a vectran alustan suojaus???

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
ewerlast
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Helmi 2013, 17:03
Paikkakunta: Heinola

a vectran alustan suojaus???

Viesti Kirjoittaja ewerlast »

Eli kaipailisin vinkkejä että millä litkuilla ootte suojannu ooppeleitanne? Kun olis tässä tarkotus suojata auton alusta, ku nää ooppelit enemmin tuntuu ruostuvan vaikka muuten pelaiski :) Tässä vähän lisää inffoa, eli ku ajoin auton montulle ja tutkin pohjaa, ni ilokseni sain todeta että entinen omistaja ei puhunut paskaa pohjan kunnosta (auto ollu mulla loppu syksystä lähtien) eli massattu on, eikä ainakaa heti pistäny silmää että ois hitsailtu... Ku juttelin yhen vanhan opiskelu kaverin kanssa joka tekee auton ruostesuojauksia työksee eli hänellä on oman aika iso pulju, ni sano mulle näin.. "jos on yhtää alkavaa ruostetta siis jos ollaa todella tarkkoja ni ei missään nimessä sais massata vanhan massan päälle jos vanha massa ajaa vielä asian se kelpaa" koska ruostehan muhiii ja leviää myös massan alla. Ja tää kaveri ei edes suostu tekemää massauksia tän ikäsii -90 luvun puolen välin autoihin, ellei auton pohja oo todella hyvässä kunnossa eli projekti ja rakennetut harraste autot. Ja ihan ymmärrettävää musta, kuulema jos peli alkaa ki ruostumaa yllättäen ni on kuulema vielä 10 vuoden päästä massajan syytä ja tietämättömyyttä. Siinä saa kuulla kuulema ihan urakalla vittuilua ja haukkumista :) Ja suositeli mulle että alustan pesu kuivattaminen (min 1 vrk) sitte vanhan massan päälle joku "hengittävä" litku mikä pysäyttää alkavan ruosteen ja täydentää vanhan massan kestävyyttä/tehoa. Sano viel että paras keksintö sitten kynän on juokseva terva käyttää kuulema töissäki sitä oli sitä mieltä että ku vanha massa on kunnossa ja juoksevaa tervaa OHKANEN kerros ni tulee hyöty suhteeltaa paras tulos. Ja kyllähän se kuulostaa toden mukaselta ku luin sitte vanhoja tekniikan maailma lehtiä ni niissä testattii tälläset aineet eli suihkutettii näitä helvetin kalliita merkki litkija ja normi juoksevaa mutteritervaa hieman ruosteisee rauta profiilii ja jätettii ulos 1 vuodeks ni tervaa oli huomattavsti mutta esim dinitrolli oli häipyny. Siinä testissä vielä mainittii että terva ei lähe pois käyntännössä koskaan ellei sitä kemialisesti poisteta. Ja pysyy tahmeena koko ajan. Ainoo miinus kuulema oli että alustan kuivattaminen (jähmettyminen) suojauksen jälkee kesti puolta kauemmin ku muilla tuotteilla. Nyt vinkkejä ja keskustelua muilta oopeli kuskeilta. Tää kaveri on saanu kiitosta autolehtiä myöten että tuskin puhu ihan paskaa...
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Re: a vectran alustan suojaus???

Viesti Kirjoittaja 18E »

kysypä tuota vuoden päästä tai parin. En tiedä olinko hullu vai kaheli, mutta aika vähän löysin juttua missä autonpohjaa olisi joku tervannut. Dinitrol tms.mainoksia löytyi kyllä joka kadunkulmasta, mutta pellavaöljy+terva -yhdistelmään en juuri mistään!

Omat aikaisemmat kokemukset tervasta on pulttien jengoista sekä ikkunan karmeista, kummankin kosteudenkesto on järjettömän hyvä, joten tuumasta toimeen! Honkkarista saa venetervan nimellä ainetta ja sattui vielä et oli -40% alennuksessa. reilu parikymppiä 5litraa. ja 2/3:sta auton pohjaa on nyt voideltu ja menekki on ollut 1litran tienoilla.

Jokatapauksessa levittäminen on todella helppoa! Kun se on valmiiksi sekoitettuna ja mäntytärpätillä ohennettu, niin menee sellaisenaan ruiskun läpi ! -ja ainehan on kaikilta osiltaan myös erittäin ekologinen vaihtoehto! (pellavaöljy/terva)

Kuten mainitsit, niin kuivatus on sitten oma juttunsa, kärry tuoksuu sellaisille tervasnapsiannoksille et sen löytää 10metrin päästäkin silmät ummessa!
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Vastaa Viestiin