Eli tuli vaihdettua Vectra C farkkuun katkenneen etujousen myötä etupäähän molemmille puolille jouset, iskarit, yläpään laakerit, koiranluut + ne haitarisuojakumit iskareille.
Koelenkillä ilmaantui heti rutinaa molemmilta puolilta aika lailla jokaisesta epätasaisuudesta tiessä. Voiko kyseessä olla esim. "uutuuden kankeutta" koiranluissa tai jousien paikkansa hakemisessa, vai onko syytä hakea vikaa jakarin toisesta päästä?
Ääni tosiaan on rutisevaa, ei missään muotoa kolisevaa tai paukkuvaa kuten katkenneen jousen kanssa välillä oli. Ja vikaa tosiaan ei ole ennen ollut, eli syyllinen löytynee asennettujen osien alueelta.
MeisseliMake kirjoitti:Hyödynnetääs tätä ketjua...
Eli tuli vaihdettua Vectra C farkkuun katkenneen etujousen myötä etupäähän molemmille puolille jouset, iskarit, yläpään laakerit, koiranluut + ne haitarisuojakumit iskareille.
Koelenkillä ilmaantui heti rutinaa molemmilta puolilta aika lailla jokaisesta epätasaisuudesta tiessä. Voiko kyseessä olla esim. "uutuuden kankeutta" koiranluissa tai jousien paikkansa hakemisessa, vai onko syytä hakea vikaa jakarin toisesta päästä?
Ääni tosiaan on rutisevaa, ei missään muotoa kolisevaa tai paukkuvaa kuten katkenneen jousen kanssa välillä oli. Ja vikaa tosiaan ei ole ennen ollut, eli syyllinen löytynee asennettujen osien alueelta.
Ei, kyllä ne osat joko on kunnossa tai sitten ei. Oliko vanhoissa jousissa ne kumit jousen päiden ympärillä? Jos oli ja uusissa ei ollut siinä voi olla syy ääniin. Laitoitko tunnettujen valmistajien osat vai harakiri osat?
Vanhoissa jousissa oli (muistaakseni) alapäässä se kumiputken pätkä, jonka pyöräytin myös uusiin. Yläpäässä mun mielestä oli vain jousen yläpuolella se haitarikumin yläosa ja sen päällä laakeri.
Jouset, haitarikumit ja yläpään laakerit oli AD:sta (merkkejä en nyt muista), koiranluut ja iskarit Motonetistä. Eli ei orkkiskamaa. Meni aika lailla sen mukaan, mitä oli hyllytavarana saatavilla noissa puljuissa & marmoritiskillä.
Syyllinen löytyi jakarin toisesta päästä...
Vaikka kahteen otteeseen tuli kiristettyä iskarin ja ylätukilautasen mutteri, niin silti ei ollut riittävän kireällä. Hampaat irvessä tuli vielä kerran väännettyä sitten mutteri, kunnes tuli pysähdys totaalisesti. Sen jälkeen ei enää yhtään rutissut paikat. Haastavinta oli tietysti samaan aikaan pitää iskarin "akselia" paikoillaan kuusiokoloavaimella ja putkitongeilla.
MeisseliMake kirjoitti:Syyllinen löytyi jakarin toisesta päästä...
Vaikka kahteen otteeseen tuli kiristettyä iskarin ja ylätukilautasen mutteri, niin silti ei ollut riittävän kireällä. Hampaat irvessä tuli vielä kerran väännettyä sitten mutteri, kunnes tuli pysähdys totaalisesti. Sen jälkeen ei enää yhtään rutissut paikat. Haastavinta oli tietysti samaan aikaan pitää iskarin "akselia" paikoillaan kuusiokoloavaimella ja putkitongeilla.
oon samalla periaattella tuon kuningasmutterin kiriny kun sinäkin ja monesti miettiny että minkälainen avain siinä oikeaoppisesti kuuluisi olla että työn pystyisi suorittamaan "oikein oikeilla työkaluilla" vai pitääkö vaan olla riittävän voimakas pulttimopo että saa kerrasta piukkaan
Toki se mutteri on tiukassa kiristää kun jousi nyt laittaa vastaa, mutta kun kiristää sen pohjaanasti enne jousipuristimien löysäystä, niin kiristyy paljon helpommin.
Spirit_ kirjoitti:Toki se mutteri on tiukassa kiristää kun jousi nyt laittaa vastaa, mutta kun kiristää sen pohjaanasti enne jousipuristimien löysäystä, niin kiristyy paljon helpommin.
Auto pyörilleen ja mutterimopolla päästää niin tulee hyvä.
Spirit_ kirjoitti:Toki se mutteri on tiukassa kiristää kun jousi nyt laittaa vastaa, mutta kun kiristää sen pohjaanasti enne jousipuristimien löysäystä, niin kiristyy paljon helpommin.
Auto pyörilleen ja mutterimopolla päästää niin tulee hyvä.
Toki onnistuu mutterimopolla, mutta kannattaa olla varovainen, että ei kierteet korkkaa. Kaikilla ei välttämättä ole mutterimopoa ja monet valmistajat kieltävät mutterimopon käytön.
Spirit_ kirjoitti:Toki se mutteri on tiukassa kiristää kun jousi nyt laittaa vastaa, mutta kun kiristää sen pohjaanasti enne jousipuristimien löysäystä, niin kiristyy paljon helpommin.