Kohtuuhintaiset madallusjouset B vectraan

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
MAX
OCF Member
OCF Member
Viestit: 2894
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

On 2003-05-13 09:19, L@te wrote:

Asia sovittu :wink: Itse ajattelin heittää alle uretaanipuslaa, saas nähdä koventaako ne hirveästi ja tuovatko sisämelua miten hirveesti lisää.
Juu, ei me ainakaan kaukana toisistamme asuta, katotaan joku väli. :smile: Itsellä olisi tilattuna jo ne vakaajaan tulevat Us-partsista ja muitakin voisi ehkä harkita. Toi alusta on vain jo muutenkin sen verran kova et sitten saattaa jo alkaa paikat rämisemään/hajoamaan. Seuraava vaihe on sitten hitsaus / liimaussaumojen paikkailu :smile:
On 2003-05-13 09:15, OpelVectra wrote:
Asian vierestä, mutta
onko Max tehnyt muita muutoksia tyylikkäseen b-vectraan talven aikana, kun alustan? Jossain vaiheessa taisit vihjaista suunnittelevasi auton ylimaalausta (vai ymmärsinkö oikein).
Konttia olen kovasti koittanut rakennella mutta ei sitä ole kauheasti ehtinyt muuta. Vanteet vaihtuivat taas kerran, tuulilasi uusittiin vihdoin ja sit jotain muuta pientä nysväämistä maskin ja muun kanssa :smile: Maalaus tulee kyllä eteen, väristä ei ole vielä päätöstä mutta ehkä sama musta ylimaalaus ja siihen sitten pirusti lakkakerroksia päälle( nythän lakkaa ei ole ollenkaan ). Pariin viimeiseen kerrokseen jos laittaisi candyä tai jotain helmiäistä sitten mukaan. Jos rahatilanne myötää niin eiköhän kuukauden sisään olla jo voiton puolella maalauksen suhteen.
Konepuoli / Jarrut on sitten seuraava vaihe kun nyt alustakin toimii.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
OpelVectra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 225
Liittynyt: 14 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja OpelVectra »

No autohan on sitten jo reilusti näyttelykelpoinen?!
Hieno peli ja vielä käyttöauto!
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

Opel Vectra B madallusjouset

Weitec 40mm madallusjouset(tehdasmadalletussa n 20-25mm)
h 123e+alv=150,06e-h 128e+alv=156,16e riippuu max etuakselimassasta

Eibach 30mm madallusjouset
(tehdasmadalletussa n 10-15mm)
h 207,20e+alv=253e

-----------

vakiotyyppisillä iskareilla voi usein käyttää 30-40mm madallusjousia (vrt perusmalliin)
jäykempi jousitus rauhoittaa käytöstä ääritilanteissa
lisäksi auto on useimpien mielestä paremman näköinen matalampana
joissain ajotilantessa auto kuitenkin keinuu vakiotyyppisillä iskareilla, varsinkin jos vakioiskarit ovat kuluneet (esim auto yli 50000km ajettu)

koska madallusjouset ovat jäykemmät kuin vakiojouset niiden kanssa suositellaan sport-iskareita joissa on suurempi vaimennusvoima
tällöin turhat keinahtelut jäävät pois sekä ajettavuus ääritilanteissa paranevat selvästi
näitä ovat mm weitec gt, bilstein sprint ja vaimennussäädettävät weitec tx ja koni sport

esim weitec gt:
matalapainekaasuiskari, tarkoitettu vain madallusjousille, useimmiten lyhennetyllä ulosjoustolla mm Opelit

----------

Weitec Ultra GT alustasarjat Opel Vectra B
sis Weitec 40mm madallusjouset ja Weitec GT sport-iskarit
h yht 372e+alv=453,84e

________________
Pete

http://www.prostreet.fi
myynti@prostreet.fi
gsm +358-400-790019

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2003-05-13 09:57 ]</font>
Avatar
MAX
OCF Member
OCF Member
Viestit: 2894
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

On 2003-05-13 09:48, OpelVectra wrote:
No autohan on sitten jo reilusti näyttelykelpoinen?!
Hieno peli ja vielä käyttöauto!
Ääh, noitahan saa käytännössä kaupasta.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
OpelVectra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 225
Liittynyt: 14 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja OpelVectra »

Alkuperäinen sportjousi on b-vectrasta poikki, eli kiirusti tarvis vaihtaa jouset.
Taidanpa samalla vaihtaa kaikki neljä ja tilata Weitecit -40 mm.
Varmistaisin kokemuksia omaavilta vielä, että
mahtuuko renkaat pyörimään - 40 mm:n jousilla, 205/55/16 kumeilla, 7" x 16" et 38 vanteilla, kun autossa sisälokasuojat? ? ?
Nykyisellään ottaa pari kertaa vuodessa "hitusen" täydellä kuormalla kiinni toisen takalokarin kiinnitysnastaan.
Kiitti!
Kyntäjä
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Kyntäjä »

weitech ultra gt iskarisarja -40

Onko kokemusta kuinka kova se on.
Kun pitäs ajella sorateillä ja en
ole tekemässä mitään rata ohjusta vaan
cruisailu ja käyttöautoa.
Meneekö liian matalaksi eli tuleeko
"hipaisuja" usein.
Saako muuten vectra b säädettyä camperia
miten vai pitääkö ostaa palikkaa.
Renkais tulis 214/45/17
-4X4 Turbo-
-Lynx Racing 440 -04-
Vastaa Viestiin