laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

Koodia en ruennu nyt yöllä selvittää, mutta kuitenkin autossa kytkettynä plx laajakaista auton oman lambdan tilalle ja kapeakaista plx boksista eculle.
muuten näyttäs toimivan ok, joutokäynnillä seilaa lambda 0.99-1.04 väliä, mutta kiihdyttäessä kunnolla sytyttää moottorin vikavalon joka sammuu heti kun ajaa taas normaalimmin.
valon syttymis hetkellä lambda 0.75-0.8
vakio kapeakaista lambdalla valo ei syty vaikka kuinka kiihdyttäs ja polttoaineena koko ajan 98/e85 seos

plx boksille virrat on otettu alkuperäsen lambdan liittimen lämmitys johdoista..sillä tuskin on merkitystä tuon asian kanssa
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

nytten seos heittää älyttömän rikkaalle kunnon kiihdytyksessä ja sillon sytyttää sen vikavalon..ja siis auton oma lambda ollessa kiinni ei sytytä kiihdytyksessä vikavaloa
mites noissa laajakaistoissa oirehtii jos anturin ikä alkaa olla tiensä päässä?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ite olen kansssa miettinyt ottaisko tuosta plx laajakaistasta kapeakaista annon kautta tiedon tuolle vakio eculle. Vähän olen lukenut ristiriitaista tietoa joillakin toimii ja joillakin ei itse en vielä ole kokeillut vaikka aihetta olisi kun vaikuttaa tuo vakio lambda tulleen tiensä päähän. Ainakin tuo oma aparaatti tekee testin kun kytkeen virran ja siitä näytöltä näkee että missä kunnossa lambda on.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

mulla kun on virrat otettu tosiaan lämmitysjohdoista ja niihin tulee virta vasta startatessa..tuo versio plx:stä mikä mulla on ei ilmota mitää vai johtuuko just tuosta virran otosta :S alkaa vaa näyttämään heti lambda arvoa
jos anturi kunnossa niin mulla ei ainakaa sit toimi se emulointi kunnolla kun tuollee oirehtii

onkos sulla dm-5 vai dm-6?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Jostain luin että hyvä ois ottaa noista lämppärinjohdoista sähköt tuolle plx:n murikalle kait siinä oli joku pointti että silloin tulisi eculta miikat samasta pisteestä ja ei tulisi häiriöitä. Itellä tulee ihan akulta releen kautta joka saa herätteen siinä vaiheessa kun kääntää virrat päälle avaimesta. Mulla on tuo gen3 plx paketti jossa bochin mikä nyt olikaan anturi dm6 nöyttö ja tuo moduuli. Lisäksi tuohon liittänyt myös ahtopainemoduulin ja vielä ois tarkoitus laittaa öljyjpaineen moduli ja lämpötilamoduuli. Tuossa tekee sen testin kun lyö virrat päälle ja muistaakseni näki sen anturin kunnon myös myöhemmin kun näpytteli vain siitä näyttöä
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

letissä anturin lämmitys tulee bensapumpun releen kautta..et periaatteessa maat kiertää mistä kiertääkin eculle ja signaali toki menee suoraan :D

mulla tuo plx boksi jonka gen versiota en tiedä, oon sitä koittanu selvittääkin täällä mut ei oikei tunnu kukaan tietävän ja näyttönä se vanhempi eli dm-5. pitäsköhän tuon tehdä joku testi ja näyttääkin siitä jotai tietoa vai ei, kun en sitäkään tiedä :S vai onko se sitten sen uudemman näytön mukana tuleva ominaisuus? voishan sen tietty koittaa että otan virrat muualta niin ei oo auto vielä käynnissä kun boksi saa virrat..

anturin iästä ei oo kyllä tietoo kun käytettynä ostin ton paketin, myyjä sano 2013 ostaneensa, mut tiedä sitten
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja DEAD »

oisko jotain osaa sillä että tuo letin omassa lambdassa ei ole tuota signaalin maata erikseen kuten tuossa plx masinassa?
Ei taida tuossa sinun versiossa olla tuota testi ominaisuutta. Tuon omani kun ostin niin muistelen että siinä oli maininta että lisäominaisuus edelliseen versiooon on tuo anturin testi
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

niin minä vähän arvelinkin että mulla on turhan vanha versio tuo :(
hitto ku ei oo vielä mahdollista käyttää kahta lambdaa yhtä aikaa niin oisin laittanu vakio lambdan takas eculle ja pitäny tuon plx vaa näyttämässä seoksia..ois nähny et vieläkö heittää rikkaalle
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja ?! »

Eikös kaasupohjassa mennä ilman lamda ohjausta?
Mitä lukemia laajakaista näyttää kun vikavalo syttyy?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

Ekassa viestissä lukee mitkä oli lukemat kun ensimmäisen kerran sytty..
Välillä näyttää alle 0.7 lambdaakin kun syttyy.
Ja juu,ei pitäs täys kaasulla lambda olla pelissä mut pakosti nyt tästä plx:stä kuitenki johtuu kun vakio lambdalla ei valoa sytytä vaikka miten ajas..
Avatar
kolkoti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 686
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

En oo oikein koskaan ymmärtäny minkä takia laajakaistasta halutaan ottaa se kapeakaista vakio eculle, niin monesti on syntyny vain ongelmia jossain kohtaa monissa eri vehkeissä. Biltemasta esimerkiksi saa hitsattavan holkin 7e ja elämä on paljon helpompaa sen jälkeen. Muistaa vaan kunnon maadotuksen sille laajakaistalle, esim. imusarjaan.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

Ehkä sen takia koska esim tuon plx on tarkotettu toimivan niin että ei tarviis kahta lambda anturia.
Toisekseen ei voinu ees pitää paikkaansa et liian rikkaalla kävis koska letin vakio suuttimet ja e85:kin 98 seassa ja anturia veti valkoseks.
Luulen että anturin käyttötunnit on tullu täyteen..mut se selvii kun laitan tonne toiseen autoon sen jossai vaiheessa kiinni ilman mitään ecuun kytkemisiä :D
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Olikos tuosta PLX:n kapeakaistasignaalin käytöstä vakio ohjauksen kanssa nyt jo enemmän kokemusta? Alkuperänen lambda alkaa olemaan tiensä päässä niin voisi investoida laajakaistan siihen tilalle. Mikäli jollakulla on kokemukseen pohjautuvaa mielipidettä asiaan niin kuulisin mielelläni. :)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja madi »

PLX DM-6 ainakin on toiminut ilman mitään muutoksia orkkis boxien kanssa
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: laajakaista lambda sytyttää vikavalon..

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Juu, vahvistan että näyttäs toimivan ihan hienosti c25xe:n ohjauksen kanssa PLX-DM6 Gen-4. Kovin pitkää testiä toki ei kesärenkailla tammikuussa päässy vetämään mut hyvältä vaikuttaa :)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Vastaa Viestiin