Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Löytyykö jostain rengaskokomuunninta euro vs. us?
Aloin tutkimaan noita sliksejä varttimailikäyttöön, niin joko
A) Hoosier Quick Time Pro D.O.T. koko esim. 26x 9.50-15LT, niin pyörän korkeus 66,04cm? ja leveys 240?
B) Mickey Thompson ET Street Radial Pro ( http://www.mickeythompsontires.com/stri ... tRadialPro ) P275/60R15 ???????
Aloin tutkimaan noita sliksejä varttimailikäyttöön, niin joko
A) Hoosier Quick Time Pro D.O.T. koko esim. 26x 9.50-15LT, niin pyörän korkeus 66,04cm? ja leveys 240?
B) Mickey Thompson ET Street Radial Pro ( http://www.mickeythompsontires.com/stri ... tRadialPro ) P275/60R15 ???????
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
juurikin noin tuon qtpn kanssa joka on manuaaliautoon parempi kuin tuo tompsonin radiaali
mulla on qtp 27x10.5 15LT:t -68 Camarossa
mulla on qtp 27x10.5 15LT:t -68 Camarossa
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Saisi renkaan leveys olla vain 195 ja 215 välillä. Ja 15" tai 16".
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Onko pakko olla DOT kumi? Jos ei niin Mickey Thompsonin ET Drag koossa 24,5x8-15 on aika lähellä B Vectran orkkiskokoa ja pitoa on paremmin mitä Street/DOT kumilla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Ei. Mä en itse asiassa edes tiedä, mitä tuo D.O.T. tarkoittaa!vectraTBO kirjoitti:Onko pakko olla DOT kumi? Jos ei niin Mickey Thompsonin ET Drag koossa 24,5x8-15 on aika lähellä B Vectran orkkiskokoa ja pitoa on paremmin mitä Street/DOT kumilla.
Miten tuon 24,5x8-15 muuttaa metrimittaiseksi?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
DOT on kadulle hyväksytty? kumi.
Korkeus 24,5=622,3mm ja leveys 8=203,2mm. Ja profiili on, jos nyt oikein laskin, vähän alle 60. Eli meidän yksiköissä 203/59/15.
Korkeus 24,5=622,3mm ja leveys 8=203,2mm. Ja profiili on, jos nyt oikein laskin, vähän alle 60. Eli meidän yksiköissä 203/59/15.
Corsa A, Corsa B
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
24,5 on renkaan korkeus tuumina, 8 on renkaan leveys tuumina, 15 on vanteen halkaisija tuumina. Yksi tuuma on 25.4mmTimonen kirjoitti:Miten tuon 24,5x8-15 muuttaa metrimittaiseksi?
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Street luokissa sallitaan yleensä vain DOT renkaat. Eli jos tähtäät street luokkiin, niin sitten DOT. Renkaan halkaisijan valinnassa kannattaa ottaa huomioon tavoiteltu loppunopeus. Liian pieni halkaisija voi aiheuttaa ylimääräisen vaihteen vaihdon. Liian iso rengas voi tehdä sen, ettei loppumatkalla olla parhaalla vetoalueella.
Omaani valitsin Mickey Thompsonin ET Street R P225/50R15. Pidossa ei ole suurta eroa ET Drag renkaaseen. Rengas on auton normaalikokoa huomattavasti matalampi, mutta loppunopeus nelosella rajoittimella noin 215kmh. Pieni rengas näyttää ehkä hieman tyhmältä, mutta nopeuden takia niitä käytetään. Niin isoa rengasta ei alle mahtunut että kolmosella voisi mennä loppuun asti. Lisäksi pieni rengas auttaa painonsiirtymässä vetäville pyörille.
Myös sopivat vanteet kannattaa katsoa ennen kuin ostaa renkaat. Noita leveitä 15" vanteita ei löydy kovin helpolla, varsinkin jos jako on erikoinen.
Niin ja moniin isojarruisin autoihin ei mahdu 15" vanteet. Omassa autossa tilaa on luokkaa pari milliä.
Omaani valitsin Mickey Thompsonin ET Street R P225/50R15. Pidossa ei ole suurta eroa ET Drag renkaaseen. Rengas on auton normaalikokoa huomattavasti matalampi, mutta loppunopeus nelosella rajoittimella noin 215kmh. Pieni rengas näyttää ehkä hieman tyhmältä, mutta nopeuden takia niitä käytetään. Niin isoa rengasta ei alle mahtunut että kolmosella voisi mennä loppuun asti. Lisäksi pieni rengas auttaa painonsiirtymässä vetäville pyörille.
