Sivu 2/3

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 30 Joulu 2011, 19:32
Kirjoittaja lmb-58
olen samaa mieltä, mulla oli jarrupalat keskeltä kaarevat ja sillä jousti kunnolla, uusilla vika korjaantui.

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 30 Joulu 2011, 21:31
Kirjoittaja jjvirtan
Kun homman osaa ei järjestyksellä ole väliä.

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 31 Joulu 2011, 00:17
Kirjoittaja Ari-S
pitää noi omatkin palat käydä lävi kun ei sellasta kunnon tuntumaa saa.. edellises 2.5 automaagis oli ihan erilainen tuntuma

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 31 Joulu 2011, 01:27
Kirjoittaja Tuomas
jjvirtan kirjoitti:Kun homman osaa ei järjestyksellä ole väliä.
Eikös sitä osaamista ole se että tekee hommat oikein ja oikeassa järjestyksessä...

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 31 Joulu 2011, 17:41
Kirjoittaja Ville
Nalen kirjoitti:Mun mielestä Omegan jarrut ovat alkujaankin aika tehottomat suhteessa auton painoon. Paljon enemmän sai polkea jarrupoljinta, vaikka paloina EBC Ultimaxit ja levyinä Zimmermanit verrattuna nykyiseen täysin vakioon Astraan.
Ainakin kaikki A- ja B.mallit jotka on varustettu 6-koneella, on aivan saakelin tehokkaat jarrut. Itse on parhaimmillaan tai pahimmillaan tullut autobahnalla kokeiltua 4-litrasella ompulla täydestä vauhdista pysäytys (siis melkein 300km/h), ja täytyy vain kehua jarruja :D

Se jos jarrut ei ole ylitehostetut niinkuin nykyautoissa tuppaa olemaan, ei tarkoita etteikö jarrut ole hyvät ja tehokkaat :roll:

Ja ehjä jarrujärjestelmä kyllä ilmautuu teki sen mitenpäin tahansa, kokeiltu on AIKAmonta kertaa :wink:

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 01 Tammi 2012, 00:18
Kirjoittaja omega16T
Tuomas kirjoitti:
jjvirtan kirjoitti:Kun homman osaa ei järjestyksellä ole väliä.
Eikös sitä osaamista ole se että tekee hommat oikein ja oikeassa järjestyksessä...
Kiinnostaisi kuulla perustelut siitä miksi tuolla ilmausjärjestyksellä olisi jotain merkitystä?

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 01 Tammi 2012, 00:51
Kirjoittaja jjvirtan
omega16T kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:
jjvirtan kirjoitti:Kun homman osaa ei järjestyksellä ole väliä.
Eikös sitä osaamista ole se että tekee hommat oikein ja oikeassa järjestyksessä...
Kiinnostaisi kuulla perustelut siitä miksi tuolla ilmausjärjestyksellä olisi jotain merkitystä?
Pyörä kerrallaan kun huolella tekee homma onnistuu,,,Ilmastusjärjestykset lähinnä käytäntöä tuntemattomien insinöörien keksintöä.Viimeksi ilmattu B2 omegan jarrut,ilmattu pyörä kerrallaan :D ja hyvin onnistui.Minimissäänn onnistuu läpinäkyvällä putken palalla,,

Arvoitus on miten ilmaa mennyt aiemmalla omistajalla noinkin paljon jarruihin,,ilmeisesti vaan köyhästi ajettu palat ja levyt tosiaan niin lopulle että ilmaa päässyt paljon sisään.

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 04 Tammi 2012, 15:35
Kirjoittaja kcl
Melkolailla monessa alle 30- vuotiaassa autossa on ristikkäiset jarrupiirit, faktaa pöytään autoista joissa on etu/takapiirijako :food: Asianhan voi helpostikin päätellä siitä mihin pääsylinteriltä lähtevät putket menevät...

Ilmausjärjestyksellä ei sinänsä ole väliä vaan järjestyksen ajatuksena on että samasta piiristä ensin ilma pois ja sitten toisen pariin. Useimmissa opuksissa järjestykseksi esitetään automallista riippumatta oikea taka - vasen etu - vasen taka - oikea etu.

