Insignian madallus

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
ooppeli666
'Senator'
'Senator'
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ooppeli666 »

Niin sitä määkin mietin nyt kysyin vasta liikkeestä nii sano ettei eestä voi säätää miten niin ei. Ja kans sano ettei ollu peräpään arvoja
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Siinä on mun autosta viimeisin lappu mitä olen säätänyt ja taka renkaan sais pystympään mutta tulee huonompi ajaa ja säätöpultit jumissa joten ei ole jaksanut kiinnostaa 🤣
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Teppo »

DEAD kirjoitti: 24 Syys 2019, 16:36 Ei ole lappu nyt hollilla mutta näyttää sultakin uupuneen peräpään arvot mitä perjantaina itekkin vähän kaipailin

Nyt kuulostaa aika vahvasti sille että ei viitsitä säätää ja tutkia oikeita arvoja kun kone ei niitä heti näytä.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Teppo kirjoitti: 24 Syys 2019, 17:27
DEAD kirjoitti: 24 Syys 2019, 16:36 Ei ole lappu nyt hollilla mutta näyttää sultakin uupuneen peräpään arvot mitä perjantaina itekkin vähän kaipailin

Nyt kuulostaa aika vahvasti sille että ei viitsitä säätää ja tutkia oikeita arvoja kun kone ei niitä heti näytä.
Ois pitänyt vähän tarkemmin kirjoittaa jotta kaikki ymmärtäisi kirjoituksen ilman rautalankamallia. Siis kaipailin. Eli lopulta saatiin ne ja sai säädettyä arvoihinsa. Olivat jostain syystä koneelta hävinneet. Ja oli parissa muussa putkassa sama homma että jostain syystä oli nuo arvot kadonneet vissiin jonkun päivityksen myötä. Aiemmin oli ollut arvot koneella kun vastaavaa kippoa oli säädelty.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
ooppeli666
'Senator'
'Senator'
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ooppeli666 »

täytyy viiä toiselle pajalle. On se kummaa ku ei ole edes camberia viittitty edestä säätää sano ettei voi. Tossa omassa coilover tolppa eessä pitäs siinä säätörako riittää.
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tuossa omassa noilla bilsteinin iskareilla sen verta käypänen sovitus että ei ilman vinkua saa säädeltyä mutta ei tuolle onneksi tarvetta ollut.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
ooppeli666
'Senator'
'Senator'
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ooppeli666 »



Luulis riittävä tommone säätö. Vectra c ainakin piisas ta technix tolpilla
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Avatar
ooppeli666
'Senator'
'Senator'
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ooppeli666 »

Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Avatar
ooppeli666
'Senator'
'Senator'
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ooppeli666 »

https://aijaa.com/uwn5lC joo camber sallitussa mutta miksi jätetään noi iso ero.. Repsika renkaa näkee silmillää et o negatiivisella
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Avatar
ooppeli666
'Senator'
'Senator'
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ooppeli666 »

Kyllä toi säätämine on sit vaikeaa toista kertaa nyt viimeks ei viittiny säätää kulmaa ollenkaan.Eikös nyt tuo camber kulma yritetä säätää samalailla molemmin puolin eikä jätetä isoa eroa? - 0.3 ja - 1.0 eroa tullu näkee katsomalla.
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2206
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Iro »

Camberissa n. puolen asteen ero alkaa olla sellainen että se vaikuttaa. Toisaalta toi camberero on silleen hyvä että, kääntää vasemmalle eli kompensoi sitä ojaanmenoefektiä.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
ooppeli666
'Senator'
'Senator'
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ooppeli666 »

Juu tossa sitä jo enemmänki.
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Avatar
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3042
Liittynyt: 16 Loka 2007, 20:27

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Oletteko mitanneet napa-kaari mittoja -30mm jousisarjojen asennuksen jälkeen että mitä on todellinen madallus? OPC-linet ilmeisesti -15mm alunperin. Sais vähän käsitystä mihin korkeuteen niillä auto tulee, kun nelikkoon ei oikeen ole -40mm jousia tarjolla.
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Wlle kirjoitti: 28 Huhti 2020, 14:55 Oletteko mitanneet napa-kaari mittoja -30mm jousisarjojen asennuksen jälkeen että mitä on todellinen madallus? OPC-linet ilmeisesti -15mm alunperin. Sais vähän käsitystä mihin korkeuteen niillä auto tulee, kun nelikkoon ei oikeen ole -40mm jousia tarjolla.
Eikö nuo mitat otteelle tule jos leimalla käyttää?
Ja ohan tuossa hiukan muuttujia mukana Miten -30 sarjalla tippuu
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3042
Liittynyt: 16 Loka 2007, 20:27

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Rookeri kirjoitti: 28 Huhti 2020, 17:17 Oma on 4x4 2.0cdti opc-line ja Eibachin -30mm sarjalla vuoden päivät. Pitäs mitata kaarimitat sulle.
Ois jees, kiitos!

DEAD kirjoitti: 28 Huhti 2020, 18:09 Eikö nuo mitat otteelle tule jos leimalla käyttää?
Ja ohan tuossa hiukan muuttujia mukana Miten -30 sarjalla tippuu
Tuleehan ne, ja niihinkin on hyvä verrata esim vuoden päästä onko tippunut vielä. Mulla oli kerran vääntö katsastusmiehen kanssa otteen mitoista kun eivät aivan täsmänneet katsastushetken mittoihin, eikä alustalle siis oltu tehty mitään siinä välissä.

Lähinnä kiinnostaa paljon tuolla eibachin setillä putoaa, nyt navasta kaareen näytti olevan eessä 375-380mm ja takana 380-385mm..
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Vastaa Viestiin