmopa1 »

Jep jep, myyjälle laitoin kyselyä tuv- lapusta että sainko lopulta sitä mitä tilasin.
Perjantaina jouset alle, takuulla tulee komee vaan saa nähä pitääkö hyvästellä ajomukavuus...
Opel Insignia Sports Tourer vm 2018

Ex Opel Insignia Sports Tourer vm 2010
Ex Opel Vectra vm 2006
Ex Opel Vectra vm 1998
Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja apache »

Oletteko laittaneet lyhyempiä koiranluita korkeussäädettävän alustan kaveriksi? Mulla on keulassa alusta jo paikallaan ja näyttää siltä että orggis koiranluut ovat ihan liian pitkät. Kallistuksenvakaaja ottaa kiinni tukivarteen...

EDIT: ehkä ne sinne menis mutta kiinni ne olisi silti kallistuksenvakaajassa. Mutta, tuli toinenkin ongelma, koiranluun pultti on liian iso iskarissa olevaan korvakkoon... :food:

EDIT2: koiranluuprobleema on siis kiinni alustasarjasta ja siitä, kuinka alhaalla koiranluun korvakko iskaritolpassa on. D2:n coilisarjan kanssa pitää käyttää lyhyempiä koiranluita.

Asensin D2:n alustan omaan totteroon, tässä juttua säädöistä.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

FabiXilta tuli tilattua Vmaxx -45mm jouset, ei voi kyllä kuin suositella kyseistä firmaa :peukku:

Tarkoitus oli odottaa asennusta kevääseen mutta päivä siinä meni ja eiku jouset alle :lol: Muutoskatsastus tuli myös käytyä tekemässä samantien.

Laitetaan nyt kuviakin.

Kuva

Ennen:(olipas onnistunut kuva laadultaan)
Kuva

Jälkeen:
Kuva

Kuva
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1242
Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

Hyvältä näyttää :peukku: Oletko jartsa dipannut vai oikein maalannut tuon maskin?
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

opelisti77 kirjoitti:Hyvältä näyttää :peukku: Oletko jartsa dipannut vai oikein maalannut tuon maskin?
mastonin rubbercompilla sipasin ensin ylärivan ja ei miellyttänyt silmää niin vedin kaikki rivat. Opelin merkki ja reunakehys jäi kromiseksi.

yllättävän hyvin tuo kestää painepesua mutta pitäs kyllä purkaa irti ja oikein maalata korinväriin, miettinyt vaan vetäskö siihen sitten mattalakan.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

On muuten suhteellisen naurettavan näköinen kesäpyörillä. Lähti H&R:n pultattavat spacerit tilaukseen eteen 20mm ja taakse 25mm, näin tulee renkaan kylki juuri kaaren tasolle.

Kuva
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3902
Liittynyt: 11 Elo 2008, 00:12
Paikkakunta: HKI

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Taakse ois kannattanut ottaa 30mm limput suoraan, ihan näin kokemuksesta ;) Mut muuten on kyllä todella maukas laitos pikku laitolla ja pakko todeta et toi rubbercomp kestää todella hyvin painepesua ;)
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1242
Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

Jartsa kirjoitti:
opelisti77 kirjoitti:Hyvältä näyttää :peukku: Oletko jartsa dipannut vai oikein maalannut tuon maskin?
mastonin rubbercompilla sipasin ensin ylärivan ja ei miellyttänyt silmää niin vedin kaikki rivat. Opelin merkki ja reunakehys jäi kromiseksi.

yllättävän hyvin tuo kestää painepesua mutta pitäs kyllä purkaa irti ja oikein maalata korinväriin, miettinyt vaan vetäskö siihen sitten mattalakan.
Itsellä myös tuo rubbercomp maskissa sekä takapään kromilistassa, mulla myös tuo maskin reunakehys vedetty mustaksi. Hyvin on kyllä pysynyt vaikka painepesurilla pessyt :peukku:
Laitas linkkiä spacereihin millaiset tilasit jos vaikka itsellekin sellaiset tilais :D Onko sulla muuten tummennettu noi sivuvilkut?
Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja apache »

Komia on, kyllä :) Mutta madaltuiko tosiaan 45mm verran?
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

http://www.ebay.de/itm/H-R-Spurverbreit ... 53e03594e1

on tummennettu sivuvilkut ja myös sumarit ja takavalojen kirkkaat osat.

Ei tippunut ihan niin paljon.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
badington
'Senator'
'Senator'
Viestit: 454
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja badington »

kävikös ne farkun jouset nyt 5 oviseen? Tuota v-maxin 45/45 alustaa katellu, mutta mieluummin ottaisin 45/40 alustan minkä saa vain farkkuun.
opel omega mv6 irmscher
Opel vectra 2.0dti vm.01
Opel Vectra C GTS
badington
'Senator'
'Senator'
Viestit: 454
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja badington »

onko kellään kokemuksia supersport alustasarjasta? eli jouset ja iskarit. sopu rahaan sais paketin saksasta. vai onko järkevämpi laittaa esim. v-maxin jouset ja sachsin iskarit?
opel omega mv6 irmscher
Opel vectra 2.0dti vm.01
Opel Vectra C GTS
badington
'Senator'
'Senator'
Viestit: 454
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja badington »

vähän yksinpuhelua nykyään, mutta tilasin supersportin 40/35 alustan tuohon minun hätspäkkiin vaikka farkkuun tarkoitettu. Kuvia laittelen tänne kunhan saan alustan alle.
opel omega mv6 irmscher
Opel vectra 2.0dti vm.01
Opel Vectra C GTS
Vastaa Viestiin