Mikähän vois olla syy ku takapäästä kuuluu kauhea kolina ja samalla vähä raappiva ääni? Autoa on madallettu 40mm ja kyseessä on b-vectra -96.
Kun painaa puskurista alaspäin niin ääntä kuuluu myös. Voiskohan se liittyä jotenki kallistuksen vakaajiin?
Olis myös iskareitten vaihto edessä ja olen vähä ajatellu ostaa bilstein sprint iskarit. Onko kellään kokemusta niistä ja onko kokemuksia muista hyvistä iskareista?
Osta muuten esim Weitecin sarja, on tosi hyvä, ittellä alla Weitec ultra GT sarja, 40mm madalluksella, ja toimii ku junan vessa, omaa autoa ei entiseksi tunnistanut.Maksaakin ainoostaa 385€ koko satsi, iskarit ja jouset.
Tai sitten vaihtoehtoisesti jos haluut vaan iskarit, suosittelen Weitecin säädettäviä ultra tx iskareita, paljon halvemmat ku esim konit tai bilsteinit, mutta laadussa ei häviä pätkääkään.
Minulla on -91 Vectra 4x4 ja takapään kolinaa on tutkittu Metro-Autossa, mutta syytä ei löydy. Etenkin epätasasilla teille kuuluu koko ajan "kolikoli" mutta asfaltilla ei mitään.
Niin takapää ei tosin kolise vaan natisee, eli ilmeisesti puslat pitää ääntä. Mitä kannattaisi vaihtaa kun kerran remontti tiedossa. Vectra B autona. madallus ei tietysti pahaa tekisi...
Opel is my ride: Onko se sun autos farkku? Itselläni on vectra sportvoyage. Tässähän on jo alkujaan vakiota matalempi (19mm?)alusta, mutta joudun uusimaan iskarit ja kenties samalla hieman madaltaisi lisää. Tuo kuulostaisi hyvältä toi Weitecin sarja ja varsin kohtuuhintaiselta.
Niin ja natiseva ääni kuuluu myös meitsin opelista.....
No kamoon, kyllähän me kaikki tiedettiin että ooppeleista kuuluu omituisia ääniä jo ennen kuin sellaisen hankimme
Mutta sehän tässä jännää onkin
kannattaa vilkasta onko varapyörä kiinni kunnolla ja se kalusetti, ne voi kolista irtonaisina ikävästi
Dodiin, ainakin meikäläinen sai vihdoin ja viimein paikallistettua kolinan aiheuttajan. Pakoputki on poikki viimeisen laipan edestä, sitä ei huomannut vaikka auto oli nosturilla ja putkea heilutettiinkin joka suuntaan. Putki oli kylämästi ruostunut irti laipassa olevan hitsaus sauman vierestä ja näytti kuin olisi paikallaan. Vasta kun takapönttöä veti taaksepäin huomasin että sinne tulee rako. Kolauksen aiheutti putken pää osuessaan takapuskurin reunaan montussa. Että näin tällä kertaa... =)