Omegan alustaa........

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
omenax
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 30 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omenax »

Minne paikallistuu vika kun A-omegapompottaa perää kiihdyttäessä , ei ennen haitannut (lue sutinut) mutta pienen viilauksen jälkeen ei tohdi kunnolla kiihdyttää kun ravistaahampaat suusta ja varmaan rattaat perästä??

ja saakos siihen jäykempiä/edes uusia puslia koko alustaan?
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Vaihtoehto A:
Iskarit liian vetelät = ei pysty ''ottamaan kiinni'' jousituksen liikettä

Vaihtoehto B:
Puslat sekä tukivarsissa että kelkan kiinnityksissä.

Muita vaihtoehtoja ei tarvii ihmetellä ennenkun nämä ovat kunnossa, itse aloittaisin iskreista, mikäli niillä on jo ajettu ''maailman tappiin ja takaisin'' eli yli 50tkm, varsinkin jos lähempänä 100tkm.
omenax
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 30 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omenax »

Jeh , iskarit on uudet kyllä mutta revitty pois (näköjään , en ollut minä) jotku ilma? systeemit letkut jäi , ja ne iskaritkin on "laadukkaat" Kybit.....heh
joo jos laittais jotain parempaa tilalle , madallusjousetkin uupuu vielä.........ehdotuksia???

Näkyy toi ProStreetin Pete vastailevan hyviä tarjouksia ni heittää jotain mulle ja :smile:
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

kaasuiskarit Boge Turbo,
1,8-2,4 ja 2,3d vakiota vaimennukseltaan jäykempi malli,
2,6-3,0-24v malleihin vakiota vastaava malli:
eteen h 147e pr
taakse h 102e pr
(tällöin tietysti ilmaiskari = ilmalla säädettävä lisäjousi poistuu käytöstä, usein tehty muutos jos ei vedä vaunua tms)

Boge ilmaiskarit taakse h 250e pr, vaimennus vakion jäykkyinen

Weitec 35/35mm madallusjouset h 148,84e-154,94e

Eibach madallusjouset 30mm h 300e, OCF-jäsen h 282e

Bilstein sprint kaasuiskarit lyhennetyllä ulosjoustolla, vakiota jäykempi vaimennus, h 495e srj

Weitec Ultra GT 35/35mm alustasarja, sis em jouset + Weitec GT kaasuiskarit lyhennetyllä ulosjoustolla, vakiota jäykempi vaimennus h 423,34e-435,54e

KW alustasarja 35mm, sis jouset ja kaasuiskarit lyhennetyllä ulosjoustolla, vakiota jäykempi vaimennus h 655,14e

KW korkeussäädettävä alustasarja ed 35-70mm, tak 30-60mm:
variante 1 h 1098e
variante 2 h 1281e ulosvaimennuksen säädöllä

EVO 500 löytyy omat KW korkeusäädettävät mallinsa, ed ja tak 25-45mm, h samat

Pete
omenax
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 30 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omenax »

Kiitokset!!
täytyypi tuumailla.....
Sutii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 18 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kantele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sutii »

Sutii Shop normaalihinta on Steinmetz jousisarjasta jonka muuten on valmistanut Eibach 251€ ja OCF jäsen -15%. Joten se on huomattavasti halvempi kuin kilpailijan tarjoama. Samoin Bilsteinit ovat huomattavasti huokeammat meillä. Koko iskarisetin ostaja saa meiltä suoraan -30% alenuksen. Ja Taatusti toimii. Mieti ennen kuin ostat että millaista vastinetta saat rahoillesi. Meiltä löytyy myös muitakin jäykkyysarvoilla olevia Bilsteinia Omegaan ja muihin kuin mitä normaalisti on listoilla. Ja hinta on useimmiten sama kuin ns. Sprint Bilstein. Omegan Bilstein sarjan hinta on 498€ ja hinnat sisältävät aina alv:n. Jotkut firmat harhauttavasti ilmoittavat hintansa ilman veroa mutta varsinkin kuluttajalle se on todella väärin.