Myös sopivat vanteet kannattaa katsoa ennen kuin ostaa renkaat. Noita leveitä 15" vanteita ei löydy kovin helpolla, varsinkin jos jako on erikoinen.
Niin ja moniin isojarruisin autoihin ei mahdu 15" vanteet. Omassa autossa tilaa on luokkaa pari milliä.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Eli tuon renkaan halkaisija on 24,5"=62,2cm ja leveys 8"=20,3cm. B Vectrassa yleinen 195/65-15 on halkaisijaltaan 63,4cm eli heittämällä menee tuo 24,5" sliksi alle kun V6 malliin mahtuu 15" vannekin jarrujen puolesta.Timonen kirjoitti:Ei. Mä en itse asiassa edes tiedä, mitä tuo D.O.T. tarkoittaa!vectraTBO kirjoitti:Onko pakko olla DOT kumi? Jos ei niin Mickey Thompsonin ET Drag koossa 24,5x8-15 on aika lähellä B Vectran orkkiskokoa ja pitoa on paremmin mitä Street/DOT kumilla.
Miten tuon 24,5x8-15 muuttaa metrimittaiseksi?
Tuosta samasta sliksistä löytyy myös pienempi 22" halkaisijalla oleva malli. M/T suosittelee tuohon 22" kumiin 7" leveetä vannetta ja tuohon 24,5" kumiin 8" leveetä, tuota kapeempaa vannetta ainakin löytyy helposti.
Itse asiassa itsellä on nuo molemmat kumit Nuo omat vanhat 22" kumit saattaa jäädä tän kesän jälkeen ylimääräisiksi jos kiinnostaa koska itselle tulee uudet isommat. DOT/street kumilla ei kannata ajaa jos ei säännöt niin vaadi koska täyssliksillä on parempi pito(ei ehkä paljon mutta nopeuden takiahan näitä renkaita ostetaan ). Esim noissa lentokenttä kahinoissa Steet luokkaan ei pääse kuin DOT/Street kumilla mutta ET Bracket luokassa saa ajaa millä renkaalla vaan. Ja molemmissa sarjoissa ajetaan indeksiä niin ihan sama missä ajaa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Mä olen ajatellut siis käyttää noita vaan ihan näissä OCF:n kiihdytyksissä! En ala kisoihin menemään tolla autolla!
Pitääpä siis etsiä 7x15-vanne, vaikka peltivanne.
Pitääpä siis etsiä 7x15-vanne, vaikka peltivanne.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/2280505
Onko noista apua, olis ainaki halvat. Ei toki pellivanteet mut koko täsmäis, vai pitääkö slikseillä olla mielummin teräsvanne?
Onko noista apua, olis ainaki halvat. Ei toki pellivanteet mut koko täsmäis, vai pitääkö slikseillä olla mielummin teräsvanne?
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
En tiedä...jarkkis kirjoitti:http://www.nettivaraosa.com/vanteet/2280505
Onko noista apua, olis ainaki halvat. Ei toki pellivanteet mut koko täsmäis, vai pitääkö slikseillä olla mielummin teräsvanne?
Mutta mulla on noi Vectra A:n alkuperäiset 15" aluvanteet, niin tartte vain 2kpl eteen. En vaan muista, että miten leveet ne on...
Jos tosiaan slikseillä tuo lähdössä sutiminen rauhoittuisi...
Tosin ne taitaa olla 6" leveät...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Näytti MT:n sivuilla, että tuo renkaat on 9,5" leveät eli n. 240. Ihan liian leveät tohon B-Veccuun!!!i_kone kirjoitti:Street luokissa sallitaan yleensä vain DOT renkaat. Eli jos tähtäät street luokkiin, niin sitten DOT. Renkaan halkaisijan valinnassa kannattaa ottaa huomioon tavoiteltu loppunopeus. Liian pieni halkaisija voi aiheuttaa ylimääräisen vaihteen vaihdon. Liian iso rengas voi tehdä sen, ettei loppumatkalla olla parhaalla vetoalueella.
