Kitkarengas asiaa
Kitkarengas asiaa
Minkä merkkisiä kitkarenkaita opel kuskeilla on ollu käytössä ja minkälaisia kokemuksia on tullu.
Ite pitäis ostaa uudet talvitöppöset ja kitkat meinaan hommata kun sellaset on ollu kahdessa edellisessä opelissa.
Ite pitäis ostaa uudet talvitöppöset ja kitkat meinaan hommata kun sellaset on ollu kahdessa edellisessä opelissa.
opel-blitz
Aikoinaan Carina II:ssa oli Misukan Maxi-Icet 195/60/15 ja ne olivat ookoo, ainut moite oli että loskakelissä mentiin kuin pulkalla...tosin saattoivat olla liian leveät kummit autoon.
-01 Mondeossa mulla oli 225/45/17 Misukan X-Icet puoli talvea ja totesin että ei näillä voi jatkaa ja ostin 225/40/18 Nokian RSI:t Pidoltaan ja ajoltaan hyvin samanoloiset kummit, eli ei pahempia moitteita. X-Icet olivat tosi-tosi hyvät ajaa, tosin niiden vanteet olivat järkevämmällä eeteellä kuin noiden RSI:n valssit että kai sekin vaikuttaa.
Nykyvectrassa alla pyörii 205/55/16 Continentalin kitkat, malli oli muistaakseni III eli tämä viimeisin kitkamalli. Hyvät kummit myös nämä, ainut moite on puoliliukkaalla esiintyvä takapään "liitäminen", eli perse tuntee että takapää on juuri irtoamassa vaikka ei se olekaan irtoamassa.
Kitkat ovat hyviä, tosin kyllä mulle kelpaa nastatkin hieman hymyssäsuin seuraan kitka-nasta keskustelua, kun toiset poru kurkussa puolustavat omaa kantaansa
-01 Mondeossa mulla oli 225/45/17 Misukan X-Icet puoli talvea ja totesin että ei näillä voi jatkaa ja ostin 225/40/18 Nokian RSI:t Pidoltaan ja ajoltaan hyvin samanoloiset kummit, eli ei pahempia moitteita. X-Icet olivat tosi-tosi hyvät ajaa, tosin niiden vanteet olivat järkevämmällä eeteellä kuin noiden RSI:n valssit että kai sekin vaikuttaa.
Nykyvectrassa alla pyörii 205/55/16 Continentalin kitkat, malli oli muistaakseni III eli tämä viimeisin kitkamalli. Hyvät kummit myös nämä, ainut moite on puoliliukkaalla esiintyvä takapään "liitäminen", eli perse tuntee että takapää on juuri irtoamassa vaikka ei se olekaan irtoamassa.
Kitkat ovat hyviä, tosin kyllä mulle kelpaa nastatkin hieman hymyssäsuin seuraan kitka-nasta keskustelua, kun toiset poru kurkussa puolustavat omaa kantaansa
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
Nuo Nokian RSi:t ovat kyllä aika hyvät, sellaiset minullakin on Calibrassa talvella. Vectralla olen ajellut Bridgestonen Blizzakeilla jotka eivät ole testejä voittaneet viime aikoina mutta hyvin on niilläkin pärjätty ja vielä kesät talvet rauhallisesti ajellen... olikohan nuo nykyiset WS-50-mallia, niitä kun on muutama sarja ollut samanmerkkisiä jo. Kauhean vanhojahan ei kannata käyttää, itse vaihdoin viime syksynä molempiin uudet alle.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Kokemusta ainakin seuraavista kitkoista:
Nokian wr 225/45/17 :
Testimenestys näillä renkailla heikko mutta oma kokoemus kuitenkin hyvä ..Lumella ja normi talviolosuhteissa pärjää hyvin ...Jäällä ja liukkaissa rampeissa ja risteyksissä kannattaa jättää pelivaraa...Hyvää myös ettei renkaat ole kovin opeat kulumaan...Urahekkyyttä jonkin verran
Bridgestone Blizzak ws-50 215/45/17
Nämä tuoreina kumeina edellen alla..Suuntavakaat ja hyvin toimivar renkaat lumella ja loskalla..Olen tyytyväinen edes uraherkyyttä ei huomaa..Yleiset käyttäjäkokemukset testituloksia paremmat.
Nokian wr 225/45/17 :
Testimenestys näillä renkailla heikko mutta oma kokoemus kuitenkin hyvä ..Lumella ja normi talviolosuhteissa pärjää hyvin ...Jäällä ja liukkaissa rampeissa ja risteyksissä kannattaa jättää pelivaraa...Hyvää myös ettei renkaat ole kovin opeat kulumaan...Urahekkyyttä jonkin verran
Bridgestone Blizzak ws-50 215/45/17
Nämä tuoreina kumeina edellen alla..Suuntavakaat ja hyvin toimivar renkaat lumella ja loskalla..Olen tyytyväinen edes uraherkyyttä ei huomaa..Yleiset käyttäjäkokemukset testituloksia paremmat.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
En ostais muita kuin Continentalit tai varauksella ehkä Gislavedit. Contit on ainoat mitkä on kohtuu hyvät ajaakin. Etenkin Bridgestonet ja Nokialaiset on hyviä pidoltaan mutta niin löysiä ja hitaita käytökseltään että yököttää (no okei.. RSi ja toi WS-50 ei taida mennä tähän kategoriaan). Mut ymmärtäähän sen että jos pitoa pitää saada ilman nastoja on runko ja kumiseos oltava pehmyt. Conti vaan on jotenkin aina osannut tehdä parhaan kompromissin niin että mikään ominaisuus siinä ei ole huono (vaikkei paraskaan) ja ennenkaikkea ajo-ominaisuudet ja -tuntuma on hyvät.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Niin minäkin ajoin. Nyt on toisella satsilla samanlaisia lähdössä kolmas talvi. Käyttökokemukset erittäin positiiviset noista testihylkiöistä. Tuskin olisin ostanut WS-50:ä, jos olisin lukenut rengastestejä ennen ensimmäisen rengassarjan ostoa. Ajetaanko testit tyhjillä renkailla?BSport kirjoitti:Taisin 4 talvea ajaa WS-50 Blizzakeilla. Täälä pohjosen keleillä omasta mielestä tosi hyvä rengas.
rgs1 kirjoitti:Niin minäkin ajoin. Nyt on toisella satsilla samanlaisia lähdössä kolmas talvi. Käyttökokemukset erittäin positiiviset noista testihylkiöistä. Tuskin olisin ostanut WS-50:ä, jos olisin lukenut rengastestejä ennen ensimmäisen rengassarjan ostoa. Ajetaanko testit tyhjillä renkailla?BSport kirjoitti:Taisin 4 talvea ajaa WS-50 Blizzakeilla. Täälä pohjosen keleillä omasta mielestä tosi hyvä rengas.
Niin, ja pintaa niihin jäi vielä 6-7mm, menivät auton mukana kun tuota kotteroa talvella vaihdoin,että oisin ajanut varmaan vielä pari talvea niillä ...
Joo, samaa oon aina itekkin ihmetelly nuissa testeissä. Vaikuttaa tietenkin aikapaljon tuohon lopputulokseen kun ne arvostelee myös kuivan ja märän asfaltin yms ajo-ominaisuudet.
Onneksi täälä pohjosessa on aina melkein tiet polanteella...