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 08:02
Kirjoittaja Ari-S
Ville kirjoitti:
Nalen kirjoitti:Mun mielestä Omegan jarrut ovat alkujaankin aika tehottomat suhteessa auton painoon. Paljon enemmän sai polkea jarrupoljinta, vaikka paloina EBC Ultimaxit ja levyinä Zimmermanit verrattuna nykyiseen täysin vakioon Astraan.
Ainakin kaikki A- ja B.mallit jotka on varustettu 6-koneella, on aivan saakelin tehokkaat jarrut. Itse on parhaimmillaan tai pahimmillaan tullut autobahnalla kokeiltua 4-litrasella ompulla täydestä vauhdista pysäytys (siis melkein 300km/h), ja täytyy vain kehua jarruja :D

Se jos jarrut ei ole ylitehostetut niinkuin nykyautoissa tuppaa olemaan, ei tarkoita etteikö jarrut ole hyvät ja tehokkaat :roll:

Ja ehjä jarrujärjestelmä kyllä ilmautuu teki sen mitenpäin tahansa, kokeiltu on AIKAmonta kertaa :wink:
niinpä, aina sieltä on ilmat pihalle tullu

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 23:35
Kirjoittaja samsa87
kcl kirjoitti:Melkolailla monessa alle 30- vuotiaassa autossa on ristikkäiset jarrupiirit, faktaa pöytään autoista joissa on etu/takapiirijako
Yhteen b omegaan takajarruputket vaihdoin ja samasta haarasta takapenkin alta putket satuloille tuli. Eiks silloin oo takajarrut oma piiri?

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 01:16
Kirjoittaja Tuomas
kcl kirjoitti:faktaa pöytään autoista joissa on etu/takapiirijako
Alfa 75 ilman abseja, etupyörät on yksi piiri ja takapyörät toinen. ABS-jarrullisesta versiosta olen nähnyt mainittavan että piirejä olisi kolme, takapyörät yksi piiri ja etupyörät kumpikin omansa, varmaksi en kolmesta piiristä tiedä vaikka tuommoisen omistankin :lol:

Vanhassa Saab 900:ssa ja 90000:ssa on sama abs-systeemi ja takapyörät on keskenään samaa piiriä.

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 20 Elo 2018, 09:35
Kirjoittaja Sepi79
3 piirinen ennen 98 vasen etu, oikea etu, vasen taka, oikea taka.

4 piirinen 98 jälkeen vasen taka, oikea etu, oikea taka, vasen etu.

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 20 Elo 2018, 09:39
Kirjoittaja Sepi79
Heh, sori. Piti vaan itselle kirjoittaa ylös tuo järjestys mutta painoinkin vahingossa lähetä :bonk:
No mutta siinä on se haynesin kertoma järjestys jos sitä joku vielä miettii. Virrat saa olla pois eikä koneen tarvitse käydä.

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 27 Elo 2018, 21:59
Kirjoittaja mandula
Ite Omegasta aina ilmannut oikee taka, vasen taka, oikee etu, vasen etu.

Yleensä yksin, laudanpätkä pitämään paineen polkimessa nipan aukasun ajaksi. Penkin selkänojan pehmusteet toimii jousena sen verran että poljin painuu pohjaan.

Pari vuotta sitten hassuttelin ja ostin ilmaustyökalun Motonetistä. Nyt saa imettyä alipaineella suoraan aukinaisesta nipasta ilmat ja vanhat nesteet pois ja samaa tahtia uutta säiliöön tilalle. Jarrupolkimeen ei tarvi koskea. Tuolla saa kytkimenkin ilmattua.

Niin lyhyesti, saa ne ilmat sieltä pois missä järjestyksessä ja millä työkaluilla vaan, kunhan tietää mitä tekee :)

Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys

Lähetetty: 09 Kesä 2023, 18:20
Kirjoittaja Motonetisti
Nosteellaanpa vanha ketju... Mullahan tuli nyt koko systeemi sitten tyhjäksi, kun vaihdoin kaikki jarruputket ABS-boksilta eteenpäin (pl. ne kaksi putkea jotka tulee pääsylinteriltä), niin kuinka tuo testerillä ilmaus oikein menee tässä tapauksessa, eli mistä löydän Opcomista toiminnon jolla ABS-pumppuyksikkö laitetaan "huoltotilaan"? Jäi sellanen kuva tätä lukiessa että ABS-pumppu voi panna kampoihin ilmatessa nyt kun systeemi on päässy aika lailla tyhjäksi.