Jarrusatulat!
Itse jättäisin ne maalamatta. Jarrusatulamaali taitaa olla turhimpien tuning-tavaroiden top 10-listalla.
Jos kuitenkin haluat ne maalata, pistä hyvät pohjamaalit alle, ja siihen joku likaakestävä maalipinta. Lakan tuoma lisäkiilto ei ole välttämätöntä mielestäni.
Kaverin rummut pistettiin ruostesuojaprimerilla pohjat, ja kuumakestohopealla väri.
PS! Homma helpottuu, jos vaivaudut ottamaan satulat irti. Puhtaus on myös huomioitava maalin kiinnittymisen kannalta.
Jos kuitenkin haluat ne maalata, pistä hyvät pohjamaalit alle, ja siihen joku likaakestävä maalipinta. Lakan tuoma lisäkiilto ei ole välttämätöntä mielestäni.
Kaverin rummut pistettiin ruostesuojaprimerilla pohjat, ja kuumakestohopealla väri.
PS! Homma helpottuu, jos vaivaudut ottamaan satulat irti. Puhtaus on myös huomioitava maalin kiinnittymisen kannalta.
Riippuu aika paljon siitäkin aiotaanko autolla AJAA vai vain liikkua rauhallisesti. Satulat kuumenevat muidenkin jarruosien kanssa aika reilusti jarruja käytettäessä vähän enemmän, kuten esimerkiksi radalla käydessä. Tällöin yleensä maalit tuppaavat kuumenemaan ja kuplimaan.
Itse tuossa muutama vuosi sitten jarrurempan yhteydessä kun satulat olivat irti, putsasin ne hyvin ja maalasin himmeän mustalla kuumankestomaalilla, olivat vähän aikaa ihan hyvän näköiset, mutta vähän ajan päästä ne olivatkin jo taas vähemmän siistin näköiset, kuumankestomaalikaan kun ei sitten sitä kuumaa kestänyt siinä määrin kuin jarrut kuumenivat. Tietysti jos homman tekisi säännöllisesti, niin saisi pysymään siisteinä.
Ainakin musta ja hopea ovat ihan asiallisia värejä satuloihin, miksei joku himmeä messinginvärikin. Sitten ne voi maalata punaisella kun satulassa lukee isolla AP, brembo tai vaikka PORSCHE...
Itse tuossa muutama vuosi sitten jarrurempan yhteydessä kun satulat olivat irti, putsasin ne hyvin ja maalasin himmeän mustalla kuumankestomaalilla, olivat vähän aikaa ihan hyvän näköiset, mutta vähän ajan päästä ne olivatkin jo taas vähemmän siistin näköiset, kuumankestomaalikaan kun ei sitten sitä kuumaa kestänyt siinä määrin kuin jarrut kuumenivat. Tietysti jos homman tekisi säännöllisesti, niin saisi pysymään siisteinä.
Ainakin musta ja hopea ovat ihan asiallisia värejä satuloihin, miksei joku himmeä messinginvärikin. Sitten ne voi maalata punaisella kun satulassa lukee isolla AP, brembo tai vaikka PORSCHE...
Mulla ainakin kestää värit satuloissa. Ensin maalasin jarrusatuloihin tarkoitetulla spraylla ja päälle vielä tavallista kun se jarruspraypurkki oli niin pieni. Puhdistin satulat ainoastaan tinnerillä. Tavallinenkin spray kestää normaalia käyttöä ja tietty sitähän voi lisätä helposti. jos entiset karisee tai palaa pois..halpaa kun on. Jarruihin voi itsekin maalata tekstiä sapluunan avulla ja saa varmasti persoonalliset jarrut.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 294
- Liittynyt: 22 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Järvenpää & Vantaa & Kirkkonummi
- Viesti:
Oltiin tossa S.O.R:ssa ajamassa apparaa ja kaveri oli maalannut G Astran satulat sekä keskiön punaisella maalilla. Siis tällä jarrusatula maalilla, satulan maali kesti, eikä alkanut kuplimaan, mutta keskiön maali kovasta kuumuudesta johtuen alkoi kupruilemaan hienosti ja haju oli aivan uskomattoman kauhea sisällä.
Että näinkin VOI käydä
Että näinkin VOI käydä
Face Your Fears and Live Your Dreams!
-
- 'Senator'
- Viestit: 324
- Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Siihen vaan ei valitettavasti käy mikä tahansa maali, sillä ratamiesten käyttämä maali on spesiaalimaalia, joka kestää kuumuutta ja kiveniskuja sekä "johtaa" lämpöä pois.
En tiedä saatavuudesta, mutta muistaakseni sillä ei mitään erikoista merkitystä jarrujen häipymiseen ole. Tosin kisatilanteessa saattaa sekunnin puolikkaatkin olla kriittisiä.
En tiedä saatavuudesta, mutta muistaakseni sillä ei mitään erikoista merkitystä jarrujen häipymiseen ole. Tosin kisatilanteessa saattaa sekunnin puolikkaatkin olla kriittisiä.
Kyllä normaalispraykin kestää riippuu vähän minkä merkkistä ! Muistaakseni ppg pysyy..
Kesärenkaiden vaihdon aikana kuitenkin mä maalasin jollain valkoisellasprayllä jonka valmistajaa en muista.
Yhtenä päivänä mä sit hieman räppäsin (kiihdyttelyä ja tiukkoja jarrutuksia.. )
Huomasin seuraavan päivänä mitä h****ttiä maaliit oli sulanu ja valunut irti (rummuista) !!
Eli joku maalit kestää ja jotkut ei !! Mutta luulisin että lämpömaalit kestää, jos pinta on putsattu ennen maalausta.. (Värejä vaan ei taida olla kun musta ja hopea)
Kesärenkaiden vaihdon aikana kuitenkin mä maalasin jollain valkoisellasprayllä jonka valmistajaa en muista.
Yhtenä päivänä mä sit hieman räppäsin (kiihdyttelyä ja tiukkoja jarrutuksia.. )
Huomasin seuraavan päivänä mitä h****ttiä maaliit oli sulanu ja valunut irti (rummuista) !!
Eli joku maalit kestää ja jotkut ei !! Mutta luulisin että lämpömaalit kestää, jos pinta on putsattu ennen maalausta.. (Värejä vaan ei taida olla kun musta ja hopea)
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3852
- Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Janakkala - Turenki
- Viesti:
Katoppa tästä:On 2002-05-28 15:15, salex wrote:
Kuinka kestää oikea jarrusatula maali? Foliatec ainakin valmistaa! Onkohan montaa eri väri vaihtoehtoa Foliatecilla?
http://www.kiiltovaunu.com/jarrumaalit.htm
Kai se toimii silleenkin!On 2002-05-29 12:44, havericky wrote:Osta kiiltovaunulta foliatecin mustaa ja sinistä jarrusatula väriä. Tee niistä sopiva seos ja avot!On 2002-05-29 12:40, salex wrote:
Saako mistä tummansinistä oikeaa jarrusatulamaalia? Ei mitään sprayta!
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2002-05-29 12:44 ]</font>