"Opel on hyvä ja Omega on tosi hyvä"
Kuva
Marko Haverinen Sutii Oy Opel Tuning 0400-868595
Suomen paras valikoima Omega A,B ja Senator osia
omenax
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 30 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omenax »

Haaa , haisee kilpailutilanteelle.............otelkaa sitten reilusti , eikä iskuja vyön alle.. :wink:
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

palaten tähän vikaan: vika on suurimmalla todennäköisyydellä puslat. Omassa ex lintassa oli sama ongelma ja iskarivaihto ei auttanut siihen ongelmaan. Sitten kerkesin jo myymään auton ennenkuin olisin paneutunut tuohon puslapuoleen.

Suosittelen kyllä noita Sutiin Bilsteinejä, olivat edulliset ja hyvät.
Sutii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 18 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kantele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sutii »

Nämä ovat vain meidän normaali hintoja joilla näitä on myyty viimeiset 2 vuotta. Eli en ole mitenkään dumppaamassa hintoja jonkun muun takia. Ajattelin vain ilmoittaa omat hintanikin kun niitä nyt oli muutenkin tuossa. Ja kun tuo Omega on itseäni aika lähellä kun on muutama tullut rakenneltua (aika monta).
Kuva
Marko Haverinen Sutii Oy Opel Tuning 0400-868595
Suomen paras valikoima Omega A,B ja Senator osia
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

aikaisemmassa viestissä ollut alv:n puuttuminen hinnoista tuskin tarkoitti meidän liikettä koska se AINA KUULUU hintaan mutta laitetaan tähän tarkennus jottei kuluttaja olisi ihmeissään:

hinnat luetteloissa ja nettivastauksissa sis OVAT sis alv22%
tai
on mainittu "lisää alv22%"

väärinkäsityksen mahdollisuutta ei pitäisi siis olla

-------

joskus nettivastauksissa selvyyden vuoksi mainitaan miten hinta muodostuu: veroton+alv22%=verollinen

tämä johtuu euron tulosta, voimaan tulivat koko euroopan yhteiset hinnastot
asiakas voisi ihmetellä miksi hinta on eri ellei em tavalla selvästi osoiteta miten alv lisätään verottomaan hintaan

Weitec ja KW hinnat laskivat n 20% vuodelle 2002 joten ne ovat hinta/laatusuhteeltaan parhaasta päästä, varsinkin kun alustasrjoissa eli jouset + iskarit paketeissa tehtaat myöntävät n 10% pakettialennuksen verrattuna osat erikseen hankittuna

esim KW:n ja Weitec:in englanninkielisissä 2002 luetteloissa on verottomat export- eli vientihinnat EU-aluelle
samat esiintyvät englanninkielisillä valmistajien nettisivuilla (jonne on linkit meidän sivuilta)
niihin tietysti lisätään maakohtainen alv joka suomessa on 22%
eli laske veroton x 1,22 = verollinen

------

esim Omega A:n alustoja käsittelevässä vastauksessani olevat hinnat ovat kaikki luonnollisesti SIS ALV22%

KW ja Weitec kohdalla mainitaan vielä malliksi kuinka se verollinen hinta lasketaan verottomasta export-hinnasta esimerkin vuoksi eli KW variante 2 ulosvaimennussäätö + korkeusäätö:
h 1050e+alv22%=1281e

-------

esim Bilstein sprint Omega A ovh 711e - kuluttaja-alennus = 495e srj myyntihinta (sis alv22%)

-------

http://www.prostreet.fi on toimitusehdot sivu johon kannattaa tutustua

Pete





<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-04-18 13:21 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

Haaa , haisee kilpailutilanteelle
heh, noinhan voisi moni luulla mutta: :smile:
nykyisen tuning-boomin johdosta ei ole oikeasti mitään kilpailutilannetta vaan uskoisin että kaikilla firmoilla on sama ongelma keväisin: kuinka ehtiä oalvelemaan kaikkia asiakkaita kun kerrallaan yksi ihminen voi puhua yhteen puhelimeen

------

asiasta toiseen eli nousevan autoharrastuksen myötä markkinoille tulleet uudet tuotemerkit:

lisäksi asiakkaat ovat erilaisia:
Bilstein on varma valinta "vanhan liiton" harrastajalle siinä missä KW on varma valinta trendikkäälle harrastajalle joka seuraa vaikka Eurosportilta ETCC-ratasarjaa

niinpä meiltä saa KW, Weitec, Eibach, Bilstein, Koni alustanosia jotta voit valita oman mieltymystesi mukaisen tuotteen

Pete
Vastaa Viestiin