Omaani valitsin Mickey Thompsonin ET Street R P225/50R15. Pidossa ei ole suurta eroa ET Drag renkaaseen. Rengas on auton normaalikokoa huomattavasti matalampi, mutta loppunopeus nelosella rajoittimella noin 215kmh. Pieni rengas näyttää ehkä hieman tyhmältä, mutta nopeuden takia niitä käytetään. Niin isoa rengasta ei alle mahtunut että kolmosella voisi mennä loppuun asti. Lisäksi pieni rengas auttaa painonsiirtymässä vetäville pyörille.
Myös sopivat vanteet kannattaa katsoa ennen kuin ostaa renkaat. Noita leveitä 15" vanteita ei löydy kovin helpolla, varsinkin jos jako on erikoinen.
Niin ja moniin isojarruisin autoihin ei mahdu 15" vanteet. Omassa autossa tilaa on luokkaa pari milliä.
Ja mä en ole edes päässyt vaihtamaan 4:lle! Ainakaan tänä vuonna... Piti ottaa lähdöt ylivarovasti, ettei sutinut.
Mutta esim. nuo Villen mainostamat ET Drag kumit koossa 22.0/8.0-15 olis korkeudeltaan 22,4" eli n. 57cm. Nykyinen vakiorengastus (215/45-17) on n. 62,5cm korkea.
24.5/8.0-15 olis n. 62cm korkea, mutta vaatis 8" leveän vanteen, enkä tiedä, että millä ET:llä sen on oltava, jotta mahtuu pyörimään rengaskotelossa.
215/45-17, 7x17, ET40, 5x110 mahtuu. 225/45-17, sama vanne, ei mahdu.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Tuli muuten piru vie mieleen, että saako noilla ei-DOT-slikseillä ajaa edes OCF:n tapahtumissa, kun auton pitää olla katsastettu!vectraTBO kirjoitti:Eli tuon renkaan halkaisija on 24,5"=62,2cm ja leveys 8"=20,3cm. B Vectrassa yleinen 195/65-15 on halkaisijaltaan 63,4cm eli heittämällä menee tuo 24,5" sliksi alle kun V6 malliin mahtuu 15" vannekin jarrujen puolesta.Timonen kirjoitti:Ei. Mä en itse asiassa edes tiedä, mitä tuo D.O.T. tarkoittaa!vectraTBO kirjoitti:Onko pakko olla DOT kumi? Jos ei niin Mickey Thompsonin ET Drag koossa 24,5x8-15 on aika lähellä B Vectran orkkiskokoa ja pitoa on paremmin mitä Street/DOT kumilla.
Miten tuon 24,5x8-15 muuttaa metrimittaiseksi?
Tuosta samasta sliksistä löytyy myös pienempi 22" halkaisijalla oleva malli. M/T suosittelee tuohon 22" kumiin 7" leveetä vannetta ja tuohon 24,5" kumiin 8" leveetä, tuota kapeempaa vannetta ainakin löytyy helposti.
Itse asiassa itsellä on nuo molemmat kumit Nuo omat vanhat 22" kumit saattaa jäädä tän kesän jälkeen ylimääräisiksi jos kiinnostaa koska itselle tulee uudet isommat. DOT/street kumilla ei kannata ajaa jos ei säännöt niin vaadi koska täyssliksillä on parempi pito(ei ehkä paljon mutta nopeuden takiahan näitä renkaita ostetaan ). Esim noissa lentokenttä kahinoissa Steet luokkaan ei pääse kuin DOT/Street kumilla mutta ET Bracket luokassa saa ajaa millä renkaalla vaan. Ja molemmissa sarjoissa ajetaan indeksiä niin ihan sama missä ajaa.
Mutta nuo 8-tuumaset kiinnostaisi enemmän, jos vaan Team Dynamicsilta löytyy 8x15 koossa oikeaa ET:tä, ja mulla ei todellakaan ole pienintäkään hajua, että mikä sen pitäis olla...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Renkaat varttimailille & kiihdytykseen
Ainakin tänävuonna säännöissä ei puhuttu mitään katsastuksesta.. ainut ehto oli että on vakuutus. Ilman kilpiä ja leimaakin sai ajaa kun oli voimassa vakuutus. Ja rengas oli ns. Vapaa eli mitä vain saa käyttää.. tämä hieman ohi topicin.
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-