astra g laakeri(ko?)

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
gfi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 00:53
Paikkakunta: Kotka

astra g laakeri(ko?)

Viesti Kirjoittaja gfi »

Eli onkoha mahdollisesti laakeri vetelemässä viimisiä repsikan etunurkassa?

Pitää tasaista jurina ääntä, ei oikeestaa kovene miten tahansa kääntää rattia, ei nopeuskaan oikeestaan kauheesti kovenna. Renkaassa ei tuntunnu väljyyttää kun koitin heiluttaa jne. Auto on -02. Onkohan paha keissi ite vaihtaa?
Talk to the hand, cause the face isn't listening.
Matzi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1051
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 20:27
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Ei ole paha vaihtaa kun tuohon ei vaihdeta laakeria vaan koko napa.
ryynanen
'Senator'
'Senator'
Viestit: 477
Liittynyt: 14 Touko 2007, 18:02
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja ryynanen »

Matzi kirjoitti:Ei ole paha vaihtaa kun tuohon ei vaihdeta laakeria vaan koko napa.
eikös siihen tartte sen pallonivelen ulosvetäjän. tms. Ite vaihdatin vähän aikaa sitten delta autossa. tais tulla osineen (motonet) päivineen vähän yli 200€ maksaan.
Matzi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1051
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 20:27
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Itse tuossa isännälle sen eteen vaihtelin reilu viikko takaperin enkä kyllä mitään ulosvetäjää tarvinnut. Itse irroitin koko etutolpan kun uusin iskarin samalla, mutta luulen ettei tarvitse yhtäkään niveltä irroittaa jos vaan se vetari mahtuu luiskahtamaan sieltä navasta ulos paikallaan renkaat ääriasentoon käännettynä. Jos se ei paikallaan mahdu tulemaan niin silloin joutuu raidetangonpään ja alapallon päästämään irti, mutta alapallokaan ei enää tuossa ole kartiolla eli ainoa päänvaiva on se raidetangonpää. Sen sain kyllä itse irtoamaan ihan 18mm hylsyn avulla. Mutta tuskin tuon vaihdatuskaan paljon tosiaan maksaa jos yhtään omat taidot epäilyttää. Lähinnä sitä tarkoitin helpolla ettei itse laakeria tarvitse takoa pihalle sieltä navasta kun kerran koko napa vaihtuu. En ole vaan tuota vetoakselin mahtumista vielä koettanut, mutta jos se sieltä mahtuu kuten oletan niin sitten ei tarvitse irroittaa kuin vetarin mutteri, jarrusatula ja -levy sekä ne 3 napaa kiinni pitävää torx-pulttia. Ja ikuinen vaikeushan on että kuinka kukakin määrittelee helpon.
Avatar
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1865
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

itse myös joskus ammoisina aikoina vaihtanut G-Astraan tuon etupäänlaakeripaketin ( siis se koko napajuttu). Kaverin kanssa aikaa tuhrautui noin 1-1,5 tuntia. Ei se mikään amerinkantemppu ole jos vähänkään pysyy työkalut kädessä.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Opeca
'Senator'
'Senator'
Viestit: 970
Liittynyt: 04 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Kumman puolen laaleria veikkaatte vialliseksi kun kääntää oikealla niin jurina kovenee?.Vasemmalle kääntäessä jurina hiljenee.Vaikea erottaa kumpi puoli pitää enemmän ääntä.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Avatar
juzze
OCF Member 2020
Viestit: 2792
Liittynyt: 03 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja juzze »

kokeile kummassa on välystä? tunkkaa toinen ilmaan heiluttele ja sit kokeile sitä toista jos ensinmäisessä ole klapia
Astra J sport tourer 2.0cdti A
ryynanen
'Senator'
'Senator'
Viestit: 477
Liittynyt: 14 Touko 2007, 18:02
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja ryynanen »

juzze kirjoitti:kokeile kummassa on välystä? tunkkaa toinen ilmaan heiluttele ja sit kokeile sitä toista jos ensinmäisessä ole klapia
nii..kyllä mulla ainakin tuntu selvä välys ku oli kuskinpuolen laakeri menny..
Opeca
'Senator'
'Senator'
Viestit: 970
Liittynyt: 04 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Luultavasti se on vänkärin puoleinen laakeri ku ei ole ollut häikkää abseissa ja nopeusmittarissa.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Avatar
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1036
Liittynyt: 13 Syys 2006, 21:03

Viesti Kirjoittaja ap85 »

En tiedä onko omasta astrastani myös laakeri menossa. Ravistaa perkeleesti tietyssä kohtaa lovassa kaarteessa vasemmalle kun kääntää rattia. Jonkin asteista ulinaa kuuluu myös maantienopeuksilla. Viimeksi ei välystä ollut kun pyöriä kokeilin. Taisi olla kevättä sillon. Huomenna keula nousee pukeille taas niin kokeilen välykset.
Skoda Octavia TDI
Matzi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1051
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 20:27
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Opeca kirjoitti:Luultavasti se on vänkärin puoleinen laakeri ku ei ole ollut häikkää abseissa ja nopeusmittarissa.
Laakeri saa olla ihan lopussa eikä silti välttämättä aiheuta ongelmia sille ABS:n anturille eli ei sitä tuon perusteella kannata alkaa päättelemään. Ja aivan sama muuten missä ABS:n anturissa häikkää niin ABS lakkaa toimimasta (kaikkien pyörien pyörimistähän tuo mittaa).
Opeca
'Senator'
'Senator'
Viestit: 970
Liittynyt: 04 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Kokeilin pikaisesti renkaat ilmassa välystä eikä kummallakaan puolella tuntunut merkittävää välystä.Tuo jurina tuntuu ratissa ja kaasupolkimessakin kun kääntää keskeltä oikealle.Pitää kokeilla tuota vararengasta edessä ja varmistua ettei renkaassa ole vikaa.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Avatar
gfi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 00:53
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja gfi »

mhah, uusi napa makso 170, serkku osti ku sai alennusta, ovh 230. Tuo jurinaki loppuu ku kääntää oikealle ja jos vasemmalle kääntää ei lopu eikä nouse. Jurina alkaa 40km/h ->. Vaan ihmettelen ku ei oikeen klappia tunnu kummassakaa renkaassa mut ääni tuntuis tulevan repsikan etunurkasta. No ens viikol pitää vaihtaa napa ku on aikaa.
Talk to the hand, cause the face isn't listening.
ryynanen
'Senator'
'Senator'
Viestit: 477
Liittynyt: 14 Touko 2007, 18:02
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja ryynanen »

gfi kirjoitti:mhah, uusi napa makso 170, serkku osti ku sai alennusta, ovh 230. Tuo jurinaki loppuu ku kääntää oikealle ja jos vasemmalle kääntää ei lopu eikä nouse. Jurina alkaa 40km/h ->. Vaan ihmettelen ku ei oikeen klappia tunnu kummassakaa renkaassa mut ääni tuntuis tulevan repsikan etunurkasta. No ens viikol pitää vaihtaa napa ku on aikaa.
motonetissä 99,90€ :lollis:
Avatar
gfi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 00:53
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja gfi »

ryynanen kirjoitti:
gfi kirjoitti:mhah, uusi napa makso 170, serkku osti ku sai alennusta, ovh 230. Tuo jurinaki loppuu ku kääntää oikealle ja jos vasemmalle kääntää ei lopu eikä nouse. Jurina alkaa 40km/h ->. Vaan ihmettelen ku ei oikeen klappia tunnu kummassakaa renkaassa mut ääni tuntuis tulevan repsikan etunurkasta. No ens viikol pitää vaihtaa napa ku on aikaa.
motonetissä 99,90€ :lollis:
köyhistä tuntuu :lol:
Talk to the hand, cause the face isn't listening.
Vastaa Viestiin