Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja TJT »

Agiperi kirjoitti:Niin, eikös niissä virallisissa huolto-ohjeissa usein ohjeisteta tekemään paljon turhaa (purku)työtä, vaikka jobi olisi mahdollista hoitaa nopsempaakin
Calibran taka-akselin kumityynyjen vaihto huolto-ohjeen mukaan tiputtaa koko perän alas, vaikka nuo vaihtaa yksi puoli kerrallaan turhia purkamatta ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
edelweiss79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 30 Elo 2009, 20:15
Paikkakunta: Liperi

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja edelweiss79 »

Aiheeseen liittyen oli vectra viikonloppuna nosturilla muista syistä ja tuli vilkuiltua samalla jarruputkia niin olipahan umpiruosteisen näköinen putki juurikin tuossa bensatankin yläpuolella! Elinaika ennuste lyhyt :D
Satulanvaihtoa isompia jarruremontteja ei ole tullut itse tehtyä, mutta jos päivän varaa ja karjalaa riittävästi niin onnistuisi itseltäkin tuo vaihto? :bonk:
Avatar
Fallen
'Senator'
'Senator'
Viestit: 904
Liittynyt: 24 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja Fallen »

Paha sanoa. Itse kävin just tänään Persianlahden autokorjaamolta tuossa limingantullissa kyselemässä hommaa. Aika tuli varattua sitten perjantaille. n 4h meinas että menee kun putket purkaa ja taittelee uudet tilalle. 56e/h :/ eli pari hunttia säästää jos ite tekee.

Tuli samalla katteltua että ois ihan hyvä varmaan hiekkapuhallella paskoja pois pohjasta ja vettää uudet massat :)
Kuvausta ja arttia: juhakarjalainen.com
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
Avatar
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6872
Liittynyt: 26 Syys 2006, 23:06
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

eikö se kaukko ole kohtuuhalpa oulussa
opel vectra c 2,2 gts
Avatar
Hanskix
'Senator'
'Senator'
Viestit: 310
Liittynyt: 28 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja Hanskix »

Homma tuli tehtyä itse tossa alkukesästä.
Tuo 700eur yhdestä putkesta ei vaan napannut ja loppujenlopuksi molemmat taakse menevät putket oli samassa kunnossa ja vielä taka-akselia pitkin menevä pätkä oli sökö.
Tarvikkeet Biltemasta 5m kieppi jarruputkea 19 eur ja nipat 6kpl 7.50eur osat yht. 26.50eur
molemmille puolille. Lainasin kaverilta jarruputkityökalua ja tein putkenpäät itse.
Homma helpottuu huomattavasti jos auton saa nosturille. Vanhat kiinnikkeet näytti aika haperoilta.

-h
Vectra 2.5 Metrosport Sedan -00
Audi A4 2.0TFSI sedan -09
Vectra 2.2 Elegance Voyage -01(EX)
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

paljon meni aikaa?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
mika.mak
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 133
Liittynyt: 16 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Toijala

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja mika.mak »

Onko joku tehnyt homman Motonetin putkilla?Onko se pitkä putki sama molempiin takapyöriin?
Avatar
Fallen
'Senator'
'Senator'
Viestit: 904
Liittynyt: 24 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja Fallen »

niinhän siinä kävi että n 400e remppa se tuokin oli. oli sen verran jumissa kiinnikkeet ollu että olivat joutuneet niitä uusimaan kans. ja se käsityön hinta... :(
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3973
Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Huh huh mikä hinta tuo 700€ Vaikka on varmasti työtä ja tankkikin pitäisi irroittaa pois alta. Tuon on kyllä projekti jossa säästää ihan pirusti mikäli ostaa jarruputket ja asentaa itse. Vähän samaa luokkaa kuin ilmastoinnin höyrystimen vaihto, merkkiliikkeen osapaketti 1200€ ja siihen vielä puolet lisää asennuskuluina ja vielä täyttö päälle. Tämänkin homman saa tehtyä kymmenesosalla kun vain itse viitsii tehdä.
Avatar
Mikaa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 19 Loka 2006, 18:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja Mikaa »

Vectrasta meni jostain tankin päältä jarruputki poikki. Motonet tarjoaa monen näkösiä putkia valmiina.
Oisko mitään kuvia miten ne putket menee siellä tankinpäällä ku ei ole mahdollisuutta irroittaa tankkia nyt?
Että pitääkö vaihtaa putki edestä asti vai onko siellä jossain liitos mitä ei näe..
Astra H 1.7 CDTI Cosmo -05
CBR 1100XX Super Blackbird -97
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3973
Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Löysin tälläiset kuvat:

http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/ ... ll.209005/

Nuo tietty brittifoorumilta.
mika.mak
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 133
Liittynyt: 16 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Toijala

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja mika.mak »

Mikaa kirjoitti:Vectrasta meni jostain tankin päältä jarruputki poikki. Motonet tarjoaa monen näkösiä putkia valmiina.
Oisko mitään kuvia miten ne putket menee siellä tankinpäällä ku ei ole mahdollisuutta irroittaa tankkia nyt?
Että pitääkö vaihtaa putki edestä asti vai onko siellä jossain liitos mitä ei näe..
Liitos löytyy mutta luultavasti putki on niin mätä ettei pysty vaihtaan muutakuin rintapellissä olevasta liitoksesta.Jotkut on vienyt putket eri reittiä niin ei tarvi tankkia irrottaa
Avatar
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6872
Liittynyt: 26 Syys 2006, 23:06
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

juu, erikautta tietenkin, mitä väliä mistä putket kulkee kun vain on kunnollisesti paikallaan.
opel vectra c 2,2 gts
jonize
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 125
Liittynyt: 09 Loka 2012, 22:48

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja jonize »

itse olen jarruputket molemmat vaihtanut ja vaikeaahan se ei ole mutta aikaa menee ja työtä riittää=) mutta kun auton saa nosturille niin mikäs siinä :D itse en uskaltais edes pyytää keltään 700e tuosta hommasta,hinta olisi aivan järjetön 8)
Opel on auto ja muut ovat kulkuneuvoja!
edelweiss79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 30 Elo 2009, 20:15
Paikkakunta: Liperi

Re: Vectra-B Takajarruputken vaihto 700eur

Viesti Kirjoittaja edelweiss79 »

jonize kirjoitti:itse olen jarruputket molemmat vaihtanut ja vaikeaahan se ei ole mutta aikaa menee ja työtä riittää=) mutta kun auton saa nosturille niin mikäs siinä :D itse en uskaltais edes pyytää keltään 700e tuosta hommasta,hinta olisi aivan järjetön 8)
Veditkö uudet putket konehuoneesta asti? Kiinnostaisko myös tietää onko nuo varaosaliikkeiden valmiit pitkät pätkät suunniteltu juurikin vedettäväksi konehuoneesta asti?

Näyttäisi olevan aika 50/50 ostaako valmiit pätkät vai metritavarana, tähän lisäksi joutuu tietenkin hommaamaan sen jarruputkityökalun.
« VECTRA B STW -00 »
Vastaa Viestiin