Vectra A:n madaltaminen!

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
kartsa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja kartsa »

Semmosta vaan, ku tossa oli juttua tosta Weitecin alustasarjasta ja aattelin sellasen hommata, eli pystyykö madaltaan kun alla on 205 50 R16 renkaat vai tartteeko tehä jotain muokkausta lokareille?? Ja auto on Vectra 2.0 GLSi -91.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Luetaan niitä aikaisempia viestejä, mut paljonkohan ajattelit madaltaa ja mikä vanteissa et?
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
kartsa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja kartsa »

Nii joo siis 40mm max!!!!
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Kato tää topicci

Ja myös tää topicci

Kannattaa seurata aina myös noita vanhempia viestejä...aiheesta on monesti keskusteltu jo aikaisemmin. Niinkuin tästä jo moneen otteeseen.

_________________
-Janne

-Some things are best modified-

<font size=-1>[ This Message was edited by: JJ on 2002-04-24 14:52 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

offsetista se on kiinni
205/50r16 kyllä mahtuu kun alkup. pohjaanlyöntikumeja ei lyhennetä

omassa Vectra A:ssa on KW 60mm alustasarja mutta silti vakiopituiset pohjaanlyöntikumit

siis samat vanteet kuin vakiojousituksella mahtuu
testaa sopivuus löysällä vakiojousituksella kuoppaisella parkkiksella tai hidastehyppyrissä niin että pohjaa
jos ei rengas raapaise silloin niin ei raapaise madallettunakaan
(älä ylitä nop. rajoitusta kuitenkaan)

Pete
Peemies
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Peemies »

Onko noita "laskujousia" mahdollista saada erikseen esim. taakse 35mm ja eteen 50mm, vai pitääkö ostaa samat eteen ja taakse??

<font size=-1>[ This Message was edited by: Peemies on 2002-04-25 08:19 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

Weitec Ultra GT alustasarjat
(sis jouset ja sport-kaasuiskarit lyhennetyllä ulosjoustolla)

Opel Vectra A 1,6-2,0+diesel
(muut paitsi vinoheiluriaka-akselistolla)

40/40mm h 316e+alv22%=385,52e n 2290mk
60/40mm h 327e+alv22%=398,94e n 2375mk
60/60mm h 337e+alv22%=411,14e n 2445mk

(sopii suoraan alkuperäisten osien tilalle, auraus tarvitsee säätää)
Mike
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Mike »

Omassa A-mallissa on Eibach -30mm alusta ja 205/50 16 (et 42) renkaat ja hyvin mahtuu pyörimään. Eipäilen että mahtuu vielä -40mm alustallakin, koska tilaa näyttää vielä olevan melko reilusti...
kartsa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja kartsa »

No widdu ku en tiiä paljonko noissa vanteissa on et, ku ne tuli auton mukana ku ostin. Ne on MIM Veneziat, että jospa joku tietäis ennenku meen ostaan sen satsin.
Mike
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Mike »

Kannattaa kyllä selvittää se ET, koska renkaiden mahtumiseen se vaikuttaa ratkaisevasti (alkuperäinen ET 46). Ainakin jossain vanteissa se lukee pienellä vanteen sisäpuolella, että vilkase eka sieltä.
Ja muutenkin jos rengas tulee paljon lokarin ulkopuolelle (mikä on hienon näköistä?) lentää kiviä ikävästi helmoihin.
Eli kannattaa pitää ET suht järkevänä...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Mike on 2002-04-26 12:55 ]</font>
Jyrki K
'Senator'
'Senator'
Viestit: 430
Liittynyt: 12 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Ainakin omissa MIM:in vanteissa lukee ET-luku vanteen keskiosassa pultinreikien luona samoin kuin vanteen leveys ym. tiedot. Vanteet on malliltaan muistaakseni Torinot, mutta luulisi muissakin MIM:in vanteissa olevan tiedot olevan samassa paikassa, ainakin jos vanteissa ei ole keskiosassa peitelevyä.
Peemies
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Peemies »

Elikkäs.. ku mulla on tommonen GT-vekkuli.. Ja haluaisin siihen vähän laskua, nii pitäskö hommata normaali 2 litrasen -40mm madallusjouset vai onko noita GT:n -25mm (ku Gt mallissahan taitaa olla -20mm vakiona)
Avatar
VP
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja VP »

Kyllä -40mm laskulla mahtuu alle melekoset nakit...itellä -60mm ja 215/40r17 ET40, mahtuu tosi hyvin!! Raapimaan alko vasta ku kokeiltiin Jannen 235/40r17 9" leveät ET(muistaakseni 25) :grin:
Janne korjaa ET jos väärä!!!
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

On 2002-05-17 10:00, Peemies wrote:
Elikkäs.. ku mulla on tommonen GT-vekkuli.. Ja haluaisin siihen vähän laskua, nii pitäskö hommata normaali 2 litrasen -40mm madallusjouset vai onko noita GT:n -25mm (ku Gt mallissahan taitaa olla -20mm vakiona)
40mm jouset on GT:ssä n 20mm eli sellaiset
Peemies
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Peemies »

Nyt meni vähä ohi toi viesti, eli suositteletko noita vakiomallin -40mm jousia?
Mitä muuten maksaa esim. weitecin jouset.

<font size=-1>[ This Message was edited by: peemies on 2002-05-17 18:58 ]</font>
Vastaa Viestiin