Kitkarengas asiaa

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
nuu6
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 22:04
Paikkakunta: vantaa

Kitkarengas asiaa

Viesti Kirjoittaja nuu6 »

Minkä merkkisiä kitkarenkaita opel kuskeilla on ollu käytössä ja minkälaisia kokemuksia on tullu.

Ite pitäis ostaa uudet talvitöppöset ja kitkat meinaan hommata kun sellaset on ollu kahdessa edellisessä opelissa. -(z)-
opel-blitz
Avatar
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1865
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Nokian WR:t oli joskus porukoiden Peugeot Expertissä. Niissä ei kyllä ollut moitteen sijaa. Aina toimi kun itse sillä ajoin.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Nokian Q ja RSi ollut käytössä. B Vectraan tulee ens talveksi uudet RSi:t, A:ssa oli jo viime talvena. Kitkoilla on ajetu jo monta talvea, eikä mitään ongelmia ole ikinä ollut.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
Juhi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 714
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Juhi »

Ääni täältä myös Nokian RSi:lle ! :peukku: ennen oli Astrassa 205/55-16 RSi:t ja ens talvena tulee A4:seen 205/50-17 RSi:t, aivan loistokummit.
Avatar
palehti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 508
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 20:23
Paikkakunta: Kalakutta

Viesti Kirjoittaja palehti »

Aikoinaan Carina II:ssa oli Misukan Maxi-Icet 195/60/15 ja ne olivat ookoo, ainut moite oli että loskakelissä mentiin kuin pulkalla...tosin saattoivat olla liian leveät kummit autoon.

-01 Mondeossa mulla oli 225/45/17 Misukan X-Icet puoli talvea ja totesin että ei näillä voi jatkaa ja ostin 225/40/18 Nokian RSI:t 8) Pidoltaan ja ajoltaan hyvin samanoloiset kummit, eli ei pahempia moitteita. X-Icet olivat tosi-tosi hyvät ajaa, tosin niiden vanteet olivat järkevämmällä eeteellä kuin noiden RSI:n valssit että kai sekin vaikuttaa.

Nykyvectrassa alla pyörii 205/55/16 Continentalin kitkat, malli oli muistaakseni III eli tämä viimeisin kitkamalli. Hyvät kummit myös nämä, ainut moite on puoliliukkaalla esiintyvä takapään "liitäminen", eli perse tuntee että takapää on juuri irtoamassa vaikka ei se olekaan irtoamassa.

Kitkat ovat hyviä, tosin kyllä mulle kelpaa nastatkin :-? hieman hymyssäsuin seuraan kitka-nasta keskustelua, kun toiset poru kurkussa puolustavat omaa kantaansa :sleep:
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Nuo Nokian RSi:t ovat kyllä aika hyvät, sellaiset minullakin on Calibrassa talvella. Vectralla olen ajellut Bridgestonen Blizzakeilla jotka eivät ole testejä voittaneet viime aikoina mutta hyvin on niilläkin pärjätty ja vielä kesät talvet rauhallisesti ajellen... olikohan nuo nykyiset WS-50-mallia, niitä kun on muutama sarja ollut samanmerkkisiä jo. Kauhean vanhojahan ei kannata käyttää, itse vaihdoin viime syksynä molempiin uudet alle.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
zorro
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 17:59

Viesti Kirjoittaja zorro »

Kokemusta ainakin seuraavista kitkoista:

Nokian wr 225/45/17 :

Testimenestys näillä renkailla heikko mutta oma kokoemus kuitenkin hyvä ..Lumella ja normi talviolosuhteissa pärjää hyvin ...Jäällä ja liukkaissa rampeissa ja risteyksissä kannattaa jättää pelivaraa...Hyvää myös ettei renkaat ole kovin opeat kulumaan...Urahekkyyttä jonkin verran

Bridgestone Blizzak ws-50 215/45/17

Nämä tuoreina kumeina edellen alla..Suuntavakaat ja hyvin toimivar renkaat lumella ja loskalla..Olen tyytyväinen edes uraherkyyttä ei huomaa..Yleiset käyttäjäkokemukset testituloksia paremmat.
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

