ilmanpaineet
Aika kovilta paineilta kuulostaisi... Rengasliikkeet mielestäni suosittavat juurikin tuota 2.8 - 3.0 mutta eihän se mikään sääntö tietysti ole.-WW- kirjoitti:kyllä 18" saa olla vähintään 3kiloa ilmaa, itse pitäisin lähempänä 3.5bar.
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
no kuitenkin rengasvalmistaja (nokian) suositteli 235/40-18 kumeille 3.3bar. Ja kertoivat että mielummin liikaa ilmaa kuin liian vähän..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
- Mantautinen
- 'Kapitän'
- Viestit: 89
- Liittynyt: 19 Marras 2005, 13:33
- Paikkakunta: Seinäjoki
Käsittääkseni liian matalilla paineilla keskeltä kuluminen ei ole matalan profiilin, vaan leveiden renkaiden takia. Eli kun rengas pysyy muodossaan ilmanpaineen ansiosta ja jos ilmaa on liian vähän, niin reunat alkaa joustaa ja keskipakovoima vetää renkaan keskiosaa ulospäin, eli tiehen. Näin rengas kuluu keskeltä...
eiku...
Jep, tämä sama käsitys on itsellänikin.Mantautinen kirjoitti:Käsittääkseni liian matalilla paineilla keskeltä kuluminen ei ole matalan profiilin, vaan leveiden renkaiden takia. Eli kun rengas pysyy muodossaan ilmanpaineen ansiosta ja jos ilmaa on liian vähän, niin reunat alkaa joustaa ja keskipakovoima vetää renkaan keskiosaa ulospäin, eli tiehen. Näin rengas kuluu keskeltä...
Teil onki noin leveet renkaat.. mul on vain 215/35 joten näillä paineet voivat olla hieman matalammat?samsa87 kirjoitti:Mulla on 265/35/18 Goodyear eagle f1:ssä 3.4 ja aavistuksen reunoilta kulunu enemmän..
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Nykyaikaisissa matalaprofiilirenkaissa runko on sen verran jäykkää tavaraa että vaikka kuinka laittaa painetta niin renkaan keskikohta ei pullistu ulospäin. Sehän tarkoittaisi samalla että renkaan kulutuspinta joutuu venymään pituutta jota se ei ihan helpolla tee.
Eri asia on jotkut vanhat vetelät renkaat mitkä paisuu liiasta paineesta niin ettei ota kuin keskikohta tiehen.
Eri asia on jotkut vanhat vetelät renkaat mitkä paisuu liiasta paineesta niin ettei ota kuin keskikohta tiehen.
Väittelyn aihetta:
Minkälaiset paineet laitetaan kun vanne on 11x18 ja kumi 275/35-18 ?
Minkähänmoisia ehdotuksia tulee
Minkälaiset paineet laitetaan kun vanne on 11x18 ja kumi 275/35-18 ?
Minkähänmoisia ehdotuksia tulee
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Itseasiassa liikapaine saattaa pullistaa renkaan pehmeämpää kylkeä ja vääntää kulutuspinna koveraksi -> kuluu reunoilta.P. Lanttola kirjoitti:Nykyaikaisissa matalaprofiilirenkaissa runko on sen verran jäykkää tavaraa että vaikka kuinka laittaa painetta niin renkaan keskikohta ei pullistu ulospäin. Sehän tarkoittaisi samalla että renkaan kulutuspinta joutuu venymään pituutta jota se ei ihan helpolla tee.
Eri asia on jotkut vanhat vetelät renkaat mitkä paisuu liiasta paineesta niin ettei ota kuin keskikohta tiehen.
Tuo vanha nyrkkisääntö toimii vain ristikudosrenkaillla, missä ei ole erikseen vahvistavaa vyötä kulutuspinnan kohdalla.