Etupään ylälaakerit

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Jami
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jami »

Alkutalvesta lähtien Astra F:n ohjaus pitämään pientä narinaa kääntäessä..ajossa sekä paikalleen ollessa.Tutkin asiaa enemmän renkaiden vaihdon yhteydessä ja epäilin isarin yläpään laakereita.Ja oikeassa olin.Menee nyt molemmilta puolilta vaihtoon.Ilmeisesti alkup. kovemmat iskarit rasittaa enemmän yläpäätä.No se ei nyt ole mikään yllätys.Onko muilla ollut vastaavia ongelmia eritoten kun alustasarja alla?Mittarissa ei vielä edes 150tkm..

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jami on 2002-04-19 20:15 ]</font>
Mailman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 156
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja Mailman »

Terve!

Mulla oli kadetissani ihan sama ongelma.Meni varmaan jotain 2-3 noita iskarin yläpään laakereita..

Ja toinen homma oli et jostain "kumman" syystä vetonivelet eivät kestäneet pitkiä aikoja :wink:) .Mut se nyt varmaan menee nuoren iän,ja uutuden viehätykseen(tehon) :wink: .

<font size=-1>[ This Message was edited by: Mailman on 2002-04-19 19:21 ]</font>
astraevo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astraevo »

ei oo ollut ongelmia ! Mittarissa 137300km.. ja madallussarja on ollut yli 20 000 km.
Eikä ylä laakereita muistaakseni silloin vaihdettu.
pero
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 87
Liittynyt: 26 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja pero »

Oon vaihtanut Omegaan ne laakerit varmuuden vuoksi joka toisessa iskarin vaihdossa, eli 300tkm välein ! Ei ole oireillut laakerit koskaan.

vesku
On 2002-04-20 11:09, astraevo wrote:
ei oo ollut ongelmia ! Mittarissa 137300km.. ja madallussarja on ollut yli 20 000 km.
Eikä ylä laakereita muistaakseni silloin vaihdettu.

ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

ylälaakerit voivat mennä jo 100000km kohdalla vakiojouisllakin jos ajo on kaupunkiajoa tai muuten rasittavaa

uusia saa mm tarvikeliikkesitä (tarvike) ja osatoimitus oy:stä (alkup.)

pete
http://www.prostreet.fi
Olbe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 579
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Olbe »

mulla on b-vectrassa kanssa pientä pauketta aina välillä.
eli alustasarjan(weitec) asennuksen jälkeen rupesi kuulumaan tuota pauketta, ei ole säännöllistä vaan sillon tällön ?
muutaman kerran on paukahtanut kun auto on ollu sammuksissa ja meikäläinen ulkopuolella ???
omituista...
Jami
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jami »

Olbe wrote:
mulla on b-vectrassa kanssa pientä pauketta aina välillä.
Omassa ohjauksen pauke katosi aina sadeilman tullessa.Toiseksi ohjaus puolsi hieman suuntaan kuin suuntaan sekä ohjaus tuntui normaalia jäykemmältä.Noh nyt on laakerit vaihdettu ja oireilut katosi samantien.
Haba
'Senator'
'Senator'
Viestit: 859
Liittynyt: 22 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Haba »

Epäilen myös omassa Omegassa noita laakereita puoltaa oikealle aina välillä ja kuuluu kolahdus kuoppaan ajaessa,raidetangot vaihdettu ja iskarit ok.
Vastaa Viestiin