En ostais muita kuin Continentalit tai varauksella ehkä Gislavedit. Contit on ainoat mitkä on kohtuu hyvät ajaakin. Etenkin Bridgestonet ja Nokialaiset on hyviä pidoltaan mutta niin löysiä ja hitaita käytökseltään että yököttää :bonk: (no okei.. RSi ja toi WS-50 ei taida mennä tähän kategoriaan). Mut ymmärtäähän sen että jos pitoa pitää saada ilman nastoja on runko ja kumiseos oltava pehmyt. Conti vaan on jotenkin aina osannut tehdä parhaan kompromissin niin että mikään ominaisuus siinä ei ole huono (vaikkei paraskaan) ja ennenkaikkea ajo-ominaisuudet ja -tuntuma on hyvät.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
pekuGM
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1968
Liittynyt: 27 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo/Pertteli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pekuGM »

Green diamondit. Ne mistä tulee niitä metallisiruja kumin joukosta. Ihan Ookoot hiljaiset, edulliset, ihan kohtuu pito kuivalla, märällä, ja lumellakin.
BMW X5
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Hakkapeliitta Q:t on ollut B ja A-omegoiden alla. Pitoa on ollut reilusti.

Nyt Vectrassa on Bridgestonet ja tyytyväinen oon ollut. Ei enää ikinä nastoja...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
BSport
'Senator'
'Senator'
Viestit: 832
Liittynyt: 06 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja BSport »

Taisin 4 talvea ajaa WS-50 Blizzakeilla. Täälä pohjosen keleillä omasta mielestä tosi hyvä rengas.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

BSport kirjoitti:Taisin 4 talvea ajaa WS-50 Blizzakeilla. Täälä pohjosen keleillä omasta mielestä tosi hyvä rengas.
Niin minäkin ajoin. Nyt on toisella satsilla samanlaisia lähdössä kolmas talvi. Käyttökokemukset erittäin positiiviset noista testihylkiöistä. Tuskin olisin ostanut WS-50:ä, jos olisin lukenut rengastestejä ennen ensimmäisen rengassarjan ostoa. Ajetaanko testit tyhjillä renkailla?
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Hakkapeliitta Q:sta parin talven kokemus ja ainakin nelivedon kanssa pelaa yksiin kuin ajatus.
Seuraavaksi ajattelin RSi:t laittaa alle tai sitten continentalia kokeilla.
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 985
Liittynyt: 14 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeBa »

Juhi kirjoitti:Ääni täältä myös Nokian RSi:lle ! :peukku: ennen oli Astrassa 205/55-16 RSi:t ja ens talvena tulee A4:seen 205/50-17 RSi:t, aivan loistokummit.
Lisää ääniä Nokian RSi:lle :peukku: Vecussa 205/50/17 rengastuksella ja on todella hyvät.
MB W201 190D OM605 powered with Holset
BSport
'Senator'
'Senator'
Viestit: 832
Liittynyt: 06 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja BSport »

rgs1 kirjoitti:
BSport kirjoitti:Taisin 4 talvea ajaa WS-50 Blizzakeilla. Täälä pohjosen keleillä omasta mielestä tosi hyvä rengas.
Niin minäkin ajoin. Nyt on toisella satsilla samanlaisia lähdössä kolmas talvi. Käyttökokemukset erittäin positiiviset noista testihylkiöistä. Tuskin olisin ostanut WS-50:ä, jos olisin lukenut rengastestejä ennen ensimmäisen rengassarjan ostoa. Ajetaanko testit tyhjillä renkailla?

Niin, ja pintaa niihin jäi vielä 6-7mm, menivät auton mukana kun tuota kotteroa talvella vaihdoin,että oisin ajanut varmaan vielä pari talvea niillä ...

Joo, samaa oon aina itekkin ihmetelly nuissa testeissä. Vaikuttaa tietenkin aikapaljon tuohon lopputulokseen kun ne arvostelee myös kuivan ja märän asfaltin yms ajo-ominaisuudet.
Onneksi täälä pohjosessa on aina melkein tiet polanteella...
Vastaa Viestiin