Nordig porting service
Nordig porting service
Onko kenelläkään kokemuksia tai kuulopuheita kyseisestä firmasta? omaa 16v kansi tarttis työstää ja tuollaiseen törmäsin googlaillessa...
http://npsheads.omaverkkokauppa.fi/epag ... ucts/10002
http://npsheads.omaverkkokauppa.fi/epag ... ucts/10002
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Nordig porting service
Hintahan on suorastaan halpa 16v kannelle. Tuosta vain puuttuu ohjainten kunnostus jne. Ohjaimet täytyy poistaa porttauksen ajaksi, eikä niitä kannata koneistaa kanavan suuntaiseksi ( vinoon pintaan), koska käyttöikä ohjaimilla lyhenee oleellisesti, eikä istukka aina satavarmasti tule täysin keskelle koneistuksessa. Ja useimmissa tämän konetyypin kansissa ohjaimet ovat todella tiukassa poistaa. Toisinaan ne joutuu poraamaan pois. Ja vaikka laittaisi vakiotyyppiset ohjaimet takaisin, kannattaa homma tehdä k-linereiden kanssa, jotta paikoista tulee tiiviit ja saavutetaan sopivan pienet käyntivälykset. Vakio-ohjain tarvitsee materiaalinsa vuoksi suuremman, ettei leikkaa kiinni.
Ja nämä kaikki tietysti nostavat kannen hintaa tuosta edellä ilmoitetusta.
Sitten toinen juttu jos meinaa käyttää virinokkia ja tuplajousia, vakio venavarren kumi on suuri halkaisijaltaan, eikä mahdu helposti kaikkiken sisäjousien kanssa. Itse olen käyttänyt toisia ohjaimia töissäni näitä kansia työstäessäni. Plussaa on vielä se, että kumit pysyvät vielä paremmin paikoillaan toisissa ohjaimissa, kuin vastaavasti vakioissa.
Täältäkin voi haluttaessa kysyä tekohintaa, mutta tuolla hinnalla ei kunnollista kantta vielä saa.Soittamalla selviää parhaiten.
Kosunen
0400-510138
Ja nämä kaikki tietysti nostavat kannen hintaa tuosta edellä ilmoitetusta.
Sitten toinen juttu jos meinaa käyttää virinokkia ja tuplajousia, vakio venavarren kumi on suuri halkaisijaltaan, eikä mahdu helposti kaikkiken sisäjousien kanssa. Itse olen käyttänyt toisia ohjaimia töissäni näitä kansia työstäessäni. Plussaa on vielä se, että kumit pysyvät vielä paremmin paikoillaan toisissa ohjaimissa, kuin vastaavasti vakioissa.
Täältäkin voi haluttaessa kysyä tekohintaa, mutta tuolla hinnalla ei kunnollista kantta vielä saa.Soittamalla selviää parhaiten.
Kosunen
0400-510138
Re: Nordig porting service
Juu tuo hinta tuossa hiukan epäilyttikin kun puuttuu about puolet Kansihan tulee edelleen turbo käyttöön ja kierrokset 8000rpm hujakoille ja nokkina risse 272 imu ja xe pako. ilmeisesti tuplajousia tuossa ei kumminkaan vielä tarvita. Mahdolliset tulevat koneistukset tehdään talven aikana että siihen saakka täs aikaa miettiä muutoksia yms.kosunen kirjoitti:Hintahan on suorastaan halpa 16v kannelle. Tuosta vain puuttuu ohjainten kunnostus jne. Ohjaimet täytyy poistaa porttauksen ajaksi, eikä niitä kannata koneistaa kanavan suuntaiseksi ( vinoon pintaan), koska käyttöikä ohjaimilla lyhenee oleellisesti, eikä istukka aina satavarmasti tule täysin keskelle koneistuksessa. Ja useimmissa tämän konetyypin kansissa ohjaimet ovat todella tiukassa poistaa. Toisinaan ne joutuu poraamaan pois. Ja vaikka laittaisi vakiotyyppiset ohjaimet takaisin, kannattaa homma tehdä k-linereiden kanssa, jotta paikoista tulee tiiviit ja saavutetaan sopivan pienet käyntivälykset. Vakio-ohjain tarvitsee materiaalinsa vuoksi suuremman, ettei leikkaa kiinni.
Ja nämä kaikki tietysti nostavat kannen hintaa tuosta edellä ilmoitetusta.
Sitten toinen juttu jos meinaa käyttää virinokkia ja tuplajousia, vakio venavarren kumi on suuri halkaisijaltaan, eikä mahdu helposti kaikkiken sisäjousien kanssa. Itse olen käyttänyt toisia ohjaimia töissäni näitä kansia työstäessäni. Plussaa on vielä se, että kumit pysyvät vielä paremmin paikoillaan toisissa ohjaimissa, kuin vastaavasti vakioissa.
Täältäkin voi haluttaessa kysyä tekohintaa, mutta tuolla hinnalla ei kunnollista kantta vielä saa.Soittamalla selviää parhaiten.
Kosunen
0400-510138
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Nordig porting service
Toinen epäilyttävän/ naurettavan halpa http://akaankansi.suntuubi.com/?cat=1
Re: Nordig porting service
Herranjumala, nyt meni halvaksi Taitaa olla joku jokkiseppä kysees kun vingun kans tekee kanavat silmämääräisesti
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Nordig porting service
Onhan budjettiorientoituneita kansitöitä tarjoavia tahoja ollut maailman sivu. JR tehokansi tulee mieleen päälimmäisenä.
Tuollaisessa katukäyttöön tulevassa 2.0 16V turbokoneessa moni muu asia merkitsee enemmän kuin kansitöiden viimeiset CFM:t. Toki ohjurit ja seetit pitää olla kunnossa.
Tuollaisessa katukäyttöön tulevassa 2.0 16V turbokoneessa moni muu asia merkitsee enemmän kuin kansitöiden viimeiset CFM:t. Toki ohjurit ja seetit pitää olla kunnossa.
Re: Nordig porting service
Ei kallis oo aina hyvää. Joillakin on kuulemma isollakin rahalla tehty kansi aiheuttanut murheita.Wasu kirjoitti:Toinen epäilyttävän/ naurettavan halpa http://akaankansi.suntuubi.com/?cat=1
Ja taitaa tämäkin tehdä sivutöinä hommia ja vasta tehdä nimeään sisään markkinoille. Eli en menis heti tuomitsemaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Nordig porting service
siis joo mä en tuomitse tätä, tiedän itekkin tapauksia jossa on kansihommat ei oo maksanu mansikoita mutta on tullut ihan toimiva hattu. Se vaan ihmetyttää kun tiedän suurinpiirtein yleisen hintatason noissa kansihommissa niin onhan tuo jo sanotaanko ilmainen. Itekkin kyllä oon metsästänyt edukkaita kansipajoja kun budjettikonetta rakentelen.Juho M-P kirjoitti:Ei kallis oo aina hyvää. Joillakin on kuulemma isollakin rahalla tehty kansi aiheuttanut murheita.Wasu kirjoitti:Toinen epäilyttävän/ naurettavan halpa http://akaankansi.suntuubi.com/?cat=1
Ja taitaa tämäkin tehdä sivutöinä hommia ja vasta tehdä nimeään sisään markkinoille. Eli en menis heti tuomitsemaan.
Re: Nordig porting service
Kohtuuhintaista pajaa etsimmässäkin koska auto on ihan katukäytössä ja viimeisiä heposia ei olla rutistamassa ulos koneesta, mutta ei silti viitsis kantta tuhota sillä että joku kyläseppä vinguttaa navetassa silmäpelillä... nähnyt muinoin eräitä kansia kun "ammatti jokkismiehet" kairannut cihhiin ja oli melkoiset heitot kun niitä virtautettiinmotorsport kirjoitti:Onhan budjettiorientoituneita kansitöitä tarjoavia tahoja ollut maailman sivu. JR tehokansi tulee mieleen päälimmäisenä.
Tuollaisessa katukäyttöön tulevassa 2.0 16V turbokoneessa moni muu asia merkitsee enemmän kuin kansitöiden viimeiset CFM:t. Toki ohjurit ja seetit pitää olla kunnossa.
JR tehokannelle ei löydy nettisivuja enään... Forssan tehokansi löytyi... virtauskansi ky... ja useita eri nimiä pomppasi ylös kun googlaili ralli yms. muun merkkisiä foorumeita.
Jr Tehokansi nousi monessa esiin ja kehuttiin mm. opelin kansien tekemisessä.
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Nordig porting service
Väärinkäsityksien välttämiseksi, en minäkään missään nimessä väheksy kansitöitä. Kireiden vaparien ja turbokoneidenkin kanssa se on taidetta ja välttämättömyys.
Väheksyn sitä, että joskus tehdään kalliilla huippukansi katuautoon, missä on vakiot tai melkein vakiot nokat, vakio pakosarja jne... eli kanteen käytetty raha ja vaiva on mennyt täysin hukkaan koska pullonkaula on täysin muissa osissa kuin kannessa.
Kansitöiden tekijöiden tuotoksien arviointi on sitten oma maailmansa. Virtauspenkki näyttää jonkun lukeman, mutta se on vain hyvin viitteellinen ja muutenkin mahdollista ylittää 10-20% helposti oikeilla osilla. Jonkun tekijän kansi virtaa penkissä hyvin, mutta ei välttämättä toimi yhteen koneen muiden osien kanssa. Ja kaksi hyvin erinäköistä kantta voi toimia samalla tavalla ja saman tehon tuottaen, taas kaikkien osien kombinaatio vaikuttaa niin paljon, että pelkän kannen arvostelu on vaikeata.
Väheksyn sitä, että joskus tehdään kalliilla huippukansi katuautoon, missä on vakiot tai melkein vakiot nokat, vakio pakosarja jne... eli kanteen käytetty raha ja vaiva on mennyt täysin hukkaan koska pullonkaula on täysin muissa osissa kuin kannessa.
Kansitöiden tekijöiden tuotoksien arviointi on sitten oma maailmansa. Virtauspenkki näyttää jonkun lukeman, mutta se on vain hyvin viitteellinen ja muutenkin mahdollista ylittää 10-20% helposti oikeilla osilla. Jonkun tekijän kansi virtaa penkissä hyvin, mutta ei välttämättä toimi yhteen koneen muiden osien kanssa. Ja kaksi hyvin erinäköistä kantta voi toimia samalla tavalla ja saman tehon tuottaen, taas kaikkien osien kombinaatio vaikuttaa niin paljon, että pelkän kannen arvostelu on vaikeata.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 22:35
Re: Nordig porting service
Melko mielenkiintoisia argumettejä....
Omistan yhden NPS:n tekemän kannen (x16xel).
Kannet on koneistettu 5-akselisella koneistuskeskuksella, joka on varta vasten tehty sylinterinkansien koneistukseen. Toistotarkkuus eri kanavien välillä on 0,03mm, siihen ei pysty kukaan joka käsin kansia koneistaa.... Maailma muuttuu;)
Ja tuo hintahan muodostuu käytetystä työajasta;)
Myös kaikki muut kannen koneistustyöt saa NPS:n kautta.
Omistan yhden NPS:n tekemän kannen (x16xel).
Kannet on koneistettu 5-akselisella koneistuskeskuksella, joka on varta vasten tehty sylinterinkansien koneistukseen. Toistotarkkuus eri kanavien välillä on 0,03mm, siihen ei pysty kukaan joka käsin kansia koneistaa.... Maailma muuttuu;)
Ja tuo hintahan muodostuu käytetystä työajasta;)
Myös kaikki muut kannen koneistustyöt saa NPS:n kautta.
Re: Nordig porting service
Onhan se ihan erihintaista tekasta cnc:llä porttaus ku käsin vingulla hinkata ja hinkuttaa.
Kun cnc:hen saa ohjelman tehtyä, voi kansia tehdä vaikka kymmenen päivässä..
Kun cnc:hen saa ohjelman tehtyä, voi kansia tehdä vaikka kymmenen päivässä..
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Nordig porting service
Eli nps:sää voi suositella...? Olen ollut maili yhteydessä akaankanteen ja yksi vastaus sisälsi..
"Moro. Eikös tuo ahdin riitä n. 450 hv nurkille? Mitä itse olen asioita
tulkinnut, niin tuolla ahtimella ei vielä tarvitse lähteä kauheasti
kanavakoolla/venttiilikoolla hulluttelemaan. Pakopuolelle kapea r-seeti ja
hieman kasvattaa kanavaa pakosarjan laipan seudulta. Tuolla konstilla saisi
kanavan toimimaan niin, että virtausnopeus pysyy hyvällä tasolla mutta
kaasuja poistuu silti enemmän. Imupuolelle samaten ne r-seetit ja istukan
tienoille porttausta niin saa pytyt soppaa paremmin. Onkos sulla muuten
Kolben vai Cossun kansi kyseessä? Cossulainenhan virtaa hieman paremmin
kuin Kolben vastaava, kuulemma kestävämpikin
Jos nyt arvoisi hintatasoa, niin r-seetit, venttilinmuotoilut ja
porttaukset (stage2) virtausmittauksineen... liikutaan varmaan n.450-500¬
hujakoilla. Voihan sitä enemmänkin sitten kairailla, jos haluat. Hinta
nousee satasella tai parilla. Täytyy mainita muuten sellainen juttu, että
jos venttiilin ohjurit on väljät, niin ne sun paranee vaihdattaa sitten
ennen porttaustouhuja jollain asiansa osaavalla koneistamolla, itsellä ei
siihen hommaan ole oikein välineitä.
Sen verran täytyy vielä mainostaa, että jotain pienehköä
sorvaus/jyrsintä-työtä onnistuu myös tehdä. Kansitasoja ei pysty
plaanaamaan, mutta sitä pienempää kyllä. Esim. kaasuläppäkotelon
isonnusta/uuden tekemistä jne..."
"Moro. Eikös tuo ahdin riitä n. 450 hv nurkille? Mitä itse olen asioita
tulkinnut, niin tuolla ahtimella ei vielä tarvitse lähteä kauheasti
kanavakoolla/venttiilikoolla hulluttelemaan. Pakopuolelle kapea r-seeti ja
hieman kasvattaa kanavaa pakosarjan laipan seudulta. Tuolla konstilla saisi
kanavan toimimaan niin, että virtausnopeus pysyy hyvällä tasolla mutta
kaasuja poistuu silti enemmän. Imupuolelle samaten ne r-seetit ja istukan
tienoille porttausta niin saa pytyt soppaa paremmin. Onkos sulla muuten
Kolben vai Cossun kansi kyseessä? Cossulainenhan virtaa hieman paremmin
kuin Kolben vastaava, kuulemma kestävämpikin
Jos nyt arvoisi hintatasoa, niin r-seetit, venttilinmuotoilut ja
porttaukset (stage2) virtausmittauksineen... liikutaan varmaan n.450-500¬
hujakoilla. Voihan sitä enemmänkin sitten kairailla, jos haluat. Hinta
nousee satasella tai parilla. Täytyy mainita muuten sellainen juttu, että
jos venttiilin ohjurit on väljät, niin ne sun paranee vaihdattaa sitten
ennen porttaustouhuja jollain asiansa osaavalla koneistamolla, itsellä ei
siihen hommaan ole oikein välineitä.
Sen verran täytyy vielä mainostaa, että jotain pienehköä
sorvaus/jyrsintä-työtä onnistuu myös tehdä. Kansitasoja ei pysty
plaanaamaan, mutta sitä pienempää kyllä. Esim. kaasuläppäkotelon
isonnusta/uuden tekemistä jne..."
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Nordig porting service
Ilman muuta samanlaisuus on eriluokkaa cnc portatuissa. Kannattaa myös huomioida, että kyseessä vain yhdenlainen kansi, ei joka käytössä paras mahdollinen. Ja jostain se mallikin on otettava, ei se tyhjästä synny. Mutta se ero, mikä tulee käsin portatessa, ei ole toiminnan kannalta tosiaankaan niin oleellinen, ellei haluta takertua lillukanvarsiin.
Virtausnopeuksista kovasti kohistaan, mutta kuka osaa sanoa mikä on juuri oikea millekin kannelle/koneelle/osakokonaisuudelle se sopivin? Tuskin kukaan, koska niin paljon matkassa on muuttujia. Eikä nopeus kanavissa ole vakio, vaan muuttuu kierrosnopeuden muuttuessa.
Suurikin imukanava toimii oikein mainiosti, kunhan vain tietää mitä on tekemässä. Koneen muu ympäristö ja muutkin asiat kannessa vaikuttavat, mm. pakopuoli.
Virtauspenkki, virtausnopeuden mittaaminen jne, ovat suuntaa antavia. Eivät kiveen hakattuja totuuksia. Ei myöskään kanavavien pienentämiset.
Onneksi mitä luultavimmin jokainen löytää omiin tarpeisiinsa parhaan mahdollisen tekijän niin hinnan, kuin laadunkin suhteen. Tarjontaa tästä maasta löytynee tällä saralla.
Virtausnopeuksista kovasti kohistaan, mutta kuka osaa sanoa mikä on juuri oikea millekin kannelle/koneelle/osakokonaisuudelle se sopivin? Tuskin kukaan, koska niin paljon matkassa on muuttujia. Eikä nopeus kanavissa ole vakio, vaan muuttuu kierrosnopeuden muuttuessa.
Suurikin imukanava toimii oikein mainiosti, kunhan vain tietää mitä on tekemässä. Koneen muu ympäristö ja muutkin asiat kannessa vaikuttavat, mm. pakopuoli.
Virtauspenkki, virtausnopeuden mittaaminen jne, ovat suuntaa antavia. Eivät kiveen hakattuja totuuksia. Ei myöskään kanavavien pienentämiset.
Onneksi mitä luultavimmin jokainen löytää omiin tarpeisiinsa parhaan mahdollisen tekijän niin hinnan, kuin laadunkin suhteen. Tarjontaa tästä maasta löytynee tällä saralla.
Re: Nordig porting service
Sattumalta osui google hakuun, kun opelin kansia etsiskelin.
Tuo hinta sisältää CNC porttauksen, venttiilien hionnan ja seetipintojen koneistuksen.
Tyypillisesti C20XE kansissa ohjaimet kestävät todella paljon ajoa, mutta jos tarvitsee kunnostaa, niin hinnoittelu erikseen.
Samoin jos tulee esim 35mm/30mm venttiileillä tms.
Ohjaimia olen kyllä näihin vaihtanut, pakopuolelta kuluu paljon ajetuissa.
Tämä CNC profiili on mitoitettu ~8000-8500rpm maksimi tehoille 2.0L moottorissa ja maksimi kapasiteetti ~260hp.
Dynossa mitattu hydrauli nokilla ja 35/30 venttiileillä 250hp solaksen penkissä.
Käsin olen tähänkin mallit kaivanut, joten kone ei sinällään tee autuaaaksi.
Mutta kun koneella kopioi, voi tuhrata yhteen mallikanavaan useamman päivän aikaa, kun ei tarvitse miettiä miten paljon aikaa menee seuraaviin.
"Ongelmana" C20XE kansissa on materiaalin poiston määrä, jolloin käsin tekemällä menee helposti useampi päivä pelkkään kanavien koneistukseen.
Kiitos LuotonenSports suosituksista.
Oletko saanut moottoria kasaan ja tehomittaukseen?
Tuo hinta sisältää CNC porttauksen, venttiilien hionnan ja seetipintojen koneistuksen.
Tyypillisesti C20XE kansissa ohjaimet kestävät todella paljon ajoa, mutta jos tarvitsee kunnostaa, niin hinnoittelu erikseen.
Samoin jos tulee esim 35mm/30mm venttiileillä tms.
Ohjaimia olen kyllä näihin vaihtanut, pakopuolelta kuluu paljon ajetuissa.
Tämä CNC profiili on mitoitettu ~8000-8500rpm maksimi tehoille 2.0L moottorissa ja maksimi kapasiteetti ~260hp.
Dynossa mitattu hydrauli nokilla ja 35/30 venttiileillä 250hp solaksen penkissä.
Käsin olen tähänkin mallit kaivanut, joten kone ei sinällään tee autuaaaksi.
Mutta kun koneella kopioi, voi tuhrata yhteen mallikanavaan useamman päivän aikaa, kun ei tarvitse miettiä miten paljon aikaa menee seuraaviin.
"Ongelmana" C20XE kansissa on materiaalin poiston määrä, jolloin käsin tekemällä menee helposti useampi päivä pelkkään kanavien koneistukseen.
Kiitos LuotonenSports suosituksista.
Oletko saanut moottoria kasaan ja tehomittaukseen